Bekijk volle/desktop versie : Dikke mensen verbannen naar daluren :stoned:



Pagina's : [1] 2

01-04-2015, 10:08
In de begin 2015 geopende sportschool Fit4Slim in Heemstede mogen zware mensen tijdens de piekuren niet trainen, zo blijkt uit klachten van nieuwe leden. Zij zijn enkel welkom tijdens de daluren.

Eigenaar Jan Willem van Doorn in een reactie: 'Iedereen is welkom bij ons, maar we hebben gemerkt dat mensen met hetzelfde conditieniveau het motiverender vinden om met gelijken te sporten en voor mensen met overgewicht is het fijner om te sporten op een rustiger tijdstip. Bovendien kost het de trainers meer tijd om deze mensen te begeleiden. Daarom heb ik besloten deze groepen apart te laten trainen.’

Maximaal BMI
Van Doorn ontkent dat het specifiek om 'dikke' mensen gaat, maar volgens leden van de club blijkt de drempel wel degelijk bij een BMI van 25 ligt. Daarboven wordt men geacht tijdens daluren te sporten. Leden krijgen allen een screening bij het aanmelden, is te lezen in de voorwaarden van het sportschoolabonnement.

Dirk Broekhuizen is begin dit jaar gestart met sporten wegens zijn obesitas en is boos over deze regel: ‘Ik vind het beledigend voor de volslanke mens. Inmiddels ben ik 23 kilo kwijt en voor een BMI van 25 heb ik er nog 8 te gaan. Voor dikke mensen is de drempel van een sportschool vaak al heel hoog, dat we nu niet in dezelfde ruimte mogen zijn als slanke mensen is erg demotiverend.’ De eigenaar van de nieuwe sportschool ziet echter geen reden om de regels aan te passen. 'Als Dirk zoveel is afgevallen, blijkt het systeem dus goed te werken.'



01-04-2015, 10:11


moet niet gekker worden!

01-04-2015, 10:12
dit slaat echt nergens op

01-04-2015, 10:12

Citaat door Yas_Mi_Ne:
In de begin 2015 geopende sportschool Fit4Slim in Heemstede mogen zware mensen tijdens de piekuren niet trainen, zo blijkt uit klachten van nieuwe leden. Zij zijn enkel welkom tijdens de daluren.

Eigenaar Jan Willem van Doorn in een reactie: 'Iedereen is welkom bij ons, maar we hebben gemerkt dat mensen met hetzelfde conditieniveau het motiverender vinden om met gelijken te sporten en voor mensen met overgewicht is het fijner om te sporten op een rustiger tijdstip. Bovendien kost het de trainers meer tijd om deze mensen te begeleiden. Daarom heb ik besloten deze groepen apart te laten trainen.’

Maximaal BMI
Van Doorn ontkent dat het specifiek om 'dikke' mensen gaat, maar volgens leden van de club blijkt de drempel wel degelijk bij een BMI van 25 ligt. Daarboven wordt men geacht tijdens daluren te sporten. Leden krijgen allen een screening bij het aanmelden, is te lezen in de voorwaarden van het sportschoolabonnement.

Dirk Broekhuizen is begin dit jaar gestart met sporten wegens zijn obesitas en is boos over deze regel: ‘Ik vind het beledigend voor de volslanke mens. Inmiddels ben ik 23 kilo kwijt en voor een BMI van 25 heb ik er nog 8 te gaan. Voor dikke mensen is de drempel van een sportschool vaak al heel hoog, dat we nu niet in dezelfde ruimte mogen zijn als slanke mensen is erg demotiverend.’ De eigenaar van de nieuwe sportschool ziet echter geen reden om de regels aan te passen. 'Als Dirk zoveel is afgevallen, blijkt het systeem dus goed te werken.'




Het word steeds gekker.

01-04-2015, 10:12


Wat een achterlijke regel, iedereen moet normaal kunnen sporten wanneer hij/zij wilt.

01-04-2015, 10:18
Zouden er serieus mensen zijn die na dit "nieuws" zich speciaal hier gaan inschrijven?!

01-04-2015, 10:20

Citaat door XL!:
! WTF


Iwa, ga je gehoor geven aan die daluur onzin XLtje?

Citaat door Theelepeltje:
Zouden er serieus mensen zijn die na dit "nieuws" zich speciaal hier gaan inschrijven?!
Ik denk dat dat er genoeg zullen zijn. Genoeg die geen dike mensen willen zien sporten

01-04-2015, 10:20

Citaat door Theelepeltje:
Zouden er serieus mensen zijn die na dit "nieuws" zich speciaal hier gaan inschrijven?!
Ja vast wel van die hoogmoedige 6packers die hun chubbyness vergeten zijn. Je weet wel net als mensen die ineens gaan praktiseren en neerkijken op mensen die niet zo goed bezig zijn. ze kunnen elkaar de hand schudden.

01-04-2015, 10:21

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Iwa, ga je gehoor geven aan die daluur onzin XLtje?


Ik denk dat dat er genoeg zullen zijn. Genoeg die geen dike mensen willen zien sporten
Nee ik zou eerder mijn fatass in hun faces gooien en zeggen 3akesh daluur a mossibaat.

Het is een ducking sportschool, daar horen dikke mensen juist thuis

01-04-2015, 10:23

Citaat door XL!:
Ja vast wel van die hoogmoedige 6packers die hun chubbyness vergeten zijn. Je weet wel net als mensen die ineens gaan praktiseren en neerkijken op mensen die niet zo goed bezig zijn. ze kunnen elkaar de hand schudden.
Wollahila.
Meestal zijn die overdreven spier gevallen allemaal vet geweest.
Zodra ze die smaak beet hadden sloegen ze erin door.
Blegh, walgelijk gewoon joh.

01-04-2015, 10:24

Citaat door XL!:
Ja vast wel van die hoogmoedige 6packers die hun chubbyness vergeten zijn. Je weet wel net als mensen die ineens gaan praktiseren en neerkijken op mensen die niet zo goed bezig zijn. ze kunnen elkaar de hand schudden.
Hahah
Bah zulke mensen die op anderen neerkijken en denken dat ze het gemaakt hebben.

01-04-2015, 10:25

Citaat door Theelepeltje:
Wollahila.
Meestal zijn die overdreven spier gevallen allemaal vet geweest.
Zodra ze die smaak beet hadden sloegen ze erin door.
Blegh, walgelijk gewoon joh.
Extremisme is nooit goed, welke doeleinde het ook kent..dit soort mensen zijn een gevaar voor de samenleving maar dan op andere wijze. Het demotiveren van mensen om zich aan te melden bij een sportschool. Voor dikke mensen is de drempel al hoog ewa met daluurtje al helemaal.

01-04-2015, 10:26



Citaat door secondchance:
Hahah
Bah zulke mensen die op anderen neerkijken en denken dat ze het gemaakt hebben.
Debiel oe safi

01-04-2015, 10:26
Vast een 1 april grap. Hier op de redactie stromen ook allerlei persberichten binnen die echt niet geloofwaardig klinken. Persberichten van grote bedrijven als Grolsch nota bene.

01-04-2015, 10:28

Citaat door XL!:
Nee ik zou eerder mijn fatass in hun faces gooien en zeggen 3akesh daluur a mossibaat.

Het is een ducking sportschool, daar horen dikke mensen juist thuis
Hoe je het omschrijft
Ik zou ze echt aan de schandpaal nagelen op alle social media.
Tering he. Zulke mensen moet je verplicht steriliseren

Pagina's : [1] 2