Bekijk volle/desktop versie : help mijn verloofde bid niet!!!



Pagina's : [1] 2 3 4

06-03-2015, 17:18
Salam oulaikom,

Mijn verloofde bid niet. ik heb dit al vaker met hem besproken en elke keer zegt hij dat hij gaat beginnen en dat het allemaal goed komt maar hij stelt het elke keer uit. wat kan ik er aan doen om hem zo ver te krijgen om toch met het gebed te
beginnen . hij heeft wel de intentie alleen de stap nemen nog. graag tips en advies hoe ik hier mee om moet gaan

06-03-2015, 18:43



Citaat door tfoest:
Salam oulaikom,

Mijn verloofde bid niet. ik heb dit al vaker met hem besproken en elke keer zegt hij dat hij gaat beginnen en dat het allemaal goed komt maar hij stelt het elke keer uit. wat kan ik er aan doen om hem zo ver te krijgen om toch met het gebed te
beginnen . hij heeft wel de intentie alleen de stap nemen nog. graag tips en advies hoe ik hier mee om moet gaan
Islamitisch mag je niet met hem trouwen als hij niet bid. Maar ik zou gewoon hem op een rustige manier stimuleren om te gaan bidden. Het is moeilijk een gewoonte niet bidden die hij al jaren heeft en dat moeten veranderen is moeilijk

06-03-2015, 18:51

Citaat door espresso12:
Ten eerste iemand die niet bidt hoeft absoluut niet in staat zijn om
slechte dingen te doen.dat doen ook mensen die wel bidden.
dat terzijde, je kan iemand niet veranderen, je hebt t geprobeerd en daar
blijft t ook bij, het is aan hem om dat inzicht te krijgen
Ja precies

06-03-2015, 19:17

Citaat door SlovesI:
Hoe oud is je verloofde? Uit ervaring weet ik dat als iemand van jongs af aan al niet bid dan zal die dat ook nooit echt serieus gaan nemen. Ik weet niet of je dan ook nog met zo een persoon zou willen trouwen maar iemand die niet bidt is in staat ook slechte dingen te doen.


mijn verloofde is al in de 30. Hij heeft vroeger wel gebeden en hij wil het ook wel alleen die stap nemen dat doet jij steeds niet. Het is een hele lieve en respectvolle man die geen slechte dingen doet.




Citaat door Sakana:
Islamitisch mag je niet met hem trouwen als hij niet bid. Maar ik zou gewoon hem op een rustige manier stimuleren om te gaan bidden. Het is moeilijk een gewoonte niet bidden die hij al jaren heeft en dat moeten veranderen is moeilijk


Ik weet dat ik niet met hem kan trouwen als hij niet bid en hij weet ook dat het voor mij heel belangrijk is dat hij gaat bidden.

06-03-2015, 19:20



Citaat door tfoest:
mijn verloofde is al in de 30. Hij heeft vroeger wel gebeden en hij wil het ook wel alleen die stap nemen dat doet jij steeds niet. Het is een hele lieve en respectvolle man die geen slechte dingen doet.





Ik weet dat ik niet met hem kan trouwen als hij niet bid en hij weet ook dat het voor mij heel belangrijk is dat hij gaat bidden.
Niemand is perfect. Als het een goede jongen is dan gewoon sbar hebben en hem stimuleren om te bidden.

06-03-2015, 20:45

Citaat door Sakana:
Niemand is perfect. Als het een goede jongen is dan gewoon sbar hebben en hem stimuleren om te bidden.
Gebed is wel de basis van het geloof. Ik vind dat je eerst moet kijken of degene bid en dan pas verder moet kijken of het een goed persoon is. Op de Dag des Oordeels wordt ook eerst gekeken of je gebed goed zit voordat echt gesproken zal worden over je daden. In sha Allah zullen alle moslims in staat zijn hun gebeden te verrichten en ook standvastig hierin zijn. Ameen.

07-03-2015, 22:52
30 plus re3ker walou

08-03-2015, 00:22

Citaat door _saloua_:
30 plus re3ker walou
Dat hij niet bid betekent niet dat hij slecht is of geen re3ker heeft. het is een man die mij met respect behandelt en zeker weet hoe hij met een vrouw moet omgaan. Hij wil er aan werken en de intentie is er dat is voor mij het belangrijkst .

08-03-2015, 22:15
30 en hij bid niet? Lekker voorbeeld voor jullie kinderen later.
Zou zelf geen eens met hem verloofd zijn. Zoiets weet je van tevoren toch al. Bidden is de basis, we hebben het niet over iets extra's of iets wat aanbevolen is maar gewoon een basisverplichting die vanzelfspreked hoort te zijn. 1 van de 5 zuilen, je doet net of je dat niet beseft.

09-03-2015, 00:21
Als ik de zuster een tip zou moeten geven, vraag je man om kennis op te doen over het geloof. Wanneer hij genoeg kennis heeft en weet hoe belangrijk het gebed is. Alleen op die manier kan hij standvastig zijn, dit geloof is kennis.

10-03-2015, 20:19
Bidden zegt niks over iemand z'n karakter Isis die bidden ook dag en nacht en dat zijn allemaal honden!!!
Beoordeel iemand niet op of hij bid of niet!!! Hoeveel moskee gangers zitten in de uitkering?
Als hij z'n verantwoording aflegt zoals een getrouwde man dat hoort te doen moet je hem stimuleren maar om nou te zeggen dat iemand die niet bid tot alles in staat is gewoon ONZIN!!! Hij is in iedergeval geen monafieq zoals de meeste!! Sociale fraude,valsheid in geschrifte 2 dingen waar Wij recordhouders in zijn!!! Opsporing verzocht allemaal Marokkanen waarvan de ouders dagelijks in de moskee zitten en de meeste hadj hebben gedaan!! Een goede opvoeding daar heb je geen islam voor nodig!! En je fatsoenlijk gedragen heb je ook geen islam voor nodig geen enkel geloof heb je nodig!! Gezond verstand ja en de ongelovigen doen op dat gebied beter dan ons!!

11-03-2015, 23:31

Citaat door Niceboy32:
Bidden zegt niks over iemand z'n karakter Isis die bidden ook dag en nacht en dat zijn allemaal honden!!!
Beoordeel iemand niet op of hij bid of niet!!! Hoeveel moskee gangers zitten in de uitkering?
Als hij z'n verantwoording aflegt zoals een getrouwde man dat hoort te doen moet je hem stimuleren maar om nou te zeggen dat iemand die niet bid tot alles in staat is gewoon ONZIN!!! Hij is in iedergeval geen monafieq zoals de meeste!! Sociale fraude,valsheid in geschrifte 2 dingen waar Wij recordhouders in zijn!!! Opsporing verzocht allemaal Marokkanen waarvan de ouders dagelijks in de moskee zitten en de meeste hadj hebben gedaan!! Een goede opvoeding daar heb je geen islam voor nodig!! En je fatsoenlijk gedragen heb je ook geen islam voor nodig geen enkel geloof heb je nodig!! Gezond verstand ja en de ongelovigen doen op dat gebied beter dan ons!!
dank je wel !!!

12-03-2015, 16:33



Citaat door Niceboy32:
Bidden zegt niks over iemand z'n karakter Isis die bidden ook dag en nacht en dat zijn allemaal honden!!!
Beoordeel iemand niet op of hij bid of niet!!! Hoeveel moskee gangers zitten in de uitkering?
Als hij z'n verantwoording aflegt zoals een getrouwde man dat hoort te doen moet je hem stimuleren maar om nou te zeggen dat iemand die niet bid tot alles in staat is gewoon ONZIN!!! Hij is in iedergeval geen monafieq zoals de meeste!! Sociale fraude,valsheid in geschrifte 2 dingen waar Wij recordhouders in zijn!!! Opsporing verzocht allemaal Marokkanen waarvan de ouders dagelijks in de moskee zitten en de meeste hadj hebben gedaan!! Een goede opvoeding daar heb je geen islam voor nodig!! En je fatsoenlijk gedragen heb je ook geen islam voor nodig geen enkel geloof heb je nodig!! Gezond verstand ja en de ongelovigen doen op dat gebied beter dan ons!!
Isis zijn van joden. Wat een vergelijking joden hebben isis opgestart .. leer wat geschiedenis

13-03-2015, 07:59
Bidden is de pilaar van onze dien. allah yahdih.

14-03-2015, 15:26
Een man van 30 en hij bid niet? Zou zelf geen eens verloven met m, zoals iemand al eerder reageerde bidden is de basis he. Gewoon een vereiste, een verplichting, niet een vrijwillig aangeraden iets wat hij niet doen.

Pagina's : [1] 2 3 4