Bekijk volle/desktop versie : Minste kansen voor allochtonen in nederland



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

21-03-2015, 09:05
Het is voor allochtonen in ons land nog altijd moeilijk om een baan te vinden. De arbeidskansen voor die groep behoren tot de laagste van Europa.
Dat schrijft de Volkskrant zaterdag op basis van cijfers van Eurostat en de OESO.


Van de autotochtone beroepsbevolking heeft 77,1 procent in Nederland een baan. Onder allochtonen ligt dat percentage ruim een kwart lager op 49,5 procent. Na Zweden heeft Nederland hiermee de hoogste werkloosheid onder allochtonen.


Als er naar andere definities gekeken wordt die de OESO hanteert, doet Nederland het zelfs het slechtste van Europa. In vergelijking met andere Europese landen waar de werkloosheid als geheel veel hoger is, scoort ons land slecht. In landen als Spanje en Frankrijk hebben allochtonen bijvoorbeeld vaker een baan dan allochtonen in Nederland.


Groepen


De grootste werkloosheid onder allochtonen is te vinden onder de groep Nederlanders van Marokkaanse afkomst. Daar is 19,6 procent werkloos. Deze groep wordt gevolgd door de Antillianen (19,3 procent), de Turken (15,3 procent) en de Surinamers (13,9 procent).


Uit cijfers blijkt vooral dat tijdens de crisis veel allochtonen hun baan verloren zijn. Dat komt mede doordat zij vaker een flexibel contract hebben dan autochtonen, zegt sociologe Monique Kremer van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR).


Bijstand


De verschillen tussen allochtonen en autochtonen zijn ook in de bijstand groot. Ruim 41.000 meer allochtonen dan autochtonen zijn afhankelijk van een bijstandsuitkering.


Taalachterstand, discriminatie en lage scholing zijn belangrijke oorzaken voor de verlaagde baankansen. Toch is scholing geen garantie. Uit cijfers blijkt namelijk dat ook veel hoogopgeleide allochtonen geen baan hebben.




http://www.nu.nl/carriere/4015722/minder-kansen-allochtonen-nederlandse-arbeidsmarkt.html

21-03-2015, 09:10



Citaat door schnoetsz:
Het wachten is op de blankies die hun superioriteitsstreven gaan ontkennen.
En de bankbonzen krijgen een ton extra dit jaar.

21-03-2015, 09:21
Ik wil heel graag allochtonen aannemen, zijn goede medewerkers. Helaas versta ik ze meestal niet tijdens een sollicitatiegesprek.

21-03-2015, 09:27
Het sociale vangnet is medeschuldig denk ik...

21-03-2015, 09:54



Citaat door dutch98:
Het sociale vangnet is medeschuldig denk ik...
Erken gewoon dat het door racisme komt. Is dat nou zo moeilijk? Alleen al in Limburg is de PVV stemmer oververtegenwoordigd. Vele van hen zijn leidinggevenden en managers. Denk je nou echt dat zo'n racist een Marokkaan aanneemt?

21-03-2015, 10:27

Citaat door Morrokito:
Erken gewoon dat het door racisme komt. Is dat nou zo moeilijk? Alleen al in Limburg is de PVV stemmer oververtegenwoordigd. Vele van hen zijn leidinggevenden en managers. Denk je nou echt dat zo'n racist een Marokkaan aanneemt?
Ik denk -maar kan geen cijfers geven- dat discriminatie wel een rol speelt De vraag blijft of dit in gelijke mate geldt voor het MKB als voor posities op hogere banen (met uitzondering van bestuurder Aboutaleb dan)
Daarnaast is het inderdaad soms zo dat allochtonen zich slecht kunnen uitdrukken en zij zich onzeker voelen bij sollicitaties. Daar kan heel wat aan worden verbeterd.

Lieden die hier op de site anderen met grove taal bejegenen komen voor een baan in mijn bedrijf niet in aanmerking. Dat geldt dan zowel voor allochtonen als autochtonen.

21-03-2015, 10:36

Citaat door Morrokito:
Erken gewoon dat het door racisme komt. Is dat nou zo moeilijk? Alleen al in Limburg is de PVV stemmer oververtegenwoordigd. Vele van hen zijn leidinggevenden en managers. Denk je nou echt dat zo'n racist een Marokkaan aanneemt?
Je eist dat iemand erkent dat het racisme is: waarom wil je dat zo graag?
Een blik van een Nederlander op dit forum en die Nederlander denkt:: ze zien mij als varken, kafir, xxxxxxxxxx en bovendien zijn we -en dat MOETEN we erkennen- allemaal racist ook nog volgens de gemiddelde Marokkaan...
Erkennen dat het door racisme komt is vaststellen dat Marokkanen buitengewoon vee last hebben van racisme. niet alleen als slachtoffer maar vooral als dader.
Racisme, daar kan je wat aan doen. Erken het dus lekker zelf, is dat nou zo moeilijk?

21-03-2015, 10:38

Citaat door Vakidioot:
Je eist dat iemand erkent dat het racisme is: waarom wil je dat zo graag?
Een blik van een Nederlander op dit forum en die Nederlander denkt:: ze zien mij als varken, kafir, xxxxxxxxxx en bovendien zijn we -en dat MOETEN we erkennen- allemaal racist ook nog volgens de gemiddelde Marokkaan...
Erkennen dat het door racisme komt is vaststellen dat Marokkanen buitengewoon vee last hebben van racisme. niet alleen als slachtoffer maar vooral als dader.
Racisme, daar kan je wat aan doen. Erken het dus lekker zelf, is dat nou zo moeilijk?
Wauw wat ben jij volwassen..

21-03-2015, 10:40
Applaus voor jezelf, Nederland!

21-03-2015, 10:43

Citaat door Morrokito:
Erken gewoon dat het door racisme komt. Is dat nou zo moeilijk? Alleen al in Limburg is de PVV stemmer oververtegenwoordigd. Vele van hen zijn leidinggevenden en managers. Denk je nou echt dat zo'n racist een Marokkaan aanneemt?
Discriminatie viert hoogtij in Nederland.
Voor schut dat iedereen nu de cijfers kent.

21-03-2015, 10:51
"Je moet je invechten"

21-03-2015, 10:51

Citaat door schnoetsz:
Nog even en ik ben een van de weinige goede Nederlanders.
Dat dan weer wel..
Als je uit Rotterdam komt sowieso.
Maar jij was uit The Hague.

21-03-2015, 10:52


Liefde moet van twee kanten komen.....

21-03-2015, 10:57

Citaat door schnoetsz:
Aanbid mij!
Fuck jou gek!

21-03-2015, 11:22

Citaat door aplat:
Ik denk -maar kan geen cijfers geven- dat discriminatie wel een rol speelt De vraag blijft of dit in gelijke mate geldt voor het MKB als voor posities op hogere banen (met uitzondering van bestuurder Aboutaleb dan)
Daarnaast is het inderdaad soms zo dat allochtonen zich slecht kunnen uitdrukken en zij zich onzeker voelen bij sollicitaties. Daar kan heel wat aan worden verbeterd.

Lieden die hier op de site anderen met grove taal bejegenen komen voor een baan in mijn bedrijf niet in aanmerking. Dat geldt dan zowel voor allochtonen als autochtonen.
Marokkanen zijn een van de meest zelfverzekerde personen die er zijn. Sommigen vertonen zelfs narcistische trekjes. Dus daar zal het zeker niet aan liggen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9