Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse rapper krijgt award voor vrije kunst



19-03-2015, 17:15
Mouad Belghouat, artiestennaam El Haqed, heeft een prijs gewonnen voor de vrijheid van meningsuiting in de Kunsten.





El Haqed ontving de onderscheiding gisteren van de Index on Censorship. De prijs is in het leven geroepen om kunstenaars te belonen als zij zich niet vrij voelen in hun vak. El Haqed vergaarde internationale beroemdheid met zijn raps over onder meer het politiestelsel in Marokko. 'Ik ben zeer vereerd met deze award. Die draag ik op aan mijn moeder en aan allen die vastzitten of vast komen te zitten vanwege hun mening en gedachten', reageerde de rapper.


'Ik ben drie keer gevangengezet vanwege mijn mening', zegt hij. El Haqed kon met een visum naar de Britse hoofdstad Londen om de prijs in ontvangst te nemen. De rapper werd samen met enkele anderen genomineerd. De Ecuadoraanse cartoonist Xavier Bonilla, de Ierse dragqueen Rory O'Neill en de Malinese groep Songhoy Blues. Uiteindelijk vond de organisatie dat de Marokkaan het meest aanspraak maakt op de prijs.

19-03-2015, 17:37


WOW proficiat -> en nu is dit bericht niet meer te kort

20-03-2015, 16:34
Nep rapper ongeacht dat hij natuurlijk dingen aan de kaak mag stellen is het geen groot talent ik heb betere rappers in Marokko gezien die veel meer zeggen dan bijvoorbeeld muslim en bigg maar goed alle beetjes helpen gefeliciteerd gozer en nu de oplossingen rappen.

20-03-2015, 16:36
Ik bedoel dat bigg en muslim goed zijn met een betere inhoud.