Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Ik ben radeloos wbt mijn hoofdhuid



Pagina's : [1] 2

27-03-2015, 15:25
Hallo dames,
Ik heb al jaren last van van een droge jeukende hoofdhuid.
Loop al jaren bij de dermatoloog maar niks lijkt echt effect te hebben. Dermatoloog zest dat ik seborroisch eczeem heb.
Soms is het rustig maar zoals op dit moment weer heel heftig. Ik schaam me ontzettend want op het moment dat ik jeuk heb en Moët krabben dan ik mijn schouders helemaal vol met schilfers. Heb ook al olijf olie met knoflook, echte afghan olie geprobeerd maar niks lijkt te helpen .
Ben nu echt radeloos , heeft iemand advise of tips voor mij.
Avast heel erg bedankt!

28-03-2015, 00:25


Salaam lieve dame,

Alles wat zich negatief aan de buitenkant van je lichaam presenteert, kent meestal zijn oorsprong in het lichaam.

Probeer gezond te eten en dit vol te houden. Neem voeding tot je dat probeotica (goede bacterien) bevat, bv biologische yoghurt, karnemelk of biologische appelazijn. Misschien, dat hierdoor je hoofdhuid iets van vooruit gaat. Gebruik alleen een milde shampoo. Misschien is het een idee om je haren te wassen met ghasoul? Is puur natuurlijk en irriteert de hoofdhuid niet.

Bovendien helpt tijm heel goed tegen roos. Dus miss. kan je tijm malen tot poeder. Dit doe je in pure olijfolie en masseert het vervolgens goed op de hoofdhuid. Laat de tijm eerst een uur of twee intrekken in de olie alvorens je het in je haar doet.

Laat maar weten of het helpt.

Xx

28-03-2015, 20:10
Bedankt voor je reactie. Op zich let ik best goed op wat ik eet. Ik kook heel gevarieerd en zoveel mogelijk gezond voor mijn gezin.
Wbt gassoul dat heb ik vroeger wel eens gebruikt maar ga dat zeker nog eens proberen.
En tijm? Gedroogde tijm bedoeld je? Kan ik gewoon bij de AH Helen ofzo.
Zodra ik het heb geprobeerd laat ik weten of het effect heeft gehad. Inshallah!,,
Xx

28-03-2015, 22:16

Citaat door Arbia86:
Salaam lieve dame,

Alles wat zich negatief aan de buitenkant van je lichaam presenteert, kent meestal zijn oorsprong in het lichaam.

Probeer gezond te eten en dit vol te houden. Neem voeding tot je dat probeotica (goede bacterien) bevat, bv biologische yoghurt, karnemelk of biologische appelazijn. Misschien, dat hierdoor je hoofdhuid iets van vooruit gaat. Gebruik alleen een milde shampoo. Misschien is het een idee om je haren te wassen met ghasoul? Is puur natuurlijk en irriteert de hoofdhuid niet.

Bovendien helpt tijm heel goed tegen roos. Dus miss. kan je tijm malen tot poeder. Dit doe je in pure olijfolie en masseert het vervolgens goed op de hoofdhuid. Laat de tijm eerst een uur of twee intrekken in de olie alvorens je het in je haar doet.

Laat maar weten of het helpt.

Xx
Best idioot wat je nu zegt, wat TS heeft is gewoon een serieuze aandoening die helemaal niets te maken heeft met het al dan niet gezond eten. Is gewoon iets dat je krijgt, simpel.

Welke shampoo en conditioner gebruik je? Is er een speciale dat je moet gebruiken van je dermatoloog? Ik zou persoonlijk kijken naar meer natuurlijke producten die geen harde chemicaliën bevatten zoals sulfaten enzo. Misschien dat dit je hoofdhuid terug kalmeert.

29-03-2015, 17:00


Nadia je reactie is best bekrompen. Je refereert naar natuurlijke producten in jereactie naar de topicstarter en kraakt mij af als ik haar het advies geef zoveel mogelijk gezond te eten. Je krijgt niks zomaar, alles kent zijn oorsprong!!!


Charisma; tijm kan je idd. gewoon bij de supermarkt kopen. Deze maal je dan tot poeder en meng je met olijfolie om het vervolgens in je haar te doen.

Ik heb ook ooit gelezen dat black seed oil ook helpt tegen eczeem en andere huidaandoeningen. Ook wel bekend als hab sawda olie.

29-03-2015, 17:09

Citaat door Arbia86:
Nadia je reactie is best bekrompen. Je refereert naar natuurlijke producten in jereactie naar de topicstarter en kraakt mij af als ik haar het advies geef zoveel mogelijk gezond te eten. Je krijgt niks zomaar, alles kent zijn oorsprong!!!


Charisma; tijm kan je idd. gewoon bij de supermarkt kopen. Deze maal je dan tot poeder en meng je met olijfolie om het vervolgens in je haar te doen.

Ik heb ook ooit gelezen dat black seed oil ook helpt tegen eczeem en andere huidaandoeningen. Ook wel bekend als hab sawda olie.
Jeetje, lees jij wel wat je zegt? Ik heb het helemaal niet over gezond eten, ik heb het over bestanddelen die direct invloed kunnen hebben op haar hoofdhuid als ze die dagelijks in haar shampoo gebruikt. Wat JIJ zegt is dat je niets "zomaar krijgt' maar alles een oorsprong heeft aka als je niet gezond eet krijg je dus een of andere rare ziekte. Jouw gedachtegang is zo bekrompen echt niet normaal, wat jij gewoon zegt is dat alle mensen die bijvoorbeeld kanker hebben of een andere ziekte dus een "oorsprong" heeft die ze aan zichzelf te danken hebben voor bijvoorbeeld ongezond te eten (zei je zelf).

29-03-2015, 18:58
Veel water drinken en je hoofdhuid paar x per dag masseren gezond eten pribeer ook ontgiftingskuur en natuurlijke shampoos

29-03-2015, 21:05
Ik heb dat probleem ook en dermatoloog heeft niet veel geholpen.
Ik gebruik shampoo van se dokter, wil graag wat natuurlijk maar zodra ik stop met die van de dokter krijg ik zoveel last van jeuk.
Wie kan me verlossen?

29-03-2015, 21:30

Citaat door Arbia86:
En ja, je bent wat je eet. Dus als je je lichaam alleen maar vol gooit met troep,dan moet je geen sterk lichaam verwachten. Dus mensen die kanker hebben, en dan heb ik het met name over volwassen mensen, die hebbe door slechte voeding de kanker in hun lichaam hebben gekregen. Er zijn ook mensen, die kanker krijgen, doordat ze aan straling, asbest etc zijn blootgesteld of het aanbrengen van cremetjes etc, maar dat is een ander verhaal.



Het gebruik
Wollah jij bent serieus de meest achterlijke gebruiker die ik ooit ben tegengekomen op deze site. Je zou je diep moeten schamen voor een uitspraak als deze, als het allemaal zo simpel lag als gewoon gezond eten en dingen als straling vermijden dan zouden we allemaal gezond rondlopen. Verdiep je wat meer in de koran en ziekte, voor je zo'n verschrikkelijk domme uitspraken maakt.

30-03-2015, 23:25

Citaat door Nadia_10:
Jeetje, lees jij wel wat je zegt? Ik heb het helemaal niet over gezond eten, ik heb het over bestanddelen die direct invloed kunnen hebben op haar hoofdhuid als ze die dagelijks in haar shampoo gebruikt. Wat JIJ zegt is dat je niets "zomaar krijgt' maar alles een oorsprong heeft aka als je niet gezond eet krijg je dus een of andere rare ziekte. Jouw gedachtegang is zo bekrompen echt niet normaal, wat jij gewoon zegt is dat alle mensen die bijvoorbeeld kanker hebben of een andere ziekte dus een "oorsprong" heeft die ze aan zichzelf te danken hebben voor bijvoorbeeld ongezond te eten (zei je zelf).
Nadia ik lees heel goed wat er staat, alleen heb ik het idee, dat jij dat niet doet of het niet begrijpt?

JIJ refereert naar het gebruik van NATUURLIJKE producten. Waar denk je, dat ze deze bestanddelen uithalen?? Gezonde voeding is een pre voor een gezond lichaam! Het bloed transporteert deze voedingsmiddelen uit je voeding naar waar het nodig is in je lichaam, dus ook naar je hoofdhuid. Seborroisch eczeem is een gist. Gisten in het lichaam worden aangepakt door goede bacteriën, daarom had ik het ook over probiotica en gezonde voeding. Als er te weinig goede bacteriën in het lichaam aanwezig zijn, dan kan je last gaan krijgen van allerlei ontstekingen/ schimmels, dus ziektes. Door het alleen extern te behandelen, heb je de kans, dat het weer terug komt, omdat de kern niet is aangepakt.

En ja, je bent wat je eet. Dus als je je lichaam alleen maar vol gooit met troep, dan moet je geen sterk lichaam verwachten. Dus mensen die kanker hebben, en dan heb ik het met name over volwassen mensen, die hebben mede door slechte voeding de kanker in hun lichaam gekregen. Er zijn ook mensen, die kanker krijgen, doordat ze aan straling, asbest etc zijn blootgesteld en door het aanbrengen van cremetjes etc. Al de ophopingen lijden op een gegeven moment tot verstikking van de cellen, waardoor de ziekte, als kanker ontstaat, maar dat is een ander verhaal.

Het gebruik van (grote hoeveelheden) ongezonde voeding, komt het lichaam in geen enkel opzicht ten bate. Het takelt je lichaam alleen maar af en helpt infecties in de hand en er komt niet genoeg `gezonds” binnen om tegen deze infecties vechten, waardoor ze alleen maar verergeren.


xmet gezond eten bedoel ik; Zoveel mogelijk biologisch, voedingsmiddelen met probiotica. Geen witmeelproducten (pasta,wit brood etc), suiker, geraffineerde producten, gemodificeerd en bespoten producten etc..

30-03-2015, 23:50

Citaat door Nadia_10:
Wollah jij bent serieus de meest achterlijke gebruiker die ik ooit ben tegengekomen op deze site. Je zou je diep moeten schamen voor een uitspraak als deze, als het allemaal zo simpel lag als gewoon gezond eten en dingen als straling vermijden dan zouden we allemaal gezond rondlopen. Verdiep je wat meer in de koran en ziekte, voor je zo'n verschrikkelijk domme uitspraken maakt.
x Dit was een reactie, die ik had weggehaald, omdat de boel vast liep. Dat was niet de volledige reactie. Het resterende deel heb ik geciteerd onder jouw voorgaande bericht.x


Je komt echt over als een klein kind, die niet weet wat ze moet zeggen en daarom maar gelijk gaat snauwen.

Allah spreekt in de koran over diverse voedingsmiddelen, die uitermate gezond zijn. Ze behoren tot de gezondste ter wereld, anders had de Almachtige schepper ze niet benoemd in zijn Boek. Deze voedingsmiddelen NUTTIG je en doordat je ze nuttigt, worden ze zoals ik eerder al heb gezegd in het bloed getransporteerd om je lichaam te voeden.

Als gezonde voeding niet zo belangrijk zou zijn voor het lichaam, dan had onze lieve Heer het vast wel achterwege gelaten, denk je ook niet?

31-03-2015, 00:36

Citaat door Arbia86:
x Dit was een reactie, die ik had weggehaald, omdat de boel vast liep. Dat was niet de volledige reactie. Het resterende deel heb ik geciteerd onder jouw voorgaande bericht.x


Je komt echt over als een klein kind, die niet weet wat ze moet zeggen en daarom maar gelijk gaat snauwen.

Allah spreekt in de koran over diverse voedingsmiddelen, die uitermate gezond zijn. Ze behoren tot de gezondste ter wereld, anders had de Almachtige schepper ze niet benoemd in zijn Boek. Deze voedingsmiddelen NUTTIG je en doordat je ze nuttigt, worden ze zoals ik eerder al heb gezegd in het bloed getransporteerd om je lichaam te voeden.

Als gezonde voeding niet zo belangrijk zou zijn voor het lichaam, dan had onze lieve Heer het vast wel achterwege gelaten, denk je ook niet?
Het lijkt echt waar of jij gewoonweg zelf niet snapt wat je zegt? Ik snap dat als je rookt en elke dag frietjes loopt te vreten dat je dan geen gezond lichaam gaat hebben en hoogstwaarschijnlijk hart-en vaatziektes gaat krijgen. Maar wat JIJ zegt is dat ELKE ziekte een oorsprong heeft! Wat hélemaal niet zo is! Mensen worden nu eenmaal ziek en dat heeft helemaal niets te maken met hoe ze gegeten hebben of hoe ze geleefd hebben? Hoe kan je in hemelsnaam zoiets zeggen? Er zijn verdorie kleine kinderen die leukemie krijgen, wat zeg je daarover? Dat het hun schuld is want ze zullen vast verkeerde voeding van hun moeder gekregen hebben? Waar ben je mee bezig seg.

31-03-2015, 00:39


Trouwens, als je zo vindt dat je gelijk hebt, start dan even een topic en laten we even kijken wat de rest op dit forum van je mening vindt. Maar het is niet nodig om dit topic te gaan lopen hijacken met lappen tekst terwijl TS hier degelijke antwoorden wit op haar probleem.

05-04-2015, 00:41

Citaat door Nadia_10:
Wollah jij bent serieus de meest achterlijke gebruiker die ik ooit ben tegengekomen op deze site. Je zou je diep moeten schamen voor een uitspraak als deze, als het allemaal zo simpel lag als gewoon gezond eten en dingen als straling vermijden dan zouden we allemaal gezond rondlopen. Verdiep je wat meer in de koran en ziekte, voor je zo'n verschrikkelijk domme uitspraken maakt.
Jij moet je echt diep schamen! je zit een ander belachelijk te maken, terwijl jij geen snars over voeding en gezondheid weet. Ik heb een medische achtergrond en weet dat gezonde voeding van essentieel belang is om ziektes te voorkomen en ziektes te bestrijden. slechte voeding moet absoluut vermeden worden, helemaal door mensen die al zwak en ziek zijn, dit komt hen namelijk niet ten bate. Je kan niet alleen symptomen bestrijden, daar haal je de ziekte niet mee weg. Door de kern aan te pakken moet er gezond gegeten worden, zodat het lichaam het met de ingenomen voedingstoffen kan werken om uiteindelijk de ziekte te elimineren.

05-04-2015, 02:44
Allah i sjafiek!

Gebruik 1x in de week een oliemasker. Gewoon even wat olie nemen (evt. opwarmen), goed je hoofdhuid mee inmasseren en min. een halfuur in je haar laten zitten en daarna uitwassen. Maakt niet uit wat voor olie, zonnebloemolie, kokosolie, olijfolie, etc.

Kijk inderdaad naar een zo natuurlijk mogelijke shampoo. Het liefst zonder SLS, want dat droogt je hoofdhuid heel erg uit, waardoor je ook weer jeuk en schilfers krijgt.

En gebruik henna van tijd tot tijd.

Pagina's : [1] 2