Bekijk volle/desktop versie : Izjen mattie overweegt zelfmoord.



Pagina's : [1] 2

28-02-2015, 14:04
Euthanasie dingen. Ik begrijp dat niet. Al jaren is hij depressief, zegt hij. (Wat ik blijkbaar niet heb gemerkt aan hem)

Ik weet niet eens hoe ik 'm nu moet aanspreken. Wat zeg je tegen zo'n iemand? Kapot raar en vreemd. Gesprekjes die wij voerden waren nooit serieus. Het was altijd gekloot over onzin en gescheld, maar wel altijd lachen.

Tsema kan je iemand die al zó ver heen is nog terughalen/aansturen? Ik bedoel, ik zou het wel erg vinden als hij er opeens niet meer zou zijn, maar als dat zijn keuze is dan moet ik dat maar accepteren. Zo is het leven. We gaan allemaal uiteindelijk dood.

Heb al vaker te maken gehad met mensen om me heen die heen zijn gegaan. Familieleden etc. Het doet pijn voor even en daarna wordt het minder. Ik heb dus al ervaring met mensen verliezen.

Maar heeft iemand hier ervaring mee? Tips zijn welkom. Waarom maken anderen mijn leven altijd zo moeilijk. In het weekend wil je ergens anders aan denken en dan gooit iemand zoiets naar je toe. Oeff.

28-02-2015, 14:11


Herinner hem wat zijn bestemming wordt als hij ermee door wilt gaan. Ik heb het ook meegemaakt en dat is geen pretje kan ik je zeggen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen met degene.

28-02-2015, 14:12

Citaat door DeLiefsteLid:
Ik zou ook zelfmoord plegen als ik te lang met jou bevriend zou zijn xD
This is mean

Maar zinder dollen, ik neem aan geen moslim want die leeft ermee en ziet het al qadr..ik denk dat het moeilijk is. Want als het een depressie zou zijn, zou ik zeggen zoek hulp voor hem zodat hij weer ziet waar hij voor leeft. Dit is toch anders, lastig. Succes.

28-02-2015, 14:46
Hoe geraakt men zo depressief vraag ik me weleens af. Zelfmoord neigingen, dan moet het wel heeel erg zijn..
Kan iemand zijn verhaal doen, mag ook prive.

28-02-2015, 14:48



Citaat door DeLiefsteLid:
Ik zou ook zelfmoord plegen als ik te lang met jou bevriend zou zijn xD
Ja hou op hoor gezien je Ot weet jij nota bene als geen ander wat het is om iemand te verliezen en dan ga je beetje zitten grappen

28-02-2015, 15:15
Je zit op een discussie forum voor het geval je dat niet wist

28-02-2015, 15:26

Citaat door Celestial:
Euthanasie dingen. Ik begrijp dat niet. Al jaren is hij depressief, zegt hij. (Wat ik blijkbaar niet heb gemerkt aan hem)

Ik weet niet eens hoe ik 'm nu moet aanspreken. Wat zeg je tegen zo'n iemand? Kapot raar en vreemd. Gesprekjes die wij voerden waren nooit serieus. Het was altijd gekloot over onzin en gescheld, maar wel altijd lachen.

Tsema kan je iemand die al zó ver heen is nog terughalen/aansturen? Ik bedoel, ik zou het wel erg vinden als hij er opeens niet meer zou zijn, maar als dat zijn keuze is dan moet ik dat maar accepteren. Zo is het leven. We gaan allemaal uiteindelijk dood.

Heb al vaker te maken gehad met mensen om me heen die heen zijn gegaan. Familieleden etc. Het doet pijn voor even en daarna wordt het minder. Ik heb dus al ervaring met mensen verliezen.

Maar heeft iemand hier ervaring mee? Tips zijn welkom. Waarom maken anderen mijn leven altijd zo moeilijk. In het weekend wil je ergens anders aan denken en dan gooit iemand zoiets naar je toe. Oeff.
De oorzaken kunnen uit een lopen van familie problemen tot het hekel hebben aan de dagelijkse sleur. Vaak ligt het probleem bij een gebrek aan communicatie. Voordat men er nog erg in heeft, komt diegene in een positie te staan, zoals jouw "mattie".

Aanrader.. let him see a shrink.. after he asks Allaah to help him and guide him..

En Allaah weet het beste.

28-02-2015, 16:59

Citaat door DeLiefsteLid:
Ik zou ook zelfmoord plegen als ik te lang met jou bevriend zou zijn xD
dit is echt niet grapig eigenlijk

28-02-2015, 19:33
Islam is altijd de oplossing.

28-02-2015, 19:36

Citaat door liefschaapje.:
Islam is altijd de oplossing.
helaas is jouw antwoord amper een oplossing.

28-02-2015, 19:43
Heb je zijn familie ingelicht ?
Wat als het jouw broer zou zijn ? Jouw zoon ?
Zou je niet willen dat je het had geweten zodat jullie als familie hem kunnen helpen...

Of achteraf horen van zijn vriend als hij zelfmoord gepleegd heeft ja ik wist ervan en hij had dit aangegeven...

Deze broeder is " ziek " kan niet helder nadenken.
Heeft hulp nodig en dat zijn familie hem helpt en moet een Imaam zien en naar een dokter toe.
Je hebt geen tijd te verliezen licht zijn familie in.

Jij kunt hier wat aan doen help je broeder omwille van Allaah en licht zijn familie in..
Zorg dat het niet te laat wordt ...
Zorg dat je op zijn minst kunt zeggen dat je de juiste sebab hebt verricht om hem ervan te weerhouden en
herinner hem dat hij zichzelf vernietigt en het hellevuur zijn bestemming wordt als hij een eind aan zijn leven maakt.

28-02-2015, 19:55

Citaat door Mourri:
helaas is jouw antwoord amper een oplossing.
Nee, die moet je zoeken in onze religie.

28-02-2015, 19:56



Citaat door DeLiefsteLid:
been there done that
Je kunt beter je reacties verwijderen.
Dit is een serieuze kwestie en gaat over een moslim zijn leven.
Gelach en onzin moet je voor je houden.

28-02-2015, 19:56

Citaat door liefschaapje.:
Nee, die moet je zoeken in onze religie.
ja ok

28-02-2015, 20:31

Citaat door DeLiefsteLid:
Jij kan beter uitloggen er te veel fitna hiero
Fitna is overal aanwezig.
Niemand is er voor veiliggesteld.
Wordt wakker en kijk om je heen.
Fitna beperkt zich niet enkel tot een forum.

De kunst zit m in jezelf weten staande te houden te midden van fitna ...
En je weten te gedragen ..

Pagina's : [1] 2