Bekijk volle/desktop versie : Zusters die naar Syrië vluchten en daar trouwen zonder wali



Pagina's : [1] 2 3

07-03-2015, 22:32
http://youtu.be/eBnolgMc-y8

07-03-2015, 22:33


Naar ik weet is volgens elke maddhab zo'n huwelijksakte batil.

07-03-2015, 22:45
Ik hoef geen fatwa te zien om te weten dat het haram is. Logisch nadenken weet je het al

07-03-2015, 22:46

Citaat door Djoewairiyyah:
Ik hoef geen fatwa te zien om te weten dat het haram is. Logisch nadenken weet je het al
Niet alles hoeft gepaard te gaan met logica.

07-03-2015, 23:53


Waarom trek jij conclusies? Wie zegt dat ze zonder wali trouwen?

07-03-2015, 23:58
De vraag word ook anders gesteld.
Degene geeft antwoord op zijn vraag!
Maar wie zegt dat ze zonder wali trouwen? En wie zegt dat ze uberhaupt op "jihaad" gaan?

08-03-2015, 02:30

Citaat door A_bdars:
http://youtu.be/eBnolgMc-y8
Vrees Allaah en kom niet met verzinsels!

08-03-2015, 04:42

Citaat door MMK:
Ik heb zelf van personen die dicht bij mij stonden vernomen dat er zusters heen gegaan zijn en daar getrouwd zijn zonder toestemming van hun vader. Als je doelt met wali op een wali die een bekeerde zuster bijv zou krijgen namelijk een leider binnen de islamitische gemeenschap, daar ben je niet zomaar aansprakelijk voor. Zij dienen Allaah te vrezen, waarschijnlijk doel jij met je vraag "wie zegt dat ze op jihaad gaan" erop dat ze hijrah hebben verricht naar Shaam. En hijrah verrichten is toegestaan voor de vrouw om zonder mahram te reizen. Maar zuster, dit heeft ook zijn regels en voorwaardes. De plek waar zij naartoe gaan dient bijvoorbeeld veilig te zijn, wat shaam niet is. Ook hebben zij islamistische familie (ouders) in Nederland.

Ik zelf heb ook hijrah verricht zonder mahram maar mijn ouders zijn geen moslim maar Sikh en Budhistisch. Ik ben naar Egypte vertrokken zo'n 9maanden geleden en werd opgevangen door een zuster en haar familie in een salafi "gemeenschap" Alhamdulillaah. Daarna is mijn vader ook naar Egypte gekomen en hij verbleef bij een andere broeder van de moskee. Uiteindelijk besloot de broeder om mij ten huwelijk te vragen en ik accepteerde met goedkeuring van mijn vader. Ik heb zijn goedkeuring niet nodig trouwens. We zijn getrouwd toen mijn vader nog in Egypte was en onze families hebben elkaar ook ontmoet. (Mijn vader zijn vader etc). De Shaykh was mijn wali en heeft dit pas gedaan/aangenomen nadat hij een fatwa van Shaykh Yahya al Hajoori had ontvangen met daarin de regelgeving omtrent mijn situatie.

Aangezien ik zelf in de situatie heb gezeten weet ik dat trouwen niet zo makkelijk is zonder wali. Hiermee bedoel ik, ik heb geen wali en ben bekeerd maar zelfs voor mij ging het niet zomaar en de Shaykh deed dit niet zonder fatwa van een andere geleerde.

Ik vraag me af hoe dat met die zusters daar gaat, die wel islamitische familie hebben in Nederland en gewoon trouwen zonder toestemming van hun ouders en zomaar iemand als wali aanstellen.
ja zuster hijrah. Zij krijgen via een islamitsche rechtbank een wali aangeboden die het huwelijk voltrekt.
Voor de bekeerlingen dan, de zusters die een islamitsche wali heeft, vragen toestemming aan hun vaders,broers etc nadat zij een goedkeuring hebben gekregen trouwen ze, na 3x te hebben geweigerd hebben ze recht op een wali van de rechtbank.

De youtube filmpje die hij erbij vermelde werd de vraag gesteld of het toegestaan was zonder wali, natuurlijk krijg je te horen dat dit niet toegestaan is, maar de vraag is niet juisr gesteld.

Vandaag de dag stoppen mensen woorden in de mond van een ander, voordat degene zelf had kunnen uitleggen. Maar bij deze de zusters verrichten geen jihaad.

En zij worden ook opgehaald zoals bij jou het geval zuster. En tot nu toe zijn ze veilig aangekomen wa Allaahu a3lam.

WaSalaam

08-03-2015, 08:01
Het zijn eerlijk gezegd niet de "brightest"zusters die zulke acties doen ik heb het van dichtbij gezien ook in tunesie (mijn land)gebeurt dit. Dit zijn dezelfde soort vrouwen die voor een loverboy zouden vallen als ze niet zouden praktiseren..

08-03-2015, 08:53

Citaat door MMK:
Ik heb zelf van personen die dicht bij mij stonden vernomen dat er zusters heen gegaan zijn en daar getrouwd zijn zonder toestemming van hun vader. Als je doelt met wali op een wali die een bekeerde zuster bijv zou krijgen namelijk een leider binnen de islamitische gemeenschap, daar ben je niet zomaar aansprakelijk voor. Zij dienen Allaah te vrezen, waarschijnlijk doel jij met je vraag "wie zegt dat ze op jihaad gaan" erop dat ze hijrah hebben verricht naar Shaam. En hijrah verrichten is toegestaan voor de vrouw om zonder mahram te reizen. Maar zuster, dit heeft ook zijn regels en voorwaardes. De plek waar zij naartoe gaan dient bijvoorbeeld veilig te zijn, wat shaam niet is. Ook hebben zij islamistische familie (ouders) in Nederland.

Ik zelf heb ook hijrah verricht zonder mahram maar mijn ouders zijn geen moslim maar Sikh en Budhistisch. Ik ben naar Egypte vertrokken zo'n 9maanden geleden en werd opgevangen door een zuster en haar familie in een salafi "gemeenschap" Alhamdulillaah. Daarna is mijn vader ook naar Egypte gekomen en hij verbleef bij een andere broeder van de moskee. Uiteindelijk besloot de broeder om mij ten huwelijk te vragen en ik accepteerde met goedkeuring van mijn vader. Ik heb zijn goedkeuring niet nodig trouwens. We zijn getrouwd toen mijn vader nog in Egypte was en onze families hebben elkaar ook ontmoet. (Mijn vader zijn vader etc). De Shaykh was mijn wali en heeft dit pas gedaan/aangenomen nadat hij een fatwa van Shaykh Yahya al Hajoori had ontvangen met daarin de regelgeving omtrent mijn situatie.

Aangezien ik zelf in de situatie heb gezeten weet ik dat trouwen niet zo makkelijk is zonder wali. Hiermee bedoel ik, ik heb geen wali en ben bekeerd maar zelfs voor mij ging het niet zomaar en de Shaykh deed dit niet zonder fatwa van een andere geleerde.

Ik vraag me af hoe dat met die zusters daar gaat, die wel islamitische familie hebben in Nederland en gewoon trouwen zonder toestemming van hun ouders en zomaar iemand als wali aanstellen.
BEn jij Chinees of xxxxx?

08-03-2015, 11:49

Citaat door Anti-Dajjal:
Wat een onzin! Jij kent nu elke vrouw die vertrekt naar syrie/irak en jij weet wat er in hun harten speelt? Volgens jou onzin kunnen vrouwen dus ook niet veranderen?
a met je onzin bij de Nederlandse staat aankloppen om de islam aan te vallen voor een geringe prijs zoals A_Bdars dat ook doet!
Toevallig heeft dit plaatsgevonden in mijn verre famillie in tunesie een vrouw verliet haar man en kinderen(!)om naar syrie te gaan eenmaal aangekomen daar proeven ze de zure appel .
Ik heb nergens bij de nederlandse staat aangeklopt om de islaam aan te vallen, integendeel, als jij mijn reacties leest van de afgelopen 7 jaar zul je zien dat die in dienst stonden van het verdedigen van de Islaam en haar volgelingen. Ik heb alleen geen begrip voor die instabiele zusters nogmaals dit zijn zusters die als ze geen ghimaar zouden dragen en praktiseren de typische gevallen zouden zijn die in handen van loverboys zouden vallen.
P.S.waarom ben jij nog niet naar die heilstaat gegaan daar in al shaam met je praatjes?

08-03-2015, 12:02

Citaat door Mafoemoe:
BEn jij Chinees of xxxxx?
xxxxxe ja?

08-03-2015, 12:45



Citaat door abu3uqba:
Toevallig heeft dit plaatsgevonden in mijn verre famillie in tunesie een vrouw verliet haar man en kinderen(!)om naar syrie te gaan eenmaal aangekomen daar proeven ze de zure appel .
Ik heb nergens bij de nederlandse staat aangeklopt om de islaam aan te vallen, integendeel, als jij mijn reacties leest van de afgelopen 7 jaar zul je zien dat die in dienst stonden van het verdedigen van de Islaam en haar volgelingen. Ik heb alleen geen begrip voor die instabiele zusters nogmaals dit zijn zusters die als ze geen ghimaar zouden dragen en praktiseren de typische gevallen zouden zijn die in handen van loverboys zouden vallen.
P.S.waarom ben jij nog niet naar die heilstaat gegaan daar in al shaam met je praatjes?
Denken die mogole manwijven nou echt dat ze jannah ingaan als ze hun man en kinderen verlaten voor een vechtende haarbal?

08-03-2015, 12:46

Citaat door Hamza_T:
xxxxxe ja?
xxxxx je weet wel die donkerwitte mensen

08-03-2015, 13:20

Citaat door MMK:
Okee, maar wie zegt dat het ten eerste toegestaan is om daarheen te reizen? Zoals ik heb aangegeven heeft dit ook zijn regels. En niet iedereen kan zomaar een wali zijn, en wie heeft er nou kennis daar in Shaam, islamitische rechtbank?! (ik weet dat zij die daar hebben dat bedoel ik er niet mee) Situaties zitten echt niet zo makkelijk in elkaar, dat na 3keer weigeren het wali"schap" naar iemand die door de rechtbank aangewezen word gaat. La hawla wa laa quwwata ilaa billaah.

Ibn Qudaamah (may Allah have mercy on him) said in al-Mughni, 9/355: "The woman’s guardian is her father, then his father (her paternal grandfather), then her son, then his son (this applies if she has a son), then her brother through her father and mother, then her brother through her father only, then her brother’s sons (her nephews), then her paternal uncles, then their sons, then the ruler."

En wie zegt dat deze vaders zonder geldige redenen weigeren? Wellicht willen zij hun dochters niet huwen aan broeders van ahlulbid3ah. Waar zij ongetwijfeld tot toe behoren.

En Allaah weet het beste
zuster je leest toch dat ik heb vermeld vader en broer enz, ik heb niet voor niets 'enzo' erbij vermeld zodat ik ze niet allemaal hoef te typen. Sommige hebben familie die afvallig zijn en daar heb je niet veel aan als wali. Die weigeren alles omdat hy bv geen groot huis heeft etc. En je komt nu met conclusies dat zijn van uhl bid3a zijn. Bij deze vraag ik Allaah om je te vergeven.

Het zijn mensen van kennis waarover word geroddeld en gelasterd. En als je het niet zeker weet zwijg dan. De manier hoe je het ook zegr bevalt me niet. "Wie heeft er ook kennis daar in shaam"

Het is een super gezegend land waarvan blije tijdingen voor hen is.

Pagina's : [1] 2 3