Bekijk volle/desktop versie : Why was a 9th century Viking woman buried with this ring?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

19-03-2015, 00:12

1
http://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2015/03/18/why-was-a-9th-century-viking-woman-buried-with-a-ring-that-says-for-allah-on-it/?tid=sm_fb

19-03-2015, 00:21


Still, the Scandinavians did raise some eyebrows on their journeys. In an otherwise complimentary description of people now believed to be Vikings, Ahmad ibn Fadlan, an emissary of the Abbasid Caliph, wasn't so sure about their hygiene. "They are the filthiest of all Allah’s creatures," the Arab writer wrote in the 10th century. "They do not purify themselves after excreting or urinating or wash themselves when in a state of ritual impurity after coitus and do not even wash their hands after food."


Nou, veel is er niet veranderd mag ik concluderen

19-03-2015, 00:23

Citaat door AZROU32:
Still, the Scandinavians did raise some eyebrows on their journeys. In an otherwise complimentary description of people now believed to be Vikings, Ahmad ibn Fadlan, an emissary of the Abbasid Caliph, wasn't so sure about their hygiene. "They are the filthiest of all Allah’s creatures," the Arab writer wrote in the 10th century. "They do not purify themselves after excreting or urinating or wash themselves when in a state of ritual impurity after coitus and do not even wash their hands after food."


Nou, veel is er niet veranderd mag ik concluderen

22-03-2015, 23:53
Er was een tijd dat de Germaanse stammen op de oorspronkelijke leer van Isa waren voordat ze gedwongen werden katholiek te worden. De Balkan had de Bogomil waarvan beweerd word dat ze ook monotheïstisch waren.

23-03-2015, 02:18


Was erg grappig om in de Aya Sophia de sporen van graffiti van de Vikingen tegen te komen. Wat zijn die mensen ver en wijd bereisd zeg. Zelfs Amerika eerder ontdekt dan de Turken!

23-03-2015, 06:16

Citaat door Siddhartha:
Was erg grappig om in de Aya Sophia de sporen van graffiti van de Vikingen tegen te komen. Wat zijn die mensen ver en wijd bereisd zeg. Zelfs Amerika eerder ontdekt dan de Turken!


ontdekt door de indianen inderdaad. niet door de arabieren, niet door de vikingen en al zeker niet door columbus (raar dat we dit nog altijd leren op de basisschool). je kunt geen land ontdekken dat al bewoond is door mensen, je kan er hooguit mee in contact geraken.

23-03-2015, 08:50

Citaat door blurp:
ontdekt door de indianen inderdaad. niet door de arabieren, niet door de vikingen en al zeker niet door columbus (raar dat we dit nog altijd leren op de basisschool). je kunt geen land ontdekken dat al bewoond is door mensen, je kan er hooguit mee in contact geraken.
In jouw simpelheid gezegd: als we een planeet ontdekken waarvan we het bestaan niet wisten, dan is ie niet ontdekt maar zijn we ermee in contact gekomen? Ja, zo kan je het natuurlijk ook zien.

Kun je misschien uitleggen in welke situatie we dan precies WEL van ontdekken kunnen spreken? Ik denk dat dat een moeilijke vraag gaat worden maar juist daarom leer ik graag van je!

23-03-2015, 10:27

Citaat door Siddhartha:
Was erg grappig om in de Aya Sophia de sporen van graffiti van de Vikingen tegen te komen. Wat zijn die mensen ver en wijd bereisd zeg. Zelfs Amerika eerder ontdekt dan de Turken!
Is er een relatie tussen kufi schrift en de vikingen?

23-03-2015, 11:19

Citaat door blurp:
ontdekt door de indianen inderdaad. niet door de arabieren, niet door de vikingen en al zeker niet door columbus (raar dat we dit nog altijd leren op de basisschool). je kunt geen land ontdekken dat al bewoond is door mensen, je kan er hooguit mee in contact geraken.
ontdekken
ontdekken werkw.Uitspraak: [ɔnˈdɛkə(n)] Verbuigingen: ontdekte (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft ontdekt (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen (iets) waarnemen dat bestaat, maar nog niet bekend was Voorbeeld: `de voordelen ontdekke...

23-03-2015, 11:32
Nu kan blurp stellen dat het wel bekend was bij de inboorlingen.

23-03-2015, 11:37

Citaat door dutch98:
(...)Ik denk dat dat een moeilijke vraag gaat worden maar juist daarom leer ik graag van je!


Citaat door Poitiers:
ontdekken
ontdekken werkw.Uitspraak: [ɔnˈdɛkə(n)] Verbuigingen: ontdekte (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft ontdekt (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen (iets) waarnemen dat bestaat, maar nog niet bekend was Voorbeeld: `de voordelen ontdekke...
Shit zeg, dacht ik vandaag weer iets te gaan leren, van de de grote blurp hoogstpersoonlijk, maar helaas!

23-03-2015, 12:12

Citaat door Infra:
Niet veel veranderd? De Scandinavische behoren tot de meest ontwikkelde landen ter wereld.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index#Very_ high_human_development

En waar zijn de almachtige islamitische landen? Helemaal onderaan de ladder.
had het over de onhygiensche gewoontes lullo

23-03-2015, 12:20



Citaat door Infra:
Scandinaviërs onhygiënische gewoontes?

Nee jongen, ze behoren tot de properste gemeenschappen ter wereld.

Als je smerigheid wil zien, ga dan naar islamitische landen als Pakistan, Afghanistan, ..


klopt het zijn Nederlanders en Belgen die smerige gewoontes kennen. Gewoontes als varkens....heb je vandaag nog je handjes gewassen na toilet bezoek pikkie?
Of al remsporen onderbroekje vervangen?

23-03-2015, 13:25
Gezellig weer.

23-03-2015, 13:29

Citaat door Hamza_T:
Gezellig weer.
Gewoon het geestelijk niveau van Azrou c.s.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8