Bekijk volle/desktop versie : Alleen reizen met kind zonder man. Marokko



Pagina's : [1] 2 3

15-03-2015, 09:30
Salaam allen,

Ik ga deze zomer voor het eerst met mijn zoontje alleen naar marokko.x

Is er iemand dit jaar al gegaan of vorig jaar zonder man?

Wij gaan naar oujda maar dan met overstap via casa. Zijn et mensen die deze route ook hebben gereisd en wat zijn je ervaringen? Doen ze moeilijk bij de douane...

Alvast bedankt

15-03-2015, 09:42


Waarom die overstap via Casa? Waarom niet direct naar Oujda?

15-03-2015, 09:56

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Waarom die overstap via Casa? Waarom niet direct naar Oujda?
die vluchten zijner niet eind mei met ram

15-03-2015, 10:03

Citaat door saloua6:
die vluchten zijner niet eind mei met ram
Wel via Duitsland, Dusseldorf. Je kan de trein daar naartoe pakken (duurt 2 uurtjes) en vanuit daar vliegt Germanwings direct naar Oujda.

15-03-2015, 10:05


Ik heb reis bijna ieder jaar zonder man naar Marokko en nooit problemen gehad bij de Douane.
Wel heb je een uitreksel van de gemeente nodig, een toestemming van de vader om te reizen.

15-03-2015, 10:06
Ik ben ook een keer alleen gereisd via Casa naar Oujda. Alleen zonder kind dan. =)
Moest 4u wachten.. maar bij de douane deden ze helemaal niet moeilijk, ging allemaal heel vlot en ik vond ze zelfs aardig.

15-03-2015, 10:27

Citaat door nietvergeten:
Ik heb reis bijna ieder jaar zonder man naar Marokko en nooit problemen gehad bij de Douane.
Wel heb je een uitreksel van de gemeente nodig, een toestemming van de vader om te reizen.
OKE DUS een toestemmingsverklaring. Doen ze vanuit marokko niet moeilijk.

Nou schat thanx voor de tip maaar met een kind van 2 ga ik echt niet een reis via duitsland erbij doen.

15-03-2015, 10:52

Citaat door saloua6:
OKE DUS een toestemmingsverklaring. Doen ze vanuit marokko niet moeilijk.

Nou schat thanx voor de tip maaar met een kind van 2 ga ik echt niet een reis via duitsland erbij doen.
hahahaha, je gaat wel via Casa naar Oujda en een makkelijke reis van 2 uur met de trein naar Dusseldorf vindt je teveel???
Nou succes dan, ik heb liever de comfort van de trein en metro dan de ellendige hitte en gejengel bij het op en afstijgen van het vliegtuig.....

15-03-2015, 10:56

Citaat door nietvergeten:
hahahaha, je gaat wel via Casa naar Oujda en een makkelijke reis van 2 uur met de trein naar Dusseldorf vindt je teveel???
Nou succes dan, ik heb liever de comfort van de trein en metro dan de ellendige hitte en gejengel bij het op en afstijgen van het vliegtuig.....



Hoe gaat ze dat doen met bagage?
Bij de overstap heeft ze alleen handbagage en buggy.
Een treinreis met een kind van 2 is vermoeiend hoor. Maar goed ts bepaalt natuurlijk zelf hoe en wat, het gaat hier om onze ervaringen.

@ ontopic
Ik heb zelf geen ervaring met die route, maar wel eens gereisd met mijn vader en kinderen en ze deden niet moeilijk. Volgens mij had ik wel een uittreksel mee, maa rbleek niet nodig te zijn. Ik heb de achternaam van mijn man erbij op mijn paspoort.

15-03-2015, 11:01

Citaat door nietvergeten:
hahahaha, je gaat wel via Casa naar Oujda en een makkelijke reis van 2 uur met de trein naar Dusseldorf vindt je teveel???
Nou succes dan, ik heb liever de comfort van de trein en metro dan de ellendige hitte en gejengel bij het op en afstijgen van het vliegtuig.....


Citaat door Lion8888:
Wollahilla sommigen mensen hebben hun brein in hen achterste zitten volgens mij....
Laat haar maar lekker lijden via Casa hele wereldreis maken door Marokko LoL.

15-03-2015, 11:07
Heb ik ook gedaan 2 jaar geleden. Naar Oujda via Casa. Weliswaar zonder kind. Maar ik kan je verzekeren dat als je overstap tijd niet al te lang is, dit prima te doen is. Veel beter dan reizen via Düsseldorf, beetje onzin om daar helemaal naar toe te reizen ipv rustig wachten op een vliegveld. En er zijn genoeg mensen daar waar je bij kunt zitten of mee kunt praten.
Er kwam op een geven moment een vrouw naast me zitten, waar ik uren mee gepraat heb.. en zo zie je dat veel mensen elkaar opzoeken. Dus maak je geen zorgen!

15-03-2015, 11:07

Citaat door Lion8888:
Veelte jong voor jullie gelukkig.
Ok

15-03-2015, 11:14



Citaat door Lion8888:
Hoezo onzin?!
Het is het zelfde alsof je naar Brussel zou gaan of zelfs de Luchthaven Schiphol met de trein bijvoorbeeld,
maar je hebt wel een rechtstreekse vlucht. Plus ze reist nog via Europa ook.
Dus wat is er onzinnig aan om via Düsseldorf te gaan? Wat alleen omdat jij via Casa reizen zo geweldig vond?
Je vergeet de essentie: "zo makkelijk mogelijk reizen" en met een kind kun je dan beter ergens overstappen en daar "zitten" dan dat je een paar uur in een trein of auto moet zitten. Een kind kan je beter de ruimte geven op een vliegveld om te laten spelen.. en dan ben je zelf ook rustiger. Beter dan dat je hele tijd onderweg bent.

En ik had in Casa niet het gevoel dat ik in Marokko was. Je bent gewoon op een vliegveld aan het wachten wat zo door kan voor Europees vliegveld. Niemand valt je lastig. Je zit op je stoeltje tot je vlucht omgeroepen wordt.

Ik snap niet wat daar moeilijk aan is?

15-03-2015, 11:18

Citaat door Lion8888:
Hoezo onzin?!
Het is het zelfde alsof je naar Brussel zou gaan of zelfs de Luchthaven Schiphol met de trein bijvoorbeeld,
maar je hebt wel een rechtstreekse vlucht. Plus ze reist nog via Europa ook.
Dus wat is er onzinnig aan om via Düsseldorf te gaan? Wat alleen omdat jij via Casa reizen zo geweldig vond?
Jij die je brein Alhamdoelillah wel op zijn normale plek hebt. Denk eraan. Hoe gaat ze dat doen met bagage. Uit de trein, onderweg naar het vliegveld, incheckbalie, met een kind en een buggy.
Ik begrijp jullie oplossing via dusseldorf ook niet.
Volgens mij nooit gereisd met een kind. Da tje een andere voorkeur hebt, oke. Maar dat je dat probeert op te leggen door anderen in je reactie te kleineren, dat snap ik niet.

15-03-2015, 11:20

Citaat door Lion8888:
Ja maar je neemt die reis wat ook nog eens leuk kan zijn je bent er zo Duitsland en daarna kan je direct hup in Oujda zijn
dus ik zie nog steeds niet in waarom eerst naar Casa gaan beter is.
Ja daar moet ik je wel gelijk in geven, reizen via Düsseldorf lijkt mij ook leuker, maar we geven nu advies aan een moeder hè.

En vergeet niet dat je ook nog een goedkoper uitkomt als je zo reist. Geen treinticket of benzine naar Düsseldorf die erbij komt en sowieso zijn vliegtickets met overstap goedkoper.

Pagina's : [1] 2 3