Bekijk volle/desktop versie : Joodextremist Bennet 'Palestijnen kunnen eigen staat vergeten'



Pagina's : [1] 2

06-03-2015, 12:17

Citaat door Farid_A:
x

Bennett: Palestinians need to forget about statehood

In interview with AP, Bayit Yehudi leader says 'Israel not going to give up more land' and urges Palestinian to lower expectations, saying all Israel can do is 'make their lives better.'
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4627436,00.html
.

06-03-2015, 12:34


Tja, dat kun je van een extremist verwachten.
Als extremisten aan beide zijden nu eens zouden inbinden zou een Palestijnse staat wellicht wel mogelijk zijn.

Ik zie het echter voor de komende jaren somber in.

06-03-2015, 12:43

Citaat door LiquidBastard:


Jij denkt dat als de Palestijnen buigen en bukken hun een echte staat wordt gegunt of gegeven???
You must be kidding me.
Ligt eraan waar. Misschien kan de VS wat ruimte maken op hun grondgebied?

06-03-2015, 12:44
Nee, dat denk ik niet.
Het gaat om extremisten aan beide zijden. Met name de orthodoxen aan Israëlisch kant zijn een probleem omdat die weliswaar een relatief kleine groep zijn, maar toch ontzettend veel macht hebben. Israël gaat niet weg en de Palestijnen gaan ook niet weg. De enige manier om hier uit te komen is om samen tot een oplossing te komen. Maar daar is het inbinden van extremisten aan beide zijden voor nodig.

06-03-2015, 12:51



Citaat door LiquidBastard:
Waarom zouden de Palestijnen moeten vertrekken uit gebied waar ze geboren en getogen zijn en dat land van hun opgeven voor de ongelovige kooi met de naam de Vergenigde Staten.
Hoe doe je dat als 1 belangrijk Israelische element (Nethanyahu) een extremist is?
Ik zou het niet weten.
Ik schrijf ook niet voor niets dat ik het de komende jaren niet zie gebeuren.

06-03-2015, 13:26

Citaat door LiquidBastard:
Ik bid voor het westen dat ze zich niet weer laten meeslepen in een oorlog richting Iran gefalsificeerd (als dat uberhaupt een woord is) door de buren dmv de bangmakerij van de IS en andere aanslagen.
Denk ook niet dat ze jullie vergeven omdat jullie een 5 mei herdenkings dagje hebben,
het westen is een pion voor een groter doel.
En meer zal ik maar niet zeggen ivm de stempel van extremisme of anti-semitisme.
Gelukkig genoeg worden langzaam zelfde de meest linkse gutmenschen langzaam wakker. Ik weet trouwens precies wat je bedoelt dus waarom zeg je het niet gewoon.



Het TRAGISCHE EINDE van EUROPA ( slag om Tours (732), slag om Wenen (1529), vandaag de derde aanval van de Islam op "Christelijk" Europa )

06-03-2015, 13:51

Citaat door Farid_A:
Klein groep? De helft van israel is orthodox. Merendeel van joden in israel zijn ashkenazi joden. Deze joden zijn volgens recent onderzoek bekeerde europeanen. Mensen die enkel vanwege hun religie recht denken te hebben op andermans land. Dit geldt ook voor zogenaamde seculiere joden. Deze zijn niet minder extreem dan orthodoxe joden. Tegendeel zelfs. Dit gezegd hebbende zijn er ook joden die tegen zionisme zijn. Volgens de islam zullen vredelievende joden naar de hemel. Ter illustratie, volgens zogenaamd verlicht NT zullen er maar 144.000 joden naar de hemel gaan. De rest zal jezus met het zwaard naar de hel sturen, aldus nieuw testament.
De helft? Hooguit 10%.

Laen we hopen dat de nieuwe generatie Israëliërs en Palestijne open staat voor elkander. Wat zou er gebeuren wanneer alle blokkades worden opgeheven? Is het mogelijk dat Palestijnen en Israëliërs samen het land zullen besturen/bewonen?
Of moet het een twee-staat worden welke in vrede naast elkaar leven?

Stap 1 in de goede richting: Houdt op met verdere expansie door joodse kolonisten.

06-03-2015, 13:57

Citaat door MaatBeker:
De helft? Hooguit 10%.

Laen we hopen dat de nieuwe generatie Israëliërs en Palestijne open staat voor elkander. Wat zou er gebeuren wanneer alle blokkades worden opgeheven? Is het mogelijk dat Palestijnen en Israëliërs samen het land zullen besturen/bewonen?
Of moet het een twee-staat worden welke in vrede naast elkaar leven?

Stap 1 in de goede richting: Houdt op met verdere expansie door joodse kolonisten.
Volgens http://www.worldwidebase.com/science/israel.shtml is het ongeveer 30%.

2.3 Religie
Van de bevolking zegt 82% het joodse geloof aan te hangen, ca. 14% de islam, 2,7% het christendom en 1,7% van de bevolking zijn Druzen.
Het openbare leven in Israël wordt gedomineerd door de joodse godsdienst (zie jodendom). De sabbatsrust wordt verzekerd door de wetgeving, aangevuld door plaatselijke regelingen. De traditioneel orthodoxe opvatting van de thora met zijn '248 geboden en 365 verboden' vormt een bron van moeilijkheden voor het openbare leven in de moderne tijd. Dat een orthodoxe minderheid van hooguit 30% van de joodse bevolking in zo sterke mate haar inzichten heeft kunnen doen prevaleren, heeft verschillende oorzaken.

06-03-2015, 14:06

Citaat door GuessWho64:
Volgens http://www.worldwidebase.com/science/israel.shtml is het ongeveer 30%.

2.3 Religie
Van de bevolking zegt 82% het joodse geloof aan te hangen, ca. 14% de islam, 2,7% het christendom en 1,7% van de bevolking zijn Druzen.
Het openbare leven in Israël wordt gedomineerd door de joodse godsdienst (zie jodendom). De sabbatsrust wordt verzekerd door de wetgeving, aangevuld door plaatselijke regelingen. De traditioneel orthodoxe opvatting van de thora met zijn '248 geboden en 365 verboden' vormt een bron van moeilijkheden voor het openbare leven in de moderne tijd. Dat een orthodoxe minderheid van hooguit 30% van de joodse bevolking in zo sterke mate haar inzichten heeft kunnen doen prevaleren, heeft verschillende oorzaken.
Excuses, ik was in verwarring met Ultra Orthodox. De meest enge mensen op aarde. (van ieder geloof btw).

30% vind ik wel veel.

06-03-2015, 14:15
Maar goed. Ik vind dat je een individu niet kunt afrekenen op zijn/haar geloof/ras/geslacht/kleur geaardheid. Er zijn meer genoeg joden en moslims die niet negatief zijn over het andere geloof. Enkel over extremisten. Maar ook zeker over extremisten binnen het eigen geloofsgemeenschap. Ik ken een aantal joden en heb aangetrouwde joodse familie. Deze schamen zich voor de buitenlandse politiek van Israel. Evenals moslims die ik ken die niet geassocieerd willen worden met IS of andere groeperingen.
En een van mijn beste vrienden is een van christelijke oorsprong, in Israel geboren Palestijn. Mooie combinatie he? Hij draagt geen haat. Enkel pijn voor het leed wat men elkaar aandoet.

Haat en angst. Meest waardeloze raadgevers die je kunt bedenken. En daarmee zijn teveel harten gevuld in Israel en Gaza, met name Angst. Maar uiteindelijk wil iedereen hetzelfde. Een vredig leven.

06-03-2015, 14:45

Citaat door Farid_A:
Klein groep? De helft van israel is orthodox. Merendeel van joden in israel zijn ashkenazi joden. Deze joden zijn volgens recent onderzoek bekeerde europeanen. Mensen die enkel vanwege hun religie recht denken te hebben op andermans land. Dit geldt ook voor zogenaamde seculiere joden. Deze zijn niet minder extreem dan orthodoxe joden. Tegendeel zelfs. Dit gezegd hebbende zijn er ook joden die tegen zionisme zijn. Volgens de islam zullen vredelievende joden naar de hemel. Ter illustratie, volgens zogenaamd verlicht NT zullen er maar 144.000 joden naar de hemel gaan. De rest zal jezus met het zwaard naar de hel sturen, aldus nieuw testament.
De joden die mozus volgde voor Jezus. Overige joden vallen daar niet onder

Pagina's : [1] 2