Bekijk volle/desktop versie : Wat is dit en waar wordt het voor gebruikt?



26-03-2015, 11:46
De foto is van een Marokkaanse blogger die de welbekende Lucie Saint Clair Spa bezocht, ik had zoiets eerder in een hammam verwacht. Maar ik zie dus onder andere kruidnagel en ik vraag me af of iemand de kruid ooit als beautymiddel heeft gebruikt? Moet je het eerst malen en als masker gebruikt? Of is het enkel voor het lichaam geschikt? En weet iemand de kruiden links op de andere twee schaaltjes te herkennen?




Overige foto's; wedding hammam ritual.




26-03-2015, 11:54


Kruidnagel kan je malen en mengen in Henna voor je haargroei..

26-03-2015, 11:57

Citaat door Actie-voor-Marokko:
Kruidnagel kan je malen en mengen in Henna voor je haargroei..
Djazaak Allahoe ghayran. Ik kan jammer genoeg geen henna in mijn haar doen. Ik gebruik henna wel als lichaamsmasker om mijn huid te voeden. Ik ga straks, in sha Allah, kruidnagel toevoegen om eens te zien of het enig effect heeft. De geur van kruidnagel is best lekker.

26-03-2015, 12:29

Citaat door Misere:
Djazaak Allahoe ghayran. Ik kan jammer genoeg geen henna in mijn haar doen. Ik gebruik henna wel als lichaamsmasker om mijn huid te voeden. Ik ga straks, in sha Allah, kruidnagel toevoegen om eens te zien of het enig effect heeft. De geur van kruidnagel is best lekker.
kan je meer vertellen over die henna als huidmaskrr?
ben toen ik klein was 1 keer naar hammal in marokki geweest en zag veel vrouwen zich wassen met henna ofzo.. waar is dat goed voor..

26-03-2015, 13:04


links is lavendel,rechts is henna,midden is hibiscus,rechtsonder is kruidnagel de andere weet ik niet kun je niet goed zien

kruidnagel kun je ook als spoelmiddel gebruiken voor je mond

26-03-2015, 13:13
Ik zie kruidnagel, henna, kleipoeder, rozenblaadjes en lavendel blaadjes. Standard ingrediënten voor een Marokkaanse hemmam.

Henna is voor het ontvellen en scrubben, maar ik mis de Marokkaanse zeep. Klei is voor een zachte satijnhuid. Lavendel is meestal voor het parfumeren van de huid en de badkamer. Je zintuigen gaan open...vooral als je verstopte neus hebt. Rozenbladeren ook parfumerend en goed voor huid en haar te vervangen door rozenwater. Kruidnagel kan voor alles gebruikt worden zelfs als mondwater