Bekijk volle/desktop versie : Zonsverduistering vrijdag toch te zien



Pagina's : [1] 2 3 4 5

19-03-2015, 09:17
De zonsverduistering die vrijdagochtend rond 9.30 uur plaatsvindt is waarschijnlijk toch te zien. De weersverwachting is positief bijgesteld.
Dat meldt Weerplaza donderdag.


Dankzij een krachtig hogedrukgebied lost de verwachte bewolking en neerslag deels op boven de Noordzee. Ook bereikt dit front Nederland waarschijnlijk later.


Daardoor kan de eclips in een groot deel van het land toch beleefd worden. Eerder gingen meteorologen er nog van uit dat de eclipse niet te zien zou zijn door een dik wolkendek.


De kans blijft wel bestaan dat er enkele wolkenvelden aanwezig zijn, maar die zullen niet voldoende om de zon onzichtbaar te maken. In het noordwesten van het land kan het later in de ochtend wel lastiger worden om de zon door de bewolking heen te zien.


In het zuidwesten, midden en Friesland is de eclips ook goed te volgen.Het meest onzeker is de situatie voor het zuiden en oosten. Hardnekkige mist of laaghangende bewolking kan daar lang standhouden. Weerplaza benadrukt dat de situatie van plek tot plek zeer verschillend kan zijn.




http://www.nu.nl/binnenland/4014209/zonsverduistering-vrijdag-waarschijnlijk-toch-zien.html

19-03-2015, 10:16


Dat gaan we toch es in de gaten moeten houden.
Maar als het weer zo mottig is als vandaag dan wordt het een maat voor niks.

19-03-2015, 10:45

Citaat door HoBBiT123:
Dat gaan we toch es in de gaten moeten houden.
Maar als het weer zo mottig is als vandaag dan wordt het een maat voor niks.
klopt maar haal voor de zekerheid toch maar je zonnebril voor den dag.

19-03-2015, 11:09

Citaat door HoBBiT123:
Dat gaan we toch es in de gaten moeten houden.
Maar als het weer zo mottig is als vandaag dan wordt het een maat voor niks.
mijn eclipsbrilletje ligt toch klaar

19-03-2015, 11:15



Citaat door AirbusA380:
mijn eclipsbrilletje ligt toch klaar
Ik zal er de laskap moeten bijhalen.

19-03-2015, 11:16

Citaat door HoBBiT123:
Ik zal er de laskap moeten bijhalen.
te laat beginnen zoeken naar zo'n brilletje ?

19-03-2015, 11:29

Citaat door Larah:
Een zonnebril is NIET voldoende om je ogen te beschermen!!!!
Inderdaad dat is zo. Gelukkig heb ik nog een eclipsbrilletje van plastic.

19-03-2015, 11:29

Citaat door AirbusA380:
te laat beginnen zoeken naar zo'n brilletje ?
Onnodig eigenlijk.
Die laskap doet het minstens even goed hoor.

19-03-2015, 11:35

Citaat door HoBBiT123:
Onnodig eigenlijk.
Die laskap doet het minstens even goed hoor.
Klopt en als je dat toch liggen hebt, moet je je geld niet aan zo'n brilletje geven

19-03-2015, 11:48
Nice!!!

En een zonsverduistering en de zonnewende op 1 dag. Dat maakt een bijzondere lentenachtevening.

19-03-2015, 11:48

Citaat door AirbusA380:
te laat beginnen zoeken naar zo'n brilletje ?
Als het goed is geeft pearl ze gratis weg, misschien hebben ze nog van die brilletjes.

19-03-2015, 11:55

Citaat door corrie2:
Als het goed is geeft pearl ze gratis weg, misschien hebben ze nog van die brilletjes.
ik hoef er niet te zoeken, heb een voorraadje ingeslagen toen ze net op de markt kwamen in januari
na het uitdelen aan familie en vrienden heb ik er nog net 2 over.

19-03-2015, 12:02



Citaat door corrie2:
Nice!!!

En een zonsverduistering en de zonnewende op 1 dag. Dat maakt een bijzondere lentenachtevening.
En waarbij opgemerkt moet worden dat dan ook waarschijnlijk het noorderlicht / poollicht goed is te zien.

19-03-2015, 12:42

Citaat door aplat:
En waarbij opgemerkt moet worden dat dan ook waarschijnlijk het noorderlicht / poollicht goed is te zien.
Duidelijke zaak. De laatste waarschuwing van de goden om je te bekeren!

19-03-2015, 12:47
Voor wie geen eclipsbrilletje heeft: een paar cd/DVD's op elkaar zorgt ook voor voldoende bescherming.

Pagina's : [1] 2 3 4 5