Bekijk volle/desktop versie : Saudi-Arabië helemaal klaar met Zweden: geen visa meer



Pagina's : [1] 2 3 4

19-03-2015, 20:30
Saudi-Arabië geeft geen visa meer af aan Zweedse zakenmensen. Ook de visa van Zweden die al in het koninkrijk verblijven worden niet meer verlengd.

Een Saudische regeringsmedewerker zei donderdag dat het besluit een reactie is op recente kritiek van de Zweedse minister van buitenlandse zaken Margot Wallström op de mensen- en vrouwenrechtensituatie in Saudi-Arabië. Het visumverbod lijkt bedoeld om Zweden onder druk te zetten afstand te nemen van de woorden van Wallström. Zij sprak zich in het Zweedse parlement krachtig uit tegen de geseling van een Saudische blogger die veroordeeld was wegens belediging van de islam.

Ook zei zij dat het Saudische koningshuis absolute macht heeft, wat Saudi-Arabië een 'dictatuur' maakte waar 'vrouwenrechten worden geschonden'. Zweedse bedrijven zijn bang dat de spanningen en het visumverbod zeer nadelige gevolgen zullen hebben hun zakelijke mogelijkheden in Saudi-Arabië. "Dit is niet goed voor de Zweedse zakengemeenschap en, op termijn, de werkgelegenheid in Zweden", zei Andreas Aström, hoofd communicatie van de Zweedse Kamer van Koophandel.


Zweden exporteerde vorig jaar voor ongeveer 1,3 miljard euro naar Saudi-Arabië, achttiende in de rij van belangrijkste exportlanden voor de Zweedse economie. Multinationals als Volvo, H&M en IKEA, alsook uiteenlopende middelgrote bedrijven zijn actief in Saudi-Arabië. De nieuwe linkse regering van Zweden besloot onlangs een defensiesamenwerkingsovereenkomst met Saudi-Arabië niet te verlengen.


Saudi-Arabië heeft zijn ambassadeur uit Stockholm teruggeroepen, een voorbeeld dat woensdag werd nagevolgd door de Verenigde Arabische Emiraten. De twee landen zijn invloedrijke leden van de Golf-Samenwerkingsraad (GCC). Secretaris-generaal van de GCC Abdullatif al-Zayani hekelde donderdag tegenover de Zweedse ambassadeur in Riyad formeel de opmerkingen van Wallström als een 'onaanvaardbare inmenging in de binnenlandse aangelegenheden van het koninkrijk Saudi-Arabië'.

19-03-2015, 20:40



Citaat door Redactie:
[BOok zei zij dat het Saudische koningshuis absolute macht heeft, wat Saudi-Arabië een 'dictatuur' maakte waar 'vrouwenrechten worden geschonden'. Zweedse bedrijven zijn bang dat de spanningen en het visumverbod zeer nadelige gevolgen zullen hebben hun zakelijke mogelijkheden in Saudi-Arabië. "Dit is niet goed voor de Zweedse zakengemeenschap en, op termijn, de werkgelegenheid in Zweden", zei Andreas Aström, hoofd communicatie van de Zweedse Kamer van Koophandel. .
So What ? Ik snap niet waarom ze überhaupt zaken doen met zo'n land terwijl het westen andere landen binnevallen met allerlij wapens en vliegtuigen voor minder dan dat wat de SA doet.......het zou Zweden sieren wanneer ze hun poot stijf hielden en geen zaken meer zouden doen met de SA, zou elk land moeten doen, geen zaken met de SA...

19-03-2015, 20:44
fck de Saudi's één van de tumoren van het midden oosten.

19-03-2015, 21:28

Citaat door Gitane:
So What ? Ik snap niet waarom ze überhaupt zaken doen met zo'n land terwijl het westen andere landen binnevallen met allerlij wapens en vliegtuigen voor minder dan dat wat de SA doet.......het zou Zweden sieren wanneer ze hun poot stijf hielden en geen zaken meer zouden doen met de SA, zou elk land moeten doen, geen zaken met de SA...
Vieze racistische linkse Zweden. Vast allemaal pedofielen.

19-03-2015, 21:33


Uit de Najd zal heel veel ellende komen. (hadith)

19-03-2015, 21:42
Ze heeft gelijkkk

19-03-2015, 21:57
Niet bemoeien met buitenlandse aangelegenheden...denk dat Wallstrom zal zwichten onder corporate pressure.... ze zal er goed aan doen om een praatje te houden met Fransje Timmermans, die weet er namelijk alles van af

als het om keiharde knaken gaat: hoppa!!!! principes over boord.....geen knaken? afhankelijk van ontwikkelingsgeld? zie Oeganda en de rest van de arme landen!

....

19-03-2015, 22:28
Ik hoop dat het ook voor Nederland geldt
of te wel tijd komt dat er ook rechting nederland zoiets gaat gebeuren .

19-03-2015, 22:58

Citaat door Abu_7aarith:
Het is goed dat Saudie dit doet en moge Allaah hun succes schenken in het aanpakken van mensen die zich bemoeien met zaken die behoren tot interne binnenlandse zaak. Zweden heeft KSA nodig en niet andersom, denk daar maar over na.
Oke, daar ga ik eens goed over nadenken.


.



19-03-2015, 23:04

Citaat door Gitane:
So What ? Ik snap niet waarom ze überhaupt zaken doen met zo'n land terwijl het westen andere landen binnevallen met allerlij wapens en vliegtuigen voor minder dan dat wat de SA doet.......het zou Zweden sieren wanneer ze hun poot stijf hielden en geen zaken meer zouden doen met de SA, zou elk land moeten doen, geen zaken met de SA...
De Arabische olie boycotten zekeren al die volvo's dan... alhoewel voor zweden zou dat geen probleem moeten zijn ruim 50% van hun energie is duurzaam opgewekt

19-03-2015, 23:06
Ik ben ook wel benieuwd naar hoeveel Syrische vluchtelingen asiel hebben gekregen in Zweden en hoeveel in SA.

19-03-2015, 23:13

Citaat door fierljepper:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoeveel Syrische vluchtelingen asiel hebben gekregen in Zweden en hoeveel in SA.
En vergeet Zweedse asielzoekers niet die in het mooie Arabië een veilig heenkomen zoeken. Want het leven in het westen is bijkans ondraaglijk.
Dat heb ik hier wel geleerd.

19-03-2015, 23:13



Citaat door fierljepper:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoeveel Syrische vluchtelingen asiel hebben gekregen in Zweden en hoeveel in SA.
Waarom misbruik jij de Syrische vluchtelingen om je haat te ventileren?

19-03-2015, 23:32

Citaat door turkseman:
Waarom misbruik jij de Syrische vluchtelingen om je haat te ventileren?
Geef eens antwoord op die vraag dan. Ën hoeveel Syrische vluchtelingen worden er opgevangen in Turkije?

19-03-2015, 23:41
Saudie bemoeit toch ook niet met hoe het seculaire Zweden met zijn vrouwen en pedofilie omgaat?

Pagina's : [1] 2 3 4