Bekijk volle/desktop versie : Just another love story



26-03-2015, 23:00

"Eerste hulp" Las ik op het bordje. Boos keek ik voor me terwijl mn vader het doekje tegen mn neus drukte. Hij zei niks maar ik wist dat hij boos was. Hij was altijd boos op me, hij heeft me altijd al gehaat, maar de reden weet ik niet. 'Nassima Yakoubi?' vroeg een vrouw in een verpleegsters uniform. We stonden op en volgte haar. Mn vader steunde me en samen liepen we een kantoor in. 'Nassima, vertel eens. Wat is er gebeurt?' voeg ze. 'Ik, Ik heb gevochten. Met een jongen uit mn klas. En nu zit ik met een bloedende neus en een blauwe dikke been.' zei ik. 'Laat eens kijken. Kun je je broekspijpen opstropen?' vroeg ze. ik deed wat ze zei. Met een pijnlijk gezicht stroopte ik mn broekpijpen op.

'Papa? Zeg iets? je hebt de hele 5 uurtjes niet met me gesproken...' zei ik toen we het ziekenhuis uitliepen. 'Wat wil je dat ik zeg Nassima? Dat ik je haat? Dat je alleen maar een teleurstelling bent? Waar gaat het heen met jou?' vroeg hij. 'papa, het is niet zo makkelijk als je denkt.' zei ik met mn hoofd omlaag. 'Waarom kunnen Khalid en Samya het wel? Rachid en Yassir lukt het ook! Alleen jij brengt ons altijd in de problemen.' riep hij. 'Papa! Je moet eens gaan begrijpen dat ik hun niet ben! Je moet me niet vergelijken met hun!' zei ik. 'Dat weet ik, al had ik liever dat je ze wel was.' zei hij. 'Nassima! We zijn er klaar mee!' zei hij. 'Baba, waarom zien jullie alleen mn slechte dingen? Ik doe ook goeie dingen.' zei ik. 'Nassima, je verkloot je leven echt!' riep hij. 'Misschien dat de andere wel zo braaf zijn omdat hun jou liefde wel kregen...' zei ik. 'Kifesh?' zei hij. 'baba, ik snap dat hun je trots maken, maar je moet niet teveel verwachten van mij! Ik ben geen dokter als Khalid, of advocaat zoals Samya. Ook geen ingenieur als Rachid en ook geen Bank directeur als Yassir! Ik ben een kassamedewerker bij de albert heijn! Maar wat verwacht je? ik ben 17 papa!' riep ik. 'Geen woord meer hierover, je straf is al bepaald.' zei hij. 'Wat is het dit keer? Geen telefoon? Geen internet? Geen daglicht? Papa jullie beseffen toch wel dat die straffen niet meer werken?' vroeg ik. 'Nee nee, dat weten we, de straffen zullen nu heeeeeel anders zijn...' zei hij en parkeerde de auto voor de deur.


26-03-2015, 23:24


"Nathalie brediom Internaat" las ik. Verbaasd keek ik naar mn vader. 'Wats dit? Wat moet ik hiermee?' vroeg ik. 'Goed bekijken, want dit is waar je de komende 9 maanden zult wonen. Dan ben je 18 en mag je opzouten.' zei hij. Gescrokken keek ik hem aan. 'Ga maar alvast inpakken! Je vertrekt morgen om 16:00' zei hij en liet me alleen achter op de gang. Met mn krukken probeerde ik de trap op te komen war me na een lange 10 minuten lukte het me. Ik haal mn marokko-Koffer uit mn kast en begin all mijn kleren erin te stoppen.

Als ik bij een familie foto kom ga ik zitten en bekijk het goed. We staan er allemaal op. ik was toen een jaar of 7. ik stond tussen mn zus en broer Rachid. Samya was 13, Rachid 16. Yassir was 19 en Khalid was 21. We waren echt een close familie. Nu is alles verkánkért. Ik en Samya hebben al 4 jaar niet meer met elkaar gesproken vanwegen een ruzie. Samya is ondertussen gertouwd en in verwachting van haar eerste kindje. Rachid is niet getrouwd maar wel verliefd. Yassir is getouwd en heeft al 3 heelijke kinderen. Haitam van 8, Asmae van 4 en Dina van 2. Yassir is de enige waarmee ik nog goed contact heb. We praten en lachen nog altijd veel met elkaar. Khalid en ik hebben elkaar al jaren niet gezien. Khalid heeft 4 dochters. Dounya en Nabila van 9, Soumaya van 6 en Sarah van 3.

Na twee uur heb ik mn koffers(drie) allemaal ingepakt en ze bij de deur gezetn Ik duik mn bed in en hoop dood te gaan in mn slaap! Ik haatte mn leven nu alleen maar meer! Vriendinnen had ik niet echt, mensen werden bang van me en zagen me als "Gevaarlijk". Ik stal, ik vocht, ik deed allemaa slechte dingen. Al sinds ik 14 ben, en nogsteeds om dezelfde reden. PAPA
Ik moest altijd al vechten om zijn aandacht en liefde, maar won die nooit. Hij had alleen oog voor de slimmerdjes van het gezin. ik voelde me echt rot. Ze deden altijd alsof ik dood was, of lucht was voor hun! Ik wou zo graag dood! En op een dag tijdens voetballen schoot ik eprongeluk een ruit kapot. Papa was zoo boos, maar hij praatte tenminste tegen me. Dat was al genoeg voor me, een blik was al genoeg. En als misdragen de enige manier was om zn aandacht te krijgen, dan deed ik dat.
Nooit heeft hij gehouden van mij! Nooit! Hij gaf alleen maar aandacht aan de anderen, en niemand die me hielp. Niemand die me aandacht schonk. Yassir werd op een dag mn redder en hielp me, sinds dien is hij mn lievelings(En in mn hart enige) broer. De bruiloften van de anderen heb ik niet eens bijgewoond. Waarom zou ik het willen vieren met mensen die me haten! fúck hun allemaal! Niemand was er ooit voor mij, dus ik heb geen reden om er voor hun te zijn!