Bekijk volle/desktop versie : [Mening] Veranderen voor je Partner



Pagina's : [1] 2

04-03-2015, 08:28
Hoi Leden,


Ik ben van mening dat je eerst (i.i.g. mentaal) op orde zou moeten hebben, voordat je met een ander in zee gaat.

Als ik niet bid, ga ik toch niet een partner zoeken die wrl bidt, zodat ik ook ga bidden, of iemand die pychologe is omdat ik woedeuitbarstingen heb, om maar wat voorbeelden te noemen.

Herstel eerst jezelf (ookal betekent dat dat je je tekortkomingen erkent en weet hoe ermee om te gaan) dan pas stap 2.


Dat is mijn mening, wat is de joue?

04-03-2015, 08:37


Dat ik het vrij logisch is. Dus dat ik het eens ben

04-03-2015, 08:45
Mee eens .

Maar niet iedereen is zo eerlijk .
Vele verbergen hun problematieken ( mentaal ) en zo krijgen partners later te maken met de gevolgen in het huwelijk.
Informatie wordt verborgen en later komt dit naar boven met het samenleven in het huwelijk.

Er zijn maar weinig die ervoor uitkomen als ze echt iets mankeren mentaal...
Angst voor afwijzing ..denk ik...
Je moet niet aan een huwelijk of een ander beginnen als je mentaal niet op orde bent.
Of je geeft dit aan en dan heeft de ander minstens de eerlijke keus om een keuze te maken..
Het wordt vandaag de dag nog steeds veelal verborgen en sommige weten niet eens hoe groot hun mentale problemen zijn
totdat ze er zelf achterkomen later en het huwelijk faliekant faalt...

04-03-2015, 08:55
@Mrs_Smith : voor heel veel niet logisch.

Ik heb weleens gehoord: 'door jou, vergeet ik me ex!'

Nou, dat vind ik totaal geen compliment.

@layla222 : correct. Iedereen heeft iets. Gewoon accepteren.

04-03-2015, 09:21



Citaat door AnnoniemMan:
@Mrs_Smith : voor heel veel niet logisch.

Ik heb weleens gehoord: 'door jou, vergeet ik me ex!'

Nou, dat vind ik totaal geen compliment.

@layla222 : correct. Iedereen heeft iets. Gewoon accepteren.
Is ook geen compliment. Als ze dat zegt is ze niet samen met jou omdat jij haar aantrekt maar meer omdat ze idd haar ex Wilt vergeten

04-03-2015, 09:57
De voorbeelden die je noemt zijn nogwel redelijk. Maar je kan niet perfect zijn,

04-03-2015, 10:02
k
Citaat door Hindee:
De voorbeelden die je noemt zijn nogwel redelijk. Maar je kan niet perfect zijn,
heb jij onredelijke voorbeelden dan..

04-03-2015, 12:02
Soms heb je iemand nodig om te kunnen veranderen.

04-03-2015, 12:10

Citaat door layla222:
Mee eens .

Maar niet iedereen is zo eerlijk .
Vele verbergen hun problematieken ( mentaal ) en zo krijgen partners later te maken met de gevolgen in het huwelijk.
Informatie wordt verborgen en later komt dit naar boven met het samenleven in het huwelijk.

Er zijn maar weinig die ervoor uitkomen als ze echt iets mankeren mentaal...
Angst voor afwijzing ..denk ik...
Je moet niet aan een huwelijk of een ander beginnen als je mentaal niet op orde bent.
Of je geeft dit aan en dan heeft de ander minstens de eerlijke keus om een keuze te maken..
Het wordt vandaag de dag nog steeds veelal verborgen en sommige weten niet eens hoe groot hun mentale problemen zijn
totdat ze er zelf achterkomen later en het huwelijk faliekant faalt...
Dat is helaas iets wat waarschijnlijk nog wel zal blijven. Subhan Allah waar achter kan komen als je eenmaal getrouwd bent. Maar Allahou a3lam, sommigen leren zichzelf dan pas kennen waarbij er zulke zaken naar boven komen.

04-03-2015, 12:56
Sal7a kun je dat toelichten ?

04-03-2015, 13:01

Citaat door DeLiefsteLid:
eens, maar tegenwoordig is iedereen naar de klote
Aldus een snol.

04-03-2015, 13:52
Eens
Erkennen van het probleem is de eerste stap naar verandering en verbetering.
Je veranderd voor jezelf,de partner zal er de vruchten van proeven.

04-03-2015, 13:53



Citaat door layla222:
Mee eens .

Maar niet iedereen is zo eerlijk .
Vele verbergen hun problematieken ( mentaal ) en zo krijgen partners later te maken met de gevolgen in het huwelijk.
Informatie wordt verborgen en later komt dit naar boven met het samenleven in het huwelijk.



Er zijn maar weinig die ervoor uitkomen als ze echt iets mankeren mentaal...
Angst voor afwijzing ..denk ik...
Je moet niet aan een huwelijk of een ander beginnen als je mentaal niet op orde bent.
Of je geeft dit aan en dan heeft de ander minstens de eerlijke keus om een keuze te maken..
Het wordt vandaag de dag nog steeds veelal verborgen en sommige weten niet eens hoe groot hun mentale problemen zijn
totdat ze er zelf achterkomen later en het huwelijk faliekant faalt...
True!

04-03-2015, 16:06

Citaat door DeLiefsteLid:
Aldus een realistisch mens, bedoel je. :-)
Je bent een snol ja.

04-03-2015, 16:15

Citaat door espresso12:
je kan veranderen middels een situatie, gebeurtenis en een persoon die je iets doet laten zien wat jou raakt.
anders verander je niet, want je bent zoals je bent, zolang je dat prima vindt, ga je ook niet veranderen
voor een ander, zou nep zijn en houd je niet lang vol.
heel mooi en wijs

Pagina's : [1] 2