Bekijk volle/desktop versie : alweer blaasontsteking



06-03-2015, 13:05
Ik heb alweer blaasontsteking. 2 maanden geleden ook al. Toen heb ik anti biotica gehad. Ik hoop dat het deze keer vanzelf over gaat. Ik heb het al vanaf zondag.
Wie heeft hier ook zo'n last van? Hoe kom je er zo snel mogelijk van af.

06-03-2015, 14:26


Hebben ze nooit een kweek van je urine gemaakt en dat laten testen in het laboratorium? De kweek toont aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt en welk medicijn daar goed tegen helpt. De uitslag van de kweek is binnen een week bekend. Ze gaven mij steeds verkeerde antibiotica tegen.

En ja veel drinken. Vitamine C is goed. Cranberrysap enzo.

Trouwens ik krijg nu ''profylaxe'' dit betekent dat je een tabletje bij de eerste tekenen van blaasontsteking in kunt nemen meteen. Ik hoef hierdoor al een tijdje geen antibiotica meer te nemen


Citaat:
Als ik er last van heb is dat altijd na het vrijen bij mij. Voordat ik trouwde had ik nooit een blaasontsteking.

06-03-2015, 14:28
Je moet vaker douchen en je zelf daar beneden schoon houden. Drink je liters water en hou je blaas niet vol.

06-03-2015, 14:51

Citaat door meisjes-:
Hebben ze nooit een kweek van je urine gemaakt en dat laten testen in het laboratorium? De kweek toont aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt en welk medicijn daar goed tegen helpt. De uitslag van de kweek is binnen een week bekend. Ze gaven mij steeds verkeerde antibiotica tegen.

En ja veel drinken. Vitamine C is goed. Cranberrysap enzo.

Trouwens ik krijg nu ''profylaxe'' dit betekent dat je een tabletje bij de eerste tekenen van blaasontsteking in kunt nemen meteen. Ik hoef hierdoor al een tijdje geen antibiotica meer te nemen
Dat ga ik ook vragen. Want steeds een antibiotica kuur is niet goed. Bedankt voor je tip!!! Deze keer hebben ze urine opgestuurd voor een kweek. Ik heb het ook altijd 1 dag na het vrijen.

06-03-2015, 14:58



Citaat door gwoonkraal:
Dat ga ik ook vragen. Want steeds een antibiotica kuur is niet goed. Bedankt voor je tip!!! Deze keer hebben ze urine opgestuurd voor een kweek. Ik heb het ook altijd 1 dag na het vrijen.
Nee daarom. En uitstellen kan ook een keer verkeerd aflopen in een nierbekkenontsteking, dan ben je nog verder van huis.
Ja vervelend is dat joh. Ik was mezelf altijd heel goed haha, maar als nog heb ik het ook wel eens te pakken. Ik heb wel 1 ding is een groot probleem. Ik drink nooit water. Hier moet ik serieus wat aan gaan doen, maar dat zeg ik al jaren.

06-03-2015, 15:42
Elke dag je ondergoed verwisselen, een inlegkruisje, en goed wassen van onderen. Veel water drinken

06-03-2015, 15:53

Citaat door Givanchy:
Elke dag je ondergoed verwisselen, een inlegkruisje, en goed wassen van onderen. Veel water drinken
dat heeft dat niets mee te maken, ik krijg van de dokter te horen dat ik mij te veel was aangezien ik veel roedhoe doe

06-03-2015, 16:29
dat zijn tekens van ontmaagding

06-03-2015, 17:02
Als je op de wc zit, goed uitplassen
nooit urine inhouden, altijd naar de wc
goed drinken minimaal 1.5 liter per dag
goede hygiëne, was regelmatig gebruik zonnodig vaginale douches (behalve als je een kinderwens hebt)
Cranberry's tabletten, sappen en vruchten helpen je om het te voorkomen (ook om te genezen)

06-03-2015, 17:10
Wat vervelend voor je!
Wat iedereen inderdaad al zegt; citrusvruchten, cranberry pillen met hoge concentratie, héééél veel water drinken (liefst lauw).
Tip die ik nog niet heb gehoord: even stoppen met suiker. Suiker blijft aan je blaaswand plakken en de ontsteking voedt zich hiermee. Citrusvruchten zijn daarom juist zo goed; het reinigt door de hoge zuurgraad van de vitamine c.
Je kunt ook van die 1000mg oplostabletjes vitamine c nemen, drie op een dag is prima; echt even doorspoelen.

Als je weer een anti-biotica kuur neemt; neem daarna direct een pro-biotica kuur. Antibiotica heeft een grote impact op je darmen (en zelfs je huid wordt dunner), met een probiotica kuur trek je dit weer een beetje recht.
Wat ik echt even recht wil zetten:
- absoluut geen maandverband/inlegkruisje (dit verstikt). Juist katoen dragen.
- juist NIET wassen met zeep of zo'n speciale vaginale douche. Dit haalt je gezonde eigen lichaamsbescherming weg. Gewoon wassen met water. Maar dan nog; het heeft vaak echt niet te maken met hygiene. Het lijkt me dat tegenwoordig iedereen wel fris en fruitig genoeg is om niet als onhygienisch door het leven te gaan. En je weet 'van voor naar achter vegen' :-|

(gebruik een condoom..)

06-03-2015, 17:12
"vaker douchen" is niet het juiste. Juist als je teveel doucht haal je, je eigen beschermlaagje weg. Je eigen zuurgraad. Zo kunnen de verkeerde bacterieen veel sneller in je urinebuis terecht komen.

06-03-2015, 18:34

Citaat door golden_nadoriaa:
Als je op de wc zit, goed uitplassen
nooit urine inhouden, altijd naar de wc
goed drinken minimaal 1.5 liter per dag
goede hygiëne, was regelmatig gebruik zonnodig vaginale douches (behalve als je een kinderwens hebt)
Cranberry's tabletten, sappen en vruchten helpen je om het te voorkomen (ook om te genezen)
Goede tips.
De plas inhouden doe ik wel eens. Ik drink wel altijd veel water.

06-03-2015, 18:36



Citaat door meisjes-:
Nee daarom. En uitstellen kan ook een keer verkeerd aflopen in een nierbekkenontsteking, dan ben je nog verder van huis.
Ja vervelend is dat joh. Ik was mezelf altijd heel goed haha, maar als nog heb ik het ook wel eens te pakken. Ik heb wel 1 ding is een
groot probleem. Ik drink nooit water. Hier moet ik serieus wat aan gaan doen, maar dat zeg ik al jaren.
Ik moet niet denken aan een nierbekkenontsteking. Het gekke is toen ik gisteren naar de dokter ging met de urine dacht ik dat het over was. Maar dat was niet zo. Nu merk ik ook niet veel alleen een klein beetje een brandend gevoel.