Bekijk volle/desktop versie : uitgehuwelijkd worden???



Pagina's : 1 [2]

02-03-2003, 16:26
In de naam van Allah swt de barmhartige de genadevolle,

A salamoe alaykoum warahmatoelahi wabaraktoeh,

Uithuwelijken is haram in de islam. Een van de voorwaarden voor de geldigheid van een islamitisch huweijk is toestemming van beide partners.


De Profeet saws, heeft gezegd: "De weduwe en de gescheiden vrouw mogen niet worden uitgehuwelijkt tenzij zij het bevel hiertoe hebben geven, en de maagd mag niet uitgehuwelijkt worden totdat haar toestemming is verkregen." (Al-Boekhaarie)

Een hadith is dat een maagd naar onze Profeet Mohamed Saws toeging en hem zei dat ze door haar vader weggeven werd aan een man met wie ze niet wilde trouwen, ze had hem geen toestemming gegeven, onze profeet rasoel saws zei tegen deze maagd dat ze het recht heeft om het huwelijk af te wijzen, waardoor het huwelijk ongeldig wordt verklaard. Overgeleverd door Aboe Daawoed


Hieribj is het dus duidelijk dat een voogd niet het recht heeft om de persoon waar hij de voogd van is tegen haar wil weg te geven.
Wat niet wil zeggen dat er niet veel mensen zijn die hun dochters niet uithuwelijk, hoe ge het ook draait of keert, het is duideijk dat mensen niet altijd handelen volgens de islam. Dus hierbij die discussie van "mijn mening is mijn mening is etc etc" is heeeleeeemaaaaaaaal niet het punt van deze discussie. In de islam draait het NIET om onze "meningen" welke mening we ook hebben, in de islam alhamdoelieh gaat het om feiten waar we ons bij neerleggen alhamdoelieh en die goed voor ons "moslims" zijn. Ge kunt in discussie treden ivm een bepaald onderwerp, welekin uiteindelijk aan de hand van versen, overlevingen komen we toch allemaal naar hetzelfde punt===>> DE WAARHEID. alhamodelieh.

Moge Allah swt onze broeders zusters in Palestina, Gaza, Irak, Afghaninstan helpen en hen sabr geven, Al akhiera is waarom we hier op aarde zijn en niets anders.
Moge Allah swt het slechte van ons weghouden en ons beschermen tegen de prikkelingen die sjeitan (a3oedoe billah) ons geeft.
Moge Allah swt ons leiden , we hebben nog zooo'n lange weg te gaan.

Allahoema ameen.

Wasalamoe alaykoum warahmatoelahi wabarakatoeh

21-09-2009, 02:21


Ik snap dat ook niet , moge allah de ouders leiden

Pagina's : 1 [2]