Bekijk volle/desktop versie : Rechter verbiedt doorgeven geldig parkeerkaartje



20-03-2015, 22:35

Citaat door LiquidBastard:
Een gebruikt maar nog geldig parkeerkaartje doorgeven aan iemand anders mag niet. Dat heeft de rechtbank in Arnhem vrijdag bepaald.







Parkeerwachters die dit toch zien gebeuren, mogen een boete uitdelen, zo staat in het vonnis. Een automobiliste uit Nijmegen had de zaak aangespannen.

Zij nam een parkeerkaartje over en kreeg daarvoor een boete van 60 euro. Het kaartje in kwestie was nog uren geldig en niet gebonden aan een kenteken. Maar de rechter oordeelde dat zij desondanks het ticket niet had mogen overnemen.

De schuldige is niet de vorige eigenaar van het kaartje, maar de vrouw die het bewijs overnam. Zij heeft namelijk geen parkeerbelasting betaald en is daarom in overtreding. Parkeerbelasting moet volgens de rechter voor elk afzonderlijke voertuig worden betaald.

Overtreding

Het is veel automobilisten een doorn in het oog dat parkeertarieven meestal per vastgestelde tijdseenheid moeten worden betaald. Daardoor blijft er vaak veel ongebruikte parkeertijd over, waarna mensen hun kaartje doorgeven aan een volgende.

De vrouw moet alsnog 60 euro betalen: 2 euro parkeerkosten en 58 euro voor de boete. Zij beging haar overtreding in maart 2014.

Autoclub

Autoclub KNAC vindt de uitspraak "op de grens van een rechterlijke dwaling". Volgens woordvoerder Peter-Eloy Staal zouden parkeerders moeten betalen voor de parkeerplaats en niet per auto.

''Ik respecteer de uitspraak, maar ik vind hem wel heel teleurstellend", stelt hij. "Zo betaal je twee keer voor dezelfde plaats. Als mijn club groter was, zou ik hiertegen in actie komen en aan de bel trekken bij het ministerie van Infrastructuur."


http://www.nu.nl/binnenland/4015312/rechter-verbiedt-doorgeven-geldig-parkeerkaartje.html




Bankmensen geven zichzelf loons verhoging van een ton, bijstand oma's mogen niet op de kleintjes passen.
En wij mogen geen parkeer kaartjes aan elkaar doorgeven


Hey Nederland........pssst........psssssst....wordt eens wakker..
.

20-03-2015, 22:36



Citaat door LiquidBastard:
.




Bankmensen geven zichzelf loons verhoging van een ton, bijstand oma's mogen niet op de kleintjes passen.
En wij mogen geen parkeer kaartjes aan elkaar doorgeven


Hey Nederland........pssst........psssssst....wordt eens wakker..
ja maar moslims....

20-03-2015, 22:42

Citaat door LiquidBastard:
Precies, waarom zien wij wel de afleiding/misleiding en hun niet
omdat het gehersenspoelde atheïstische kuddeschapen zijn.

20-03-2015, 22:43
Persoon 2 heeft dus geen belasting betaald, maar persoon 1 had dat al voor hem gedaan, hij heeft immers al betaald voor tijd die hij niet gaat gebruiken. wat is dan het probleem. Alles maar om de burger uit te melken.

20-03-2015, 22:46


Wat een onzin!

21-03-2015, 00:53
Het originele verhaal vermeld overigens wel dat het kaartje alleen geldig was met een bezoekerskaart, welke persoon 2 niet bezat. DAT lijkt me een terechte boete, als je een normaal geldig kaartje doorgeeft lijkt het me onzin... Wie gaat bepalen wie jouw belasting voor je betaald ...