Bekijk volle/desktop versie : Waarom je geen gevonden voorwerpen NOOIT naar de politiebureau moet brengen!!



Pagina's : [1] 2

06-03-2015, 15:57

Citaat:
Stel: u vindt iets op straat. Brengt u het dan naar het politiebureau of kies je ervoor om het zelf te houden. Veel mensen kiezen natuurlijk voor het 1e omdat ze gewoon eerlijk willen zijn. Maar toch kun je dat beter niet doen! Want ook bij de politie loopt niet alles altijd even eerlijk. Zo is uit een test van programma Rambam gebleken dat agenten zelf het geld houden en eerlijke burgers op een dwaalspoor zetten. In het volgende filmpje is te zien hoe een medewerkers van het programma langs gaat bij verschillende politiebureaus met een gevonden portemonnee waar 50 euro in zit.Later bleek dat uit drie portemonnees geld ontbrak geld en er twee waren verdwenen. De politie schorste in verband hiermee een maand geleden al een politiemedewerker en zegt dat de procedure voor gevonden voorwerpen gaat veranderen.
[video=youtube;v_DIh9HdiwA]https://www.youtube.com/watch?v=v_DIh9HdiwA[/video]

Bron: http://www.leeshetnu.nl/waarom-je-gevonden-portemonnees-nooit-naar-het-politiebureau-moet-brengen/




Tja, wat moet ik hier op zeggen.Verbaast me niks de grootste criminelen werken bij justitie onder leiding Opstelten en de heer Teeven.

06-03-2015, 16:00


politie zijn de grootste boeven.

06-03-2015, 16:00
Ik breng het juist wel naar de politie samen met een getuige, die met mij alles nakijkt, als ik de eigenaar niet kan ontdekken.

06-03-2015, 17:10
Hun zwarte kas moet ook gevuld worden toch. Wat denk je dat ze met drugsvangsten doen? Zelfs de politie doet in drugshandel.

06-03-2015, 17:12


Ik keek het gister ook,

Wist al wel dat ze zo waren. Belachelijk gewoon! Zeker in de grote steden zijn zo, ook super associaal.

06-03-2015, 17:32
Dus omdat politieagenten stelen (in sommige gevallen), moeten wij dat ook maar gaan doen?

06-03-2015, 17:34
Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind! Van agenten verwacht je júist dat ze eerlijk zijn en dat soort dingen niet zouden doen. Ze hebben hun beroep gemaakt van misdaad bestrijden.

06-03-2015, 20:05
Hoe om te gaan met gevonden spullen

Ubai bin Ka’b (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd: “Ik vond een kistje met 100 Dinar erin en ik ging naar de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en vertelde hem erover. Hij (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) zei:

“Maak het een jaar lang bekend (dat je het gevonden hebt).”

Dat deed ik, maar niemand kwam het halen, dus ging ik opnieuw naar de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en hij zei:

“Maak het nog een jaar lang bekend (dat je het gevonden hebt).”

Dat deed ik, maar niemand kwam het halen, dus ging ik naar hem (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) voor de derde keer en hij zei:

“Houd het kistje en het touwtje waarmee het dichtgemaakt is, tel het geld erin en wanneer de eigenaar komt, geef het hem en anders gebruik je het zelf.”x

Sub-overleveraar Salama heeft gezegd dat hij een andere suboverleveraar (Suwaid) in Mekka ontmoette en dat hij zei: “Ik weet niet of Ubai het drie jaar bekend maakte of slechts één jaar.”

Deze hadith is overgeleverd door Ubai ibn Ka’b (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Sahih Bukharie.

06-03-2015, 20:30
Maak foto's van hetgeen je gevonden hebt en lever het dan af met de mededeling dat je er foto's van gemaakt hebt.

Ik zelf zou t nooit brengen en de eigenaar zelf opsporen dmv fb bijvoorbeeld

06-03-2015, 21:47
Bah! Je kunt beter zelf een zoekactie starten naar de eigenaar van de gevonden portemonnee.

06-03-2015, 22:05
Politie werken ook boeven.
En als ik gegevens had zou ik het liever persoonlijk geven.
Maar als je die niet hebt kun je het moeilijk zelf gaan houden? Uiteindelijk gaat het om onze intentie.

06-03-2015, 22:18
hahah kom je daar nu pas achter?
wat denk je dat ze met al dat geld en goederen en drugs doen die ze in beslag nemen.

06-03-2015, 22:31


Bijvoorbeeld ons kan je het al niet bij de politie inleveren maar bij de gemeente!

06-03-2015, 22:35

Citaat door JongeMama2013:
Bijvoorbeeld ons kan je het al niet bij de politie inleveren maar bij de gemeente!
Dat is landelijk, maar alsnog nemen sommige dieven t daar in om zelf t geld te jatten

Ik heb iets op straat verloren. Wat moet ik doen?
Kijk op de website van uw gemeente of vervoerder hoe u uw verloren voorwerp aan moet melden. U kunt voor gevonden/verloren voorwerpen sinds 1 januari 2013 niet meer bij de politie terecht.

http://www.politie.nl/themas/gevonden-verloren-voorwerpen.html

06-03-2015, 22:48
Ik zou er geen goed gevoel bij hebben als ik het niet naar de politie bracht het kunnen wel boeven zijn maar ik heb dan wel mijn plicht gedaan.

Pagina's : [1] 2