Bekijk volle/desktop versie : Help! Problemen met voormalige huurbaas



16-03-2015, 10:36
Assalamou alaikoum.

Eind januari ben ik verhuisd naar een ander huis. Ik had een contract tot 01-02-2015 welke ik zou kunnen verlengen, maar waar ik niet voor heb gekozen. Ik had eerder aangegeven dat ik geen gebruik zou maken van de mogelijkheid tot verlengen Vervolgens heb ik 31-01-2015 herhaald dat ik het huis uit zou gaan.

Mijn huurbaas was het niet mee eens en was ineens spoorloos verdwenen.

Ondertussen woon ik in een ander huis en is op zich alles in orde, op een ding na. Ik heb bij het betrekken van mijn vorige huis een waarborgsoms betaald, welke ik(zoals gebruikelijk) terug zou krijgen mits ik het huis in correcte staat zou achterlaten.

Ik heb echter mijn borg nog steeds niet teruggehad. Ondertussen woont er iemand anders in het huis, waardoor ik bij eventuele schade niet kan bewijzen dat ik het níet heb gedaan.

Ik hoop dat ik mijn situatie helder heb gemaakt en vraag me af of jullie tips hebben. Ik word er radeloos van en overweeg juridische stappen maar vraag me af of dit mij uiteindelijk niet meer geld zal kosten dan opleveren.

Djazak Allaah ou ghairan in ieder geval voor het lezen en wellicht de reacties!

16-03-2015, 11:53


Stel een brief met aangetekend natuurlijk en daar eis je gewoon dat hij de borg binnen 30 dagen op jouw rekening stort zoniet dan komt er een rechtzaak.

16-03-2015, 12:08
Was het onderhuur??

16-03-2015, 12:37

Citaat door Yassine_nrd:
Was het onderhuur??
Indirect.. T was particulier. Man kocht huizen op en verhuurde deze via zijn 'bedrijf'.

16-03-2015, 19:15


borg kan je vergeten
of rechszaak

meer zit er niet op

17-03-2015, 07:32
Moeilijke situatie. want als het goed is heeft hij jou een formulier laten ondertekenen bij het betreden van de woning. die formulier had hij op de laatste dag dat je daar woonden ( na samen met jou alles te hebben gecontroleerd ) opnieuw moeten ondertekenen. Indien je enige bewijs hebt van bv een bericht die je hebt gestuurd waarop hij heeft geantwoord of iets dergelijks dan kan je even langs een advocaat gaan ( let op wel op de advocaat kosten kunnen hoger zijn dat het bedrag dat je wilt incasseren) maar begin eerst met zelf een aangetekende brief te sturen en dan pas actie ondernemen als hij op papier weigert te betalen...of bel hem even op en neem het gesprek op zorg ervoor dat alles is duidelijk gemaakt tijdens jullie gesprek