Bekijk volle/desktop versie : Inside story hoe CIA/MOSSAD IS leden recruteerd



01-03-2015, 19:51
Jihadi John' in 2010: "Ik ben ten dode opgeschreven"
01-03-15, 14.46u Bron: Mail on Sunday
1 IS-beul Mohammed Emwazi, alias 'Jihadi John', was er vijf jaar geleden van overtuigd dat hij achtervolgd werd door de Britse geheime dienst MI5. Daarover mailde hij naar een journalist. ©Reuters

Mohammed Emwazi, de man die vorige week werd ontmaskerd als de IS-beul 'Jihadi John', meende in 2010 dat hij werd geschaduwd door de Britse geheime dienst MI5. Dat liet hij in e-mails weten aan een journalist van The Daily Mail. In die mails stelt Emwazi dat hij "ten dode opgeschreven is" en dat MI5 hem op de hielen zit. Dat was voor hij naar Syrië vertrok om er zich bij de rangen van IS te voegen.

Zijn e-mails bieden een opmerkelijk inzicht in de geestesgesteldheid van de toen al geradicaliseerde Brit van Koeweitse afkomst. Zo klaagt hij er herhaaldelijk over dat hij voortdurend wordt achtervolgd door geheimagenten

Emwazi beweerde toen dat hij een onschuldig slachtoffer was van de geheime dienst. Emwazi, die de moord op zeker zes gijzelaars orchestreerde, zei dat de pesterijen van MI5 zo erg waren dat ze hem deden overwegen zelfmoord te plegen. "Ik zal zoveel mogelijk pillen nemen zodat ik eeuwig blijf slapen", waarschuwde hij.

Zijn e-mails aan redacteur Robert Verkaik, uit december 2010 en begin 2011, bieden een opmerkelijk inzicht in de geestesgesteldheid van de toen al geradicaliseerde Brit van Koeweitse afkomst. Zo klaagt hij er herhaaldelijk over dat hij voortdurend wordt achtervolgd door geheimagenten.

Het nieuws komt er nadat onlangs een reeks zaken over Emwazi aan het licht kwamen.

x Hij was lid van de zogenaamd slapende terreurcel The London Boys, die onder bevel van Osama bin Laden stond en aanslagen in het Westen plande.

x Hij was ook betrokken bij een gewelddadige straatbende die de welgestelde inwoners van de Londense wijk Belgravia bedreigde.

x In 2009 werd hij gearresteerd toen hij zonder paspoort op een passagiersvlucht van Dar es Salaam in Tanzania naar het Zuid-Afrikaanse Johannesburg wilde stappen.

x Zijn vader was een politieman in Koeweit voordat hij met de toen zesjarige Mohammed naar Engeland verhuisde.

x De Britse premier Cameron wil een reeks maatregelen nemen waardoor spionnen makkelijker de elektronische communicatie van terreurverdachten in de gaten kunnen houden.
Verkoop laptop

Emwazi werd naar eigen zeggen tegengehouden op de luchthaven van Heathrow, toen hij een vlucht naar zijn geboorteland Koeweit wilde nemen. Hij beweerde dat hij toen werd ondervraagd door een agressieve veiligheidsagent die hem tegen een muur gooide, aan zijn baard trok en hem probeerde te wurgen. Daarover diende hij klacht in

Enkele maanden voordat hij Verkaik voor het eerst contacteerde, werd Emwazi naar eigen zeggen tegengehouden op de luchthaven van Heathrow, toen hij een vlucht naar zijn geboorteland Koeweit wilde nemen. Hij beweerde dat hij toen werd ondervraagd door een agressieve veiligheidsagent die hem tegen een muur gooide, aan zijn baard trok en hem probeerde te wurgen. Daarover diende hij klacht in. Terwijl hij op een antwoord wachtte, ontmoette hij Verkaik voor het eerst. De daaropvolgende weken stuurde hij de reporter een reeks e-mails waarin hij zich een slachtofferrol aanmat.

In één van die mails heeft hij het over een vreemde ontmoeting die hij met een vermeende MI5-agent zou hebben gehad.

"Niemand kent mijn voornaam"
Op een website had hij zijn laptop te koop aangeboden. In een metrostation in Londen, vlak bij zijn woonplaats, maakte hij een afspraak met een potentiële koper.

Daarover schreef hij: "Als ik iets op het internet verkoop, geef ik enkel mijn familienaam op. Ik ontmoette die persoon, zodat hij mijn laptop kon bekijken en die eventueel kopen. Tot mijn verbazing keek hij niet eens of de laptop werkte. Als je iets koopt van iemand die je nog nooit hebt gezien, test je het product toch eerst. Maar binnen enkele seconden gaf ik hem de laptop, denkend dat hij hem zou testen, en gaf hij mij het geld. 'Het is fijn zaken doen met jou, Mohammed', zei die man. IK HEB DIE PERSOON NOOIT MIJN VOORNAAM VERTELD! IK VERTEL NOOIT WAT MIJN VOORNAAM IS. HET WAS ONMOGELIJK DAT DIE MAN MIJN VOORNAAM KENDE!!"

Hij voegde er aan toe: "Ik was geschokt. Ik wist dat zij het waren! Soms voel ik me ten dode opgeschreven, hoewel ik niet bang ben dat ze me doden. Ik zou nog eerder zoveel mogelijk pillen nemen zodat ik voor altijd kan slapen. Ik wil gewoon weg van die mensen!".

Moelijk met vrouwen
Emwazi beweerde tevens dat de voortdurende pesterijen van de geheimagenten zijn relaties met vrouwen de das omdeden. Om dat te illustreren, beloofde hij dat hij een foto zou sturen van één van zijn vorige vriendinnen. "Maar ik moet eerst haar toestemming vragen", zo klonk het. Verkaid heeft nooit een foto ontvangen.
Kromgetrokken gevoel van onrechtvaardigheid

"Zoals zoveel jonge moslimmannen die ik toen heb geïnterviewd, meende Emwazi dat de politie en de geheime dienst het op hem hadden gemunt. Maar Emwazi was anders. Hij had een kromgetrokken gevoel van onrechtvaardigheid dat niet te rijmen valt met de barbaarse moorden die hij in Syrië ging plegen"
Daily Mail-redacteur Robert Verkaik

Verkaik: "Zoals zoveel jonge moslimmannen die ik toen heb geïnterviewd, meende Emwazi dat de politie en de geheime dienst het op hem hadden gemunt. Maar Emwazi was anders. Hij had een kromgetrokken gevoel van onrechtvaardigheid dat niet te rijmen valt met de barbaarse moorden die hij in Syrië ging plegen".

Achtervolgingswaan
"Hij leek aan achtervolgingswaan te lijden en hij wilde zijn verhaal kwijt. Toen hij zijn laptop verkocht, was hij ervan overtuigd dat die gekocht werd door de veiligheidsdiensten. Zijn bezorgdheid grensde aan paranoia".

"Reeds in 2009 werd ik gecontacteerd door een groep jonge moslimmannen uit het noorden van Londen. Allemaal beweerden ze lastiggevallen te worden door MI5. Het ging vooral om mannen van Somalische oorsprong. Ze kloegen dat ze op luchthavens waren ondervraagd, dat ze hun reisplannen hadden moeten aanpassen en dat hun privéleven werd verstoord".

"Toen de krant The Independent hun verhaal publiceerde, heeft dat andere leden van de Britse moslimgemeenschap aangemoedigd om met hun verhaal naar buiten te komen. Onder hen ook Mohammed Emwazi. Het was onmogelijk om zijn verhaal bevestigd te krijgen door de politie of door MI5 omdat die hun informatie niet prijsgeven"

"Eén van de mannen uit noord-Londen met wie ik toen sprak, Madhi Hashi, zit nu in de VS in de cel op verdenking van terreurdaden in verband met de Somalische terreurgroep Al Shabaab. Ibrahim Magag was een ander lid van de cel waar Emwazi in zat. Deze Somaliër uit Londen was betrokken bij het werven van fondsen voor al-Qaida. Hij kreeg huisarrest, maar hij verdween eind 2012. Aangenomen wordt dat hij zich bij andere Britse jihadi's voegde in het oosten van Afrika".


http://www.demorgen.be/buitenland/-jihadi-john-in-2010-ik-ben-ten-dode-opgeschreven-a2236135/

01-03-2015, 19:51


De waarheid begint langzaam door te sijpelen naar de buitenwereld hoe Westerse geheime diensten haar moordenaars kiest en verdrijft naar IS

01-03-2015, 20:13

Citaat door Leipe_hollander:
het is maar of je het geloofd
Een moslim herkent medemoslim

en wat ik nu zie in middenoosten zijn geen moslims dat zijn kaffirs met hun oorsprong in het westen

01-03-2015, 20:21

Citaat door Almagrebi37:
'Het is fijn zaken doen met jou, Mohammed', zei die man. IK HEB DIE PERSOON NOOIT MIJN VOORNAAM VERTELD! IK VERTEL NOOIT WAT MIJN VOORNAAM IS. HET WAS ONMOGELIJK DAT DIE MAN MIJN VOORNAAM KENDE!!"[/url]

Ja, dit is echt amazing, wie kan nu bedenken dat jihadJohn in het echt Mohammed heet?

Ik zou er nooit op gekomen zijn.

01-03-2015, 20:29


Mmmm die man had dus duidelijk last van Paranoïa met waanbeelden en al.....