Bekijk volle/desktop versie : Islamitisch Radicalisme rukt op in Antwerpse basisscholen (6-12 jaar oud)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

11-03-2015, 10:46

Citaat door Infra:
Radicalisme is wel degelijk een probleem bij jonge kinderen. Tot die conclusie is een Antwerpse imam gekomen na een onthutsend bezoek aan een basisschool. Sulayman Van Ael waarschuwt dan ook voor onderschatting van het probleem. "We moeten dit aanpakken, zodat we binnen tien jaar niet moeten spreken over deradicalisering omdat we juiste begeleiding voorzagen en positief preventief te werk gingen."
"Toen ik buiten kwam en in de wagen stapte kon ik mijn tranen niet bedwingen. Ik was met de neus op de feiten gedrukt dat er echt gewelddadige gedachten en verheerlijking van aanslagen leven in de hoofdjes van onze kleinsten", schreef Van Ael op zijn Facebookpagina.

"Ik was gevraagd door een islamlerares om te komen praten over radicalisering en verheerlijking van aanslagen. Toen ik aankwam op de school bleek het niet om middelbaar te gaan maar over een basisschool. Kinderen van tien jaar zeiden dat de mensen van Charlie Hebdo kregen wat ze verdienden en nog veel meer dan dit. Na een apart gesprek met drie 'kei jonge schattige jongetjes' was ik gechoqueerd."

"Papa's, mama's, zeg niet te gauw: 'het is overroepen'. Er is een probleem, en wij moeten dit aanpakken", schrijft hij nog.

In Gazet Van Antwerpen komt Van Ael terug op zijn Facebookpost. "Ik ben overtuigd dat de meerderheid van de ouders hun kinderen goed opvoedt", zegt de imam. "Alleen wil ik hen er wel bewust van maken dat kinderen soms foute informatie oppikken via sociale media."

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/2247924/2015/03/11/Radicalisme-rukt-op-in-Antwerpse-basisscholen.dhtml
.

11-03-2015, 10:56



Citaat door joostbouwman:
Een gezonde ontwikkeling tegen het nazistische Westen, tegen nazi's is alles geoorloofd
Jij bent echt heel erg ziek in je hoofd.

11-03-2015, 11:00

Citaat door joostbouwman:
Oh goh vertel leg eens uit hoe je aan deze onzin komt incl. je onzin conclusie omtrent de absolute waarheid
Alleen al het feit dat je denkt dat er een absolute waarheid bestaat is een bewijs voor het feit dat jij ziek in je hoofd bent.

11-03-2015, 11:09

Citaat door joostbouwman:
Ik zou het omdraaien ratje, wie het bestaan van de waarheid ontkent is ziek in zijn hoofd
O ja? Vertel; wat is de absolute waarheid dan voor jou en waarom is dat zo geweldig irrelevant voor het leven?


Citaat:

Geen onderbouwing? Nou opgerot dan maar
En dat zeg jij, ongefundeerde extremistentrol?

11-03-2015, 11:13



Citaat door Baxi:
O ja? Vertel; wat is de absolute waarheid dan voor jou en waarom is dat zo geweldig irrelevant voor het leven?
Ik heb de waarheid al in mijn eerdere reactie kenbaar gemaakt, zie je wel dat je niet goed snik bent, wat zit er daar bovenin zeg?


Jij vind het irrelevant omdat je ziek in je kop bent en dan aan mij vragen je dat stukje opvoeding te geven, ga maar terug naar je ouders daarvoor



Citaat:
En dat zeg jij, ongefundeerde extremistentrol?
Je neemt het niet zo nauw met de waarheid he, zelf niet onderbouwen en vervolgens mij daarvan beschuldigen

11-03-2015, 11:18

Citaat door joostbouwman:
Ik heb de waarheid al in mijn eerdere reactie kenbaar gemaakt, zie je wel dat je niet goed snik bent, wat zit er daar bovenin zeg?


Jij vind het irrelevant omdat je ziek in je kop bent en dan aan mij vragen je dat stukje opvoeding te geven, ga maar terug naar je ouders daarvoor
Je reacties zijn verwijderd. Dat zegt genoeg.


Citaat:

Je neemt het niet zo nauw met de waarheid he, zelf niet onderbouwen en vervolgens mij daarvan beschuldigen
Je bent een trol die hier probeert moslims in een slecht daglicht te zetten. Giftig.

11-03-2015, 11:18
Indoctrinatie..Door ouders..
Oh en steek die waarheid op een plek waar het zonlicht nooit schijnt.

11-03-2015, 11:22
Hulde voor de moderatoren die deze troll hebben verbannen. Hij droeg niet echt bij tot een goede sfeer op dit forum.

11-03-2015, 11:23
Meneer van Ael loopt een basisschool binnen, spreekt wat kinderen en heeft direct een algemeen en maatschappijk probleem geconstateerd. Knap hoor, menigeen wetenschapper zou jaloers zijn op deze snelle efficiëntie wijze van onderzoek (een apart gesprek met drie kei schattige jongetjes).

Maar goed, het kan altijd nog veel erger uiteraard.

https://www.youtube.com/watch?v=P5P4MLlGF_w

https://www.youtube.com/watch?v=jR1XQQf5vm8

11-03-2015, 11:29

Citaat door Majhula:
Meneer van Ael loopt een basisschool binnen, spreekt wat kinderen en heeft direct een algemeen en maatschappijk probleem geconstateerd. Knap hoor, menigeen wetenschapper zou jaloers zijn op deze snelle efficiëntie wijze van onderzoek (een apart gesprek met drie kei schattige jongetjes).

Maar goed, het kan altijd nog veel erger uiteraard.

https://www.youtube.com/watch?

v=P5P4MLlGF_w




https://www.youtube.com/watch?v=jR1XQQf5vm8
Hij schijnt gevraagd te zijn om te komen praten over tereuraanslagen verheerlijking en radicalisatie.
De school heeft dus wat geconstateerd dat hij bevestigd ziet.

11-03-2015, 11:53

Citaat door Leetah_:
Hij schijnt gevraagd te zijn om te komen praten over tereuraanslagen verheerlijking en radicalisatie.
De school heeft dus wat geconstateerd dat hij bevestigd ziet.
Aan "hij schijnt" hebben we niets Leetah. De kop van dit artikel in de Belgische krant luidt als volgt; "Radicalisme rukt op in Antwerpse basisscholen." Basisscholen is meervoud en daar kan geen sprake van zijn n.a.v. een gesprek met drie schattige jongetjes op één basischool door meneer van Ael. Meneer van Ael heeft de competenties ook niet om zo een onderzoek te doen.

Wat we wel uit het artikel kunnen halen is dat meneer van Ael uitgenodigd is om te praten over een bepaald onderwerp, na een zogenaamde "constatering" van die basisschool over "radicale gedachten". Meneer van Ael wist zelf niet eens dat het om een basisschool ging zoals meneer van Ael zelf aangeeft.

"Ik was gevraagd door een islamlerares om te komen praten over radicalisering en verheerlijking van aanslagen. Toen ik aankwam op de school bleek het niet om middelbaar te gaan maar over een basisschool."

Dit artikel spreekt over basisscholen en het oprukken van radicalisme daarin, dit is stemmingmakerij en meer niet. Flut journalistiek van de Belgische krant

11-03-2015, 12:03

Citaat door peej:
hulde voor de moderatoren die deze troll hebben verbannen. Hij droeg niet echt bij tot een goede sfeer op dit forum.
mee eens.

11-03-2015, 12:07



Citaat door aplat:
mee eens.
\
Nu jullie nog!

11-03-2015, 12:15

Citaat door Dramaqueen_:
\
Nu jullie nog!
Gewoon iedereen verbannen, lekker rustig.

11-03-2015, 12:20

Citaat door Ward:
Gewoon iedereen verbannen, lekker rustig.
Ja. Ik ben ze helemaal zat.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11