Bekijk volle/desktop versie : Marokko arresteert leden van terreurcel die trouw zwoer aan IS



Pagina's : [1] 2 3 4

23-03-2015, 22:07
Marokkaanse arrestatieteams hebben leden van een terroristische cel in de kraag gevat. Zij hadden hun trouw uitgesproken aan de Islamitische Staat.





De groep zou van plan zijn geweest om moorden uit te voeren die het land zouden destabiliseren, meldt het ministerie van Binnenlandse Zaken. Welke personen op de dodenlijst stonden werd niet bekendgemaakt. De ontmanteling van de cel volgt na nauwkeurige samenwerking. De leden werden in negen verschillende Marokkaanse steden gearresteerd, voegt het ministerie toe in een verklaring.


Tijdens de arrestaties werden onder meer vuurwapens en grote hoeveelheden munitie gevonden. Ook bevestigde het ministerie dat de cel eerder trouw beloofde aan de leider van IS, Abu Bakr al-Baghdadi. De verdachten zouden ook meerdere Marokkanen geronseld hebben om naar Syrië en Irak af te reizen.


'De verdachten zullen voor de rechter worden gebracht zodra de onderzoeken zijn afgerond', besluit het ministerie.

23-03-2015, 22:22


Ik mag deze nieuwe BCIJ nu al. Meteen bij de wortel aanpakken ipv losse cellen ontmantelen. En Marokkanen mogen ook wat meer alert zijn. Zie je iemand verdacht gedragen gewoon melden bij de ambassade, anoniem via de mail.

23-03-2015, 22:53
En hoe is iemand verdacht ? Als die een lange baard heeft of wat? Doe even normaal ik ga helemaal niks melden want de kans is heel klein dat er iets gebeurt in marokko. Die koning moet er maar gewoon voor zorgen dat Marokko meer islamitische wordt.dus harder aanpak prostitutie alcohol criminaliteit enz dan hoeft dik kop niks te vrezen.

23-03-2015, 22:57
Badcooper jij weet echt weinig van marokko. Marokko had al 1 van de beste veiligheidsdiensten van de wereld. Bcij is 1 die uitgegeven is maar er zijn veel meer organen in marokko.

Elke terrorist word gepakt in marokko

23-03-2015, 22:59


deze lieden werden 5 maanden land geobserveerd en hadden een opslagplaats met wapens in Agadir. In het artikel kun je ook lezen dat ze hun Baya hebben gegeven aan Bakhdadi. Wat meer dankbaar zijn voor de veiligheid die je geniet anders moet je een weekje Yemen Libie Irak of Syrië uitproberen

23-03-2015, 23:00

Citaat door Zifouu:
Badcooper jij weet echt weinig van marokko. Marokko had al 1 van de beste veiligheidsdiensten van de wereld. Bcij is 1 die uitgegeven is maar er zijn veel meer organen in marokko.

Elke terrorist word gepakt in marokko
Moet je tegen de familieleden zeggen van de omgekomen slachtoffers in Casablanca en Marrakech

23-03-2015, 23:21
Vergis je niet in het effect dat Daesh heeft op bepaalde Marokkanen, zelfs enkele soldaten moesten eraan geloven. Wegkijken is geen optie meer. Als je in de zomer wilt blijven genieten van je vakantie in Marokko dan zou je toch Daesh sympathisanten in je omgeving moeten melden aan de autoriteiten. Tot nu toe is het goed gegaan, in 2014 was Marokko het enige land in de MENA die aanslagvrii is geweest laten we hopen dat het in 2015 ook zo zal blijven,

23-03-2015, 23:26
Aanslagvrij? Algerije? Man, daar worden bijna dagelijks soldaten en westerlingen gelyncht, afgelopen vrijdag zijn er nog 100 Turkse constructiewerkers geëvacueerd na een acute dreiging van AQIM. En ja, een aanslag kun je nooit 100% voorkomen maar tot nu toe is Marokko een van de weinige stabiele en veilige landen in de mena regio. Er zijn gebieden waar het Algerijnse leger niets te zeggen heeft, bom vol met AlQaeda militanten.

23-03-2015, 23:26
Hou alsjeblieft op... Ik meld niks. Het is heel gevaarlijk wat jij nu doet. Dus als jij in je korte broek en slippers een paar mannen met lange baarden ziet die samen in een groepje aan het discussiëren zijn ga jij het melden. Je vertoont echt Geert Wilders trekjes niet van je verwacht

23-03-2015, 23:31

Citaat door Insolence:
Hou alsjeblieft op... Ik meld niks. Het is heel gevaarlijk wat jij nu doet. Dus als jij in je korte broek en slippers een paar mannen met lange baarden ziet die samen in een groepje aan het discussiëren zijn ga jij het melden. Je vertoont echt Geert Wilders trekjes niet van je verwacht
Nee dat bedoel ik niet. Maar mensen die sympathiseren met IS die naar Syrië willen vertrekken of mensen die haatdragend over Marokko zijn omdat Marokko een Koninkrijk is. Je komt ze vaak tegen op dit forum die spreken over een 'Taghut' die dood moet omdat er geen volledige sharia wetgeving is. Zo iemand kan een potentieel gevaar zijn voor jou en mij en zou ik melden bij de autoriteiten.

23-03-2015, 23:34

Citaat door BadCooper:
Nee dat bedoel ik niet. Maar mensen die sympathiseren met IS die naar Syrië willen vertrekken of mensen die haatdragend over Marokko zijn omdat Marokko een Koninkrijk is. Je komt ze vaak tegen op dit forum die spreken over een 'Taghut' die dood moet omdat er geen volledige sharia wetgeving is. Zo iemand kan een potentieel gevaar zijn voor jou en mij en zou ik melden bij de autoriteiten.
hoezo een gevaar jij leeft toch niet in marokko..

23-03-2015, 23:45

Citaat door BadCooper:
Nee dat bedoel ik niet. Maar mensen die sympathiseren met IS die naar Syrië willen vertrekken of mensen die haatdragend over Marokko zijn omdat Marokko een Koninkrijk is. Je komt ze vaak tegen op dit forum die spreken over een 'Taghut' die dood moet omdat er geen volledige sharia wetgeving is. Zo iemand kan een potentieel gevaar zijn voor jou en mij en zou ik melden bij de autoriteiten.
ik ben het eens met je als het gaat over azulisten die een hekel hebben aan alles wat Arabisch of islamitische is er is een lid waar we het vaak niet mee eens waren hij is al heel lang verbannen... Maar toch dit is wat anders als ze af willen reizen naar Syrië laat ze toch en zelfs symphatie tonen voor de IS daar is niks mis mee. Wie zegt dat ze een aanslag wouden plegen in marokko ? Nogmaals de koning moet er eerst voor zorgen dat marokko wat meer islamitsch wordt en geen tweede Thailand

23-03-2015, 23:56


Ik ben meer van het voorkomen dan genezen. Als ze straks de Marokkaanse samenleving willen destabiliseren of jou en je familieleden meenemen in een bomaanslag dan wil ik je nog eens horen.

24-03-2015, 00:07

Citaat door BadCooper:
Ik ben meer van het voorkomen dan genezen. Als ze straks de Marokkaanse samenleving willen destabiliseren of jou en je familieleden meenemen in een bomaanslag dan wil ik je nog eens horen.
waar ben je als er duizenden onschuldige moslims in gevangenis vast zitten.of denk je zo van het zijn toch maar moslims laat ze maar creperen in de gevangenis..

24-03-2015, 00:15

Citaat door DEMO:
waar ben je als er duizenden onschuldige moslims in gevangenis vast zitten.of denk je zo van het zijn toch maar moslims laat ze maar creperen in de gevangenis..
moslims die andere moslims willen onderdrukken zijn niet onschuldig, deze raddraaiers willen het land destabiliseren en al ben ik geen grote fan van de Marokkaanse overheid zij vallen toch te prevaleren boven een wantoestand

Pagina's : [1] 2 3 4