Bekijk volle/desktop versie : Geloofsafbrokkeling



19-02-2015, 11:20
Citaat:

Geloofsafbrokkeling
Kennen jullie Allah alleen van horen zeggen of heeft iemand ooit iets meegemaakt waardoor hij of zij het met eigen ogen zag: "Allah bestaat"? Ik persoonlijk begin mijn geloof namelijk een beetje te verliezen. Zie teveel ellende in de wereld, oorlog, honger, criminaliteit, leugens en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Kom op mensen met die positieve verhalen en geef me weer wat terug van wat ik kwijt dreig te raken. Geen preken over een hellevuur of paradijs. Ik wil nu tastbaar resultaat.

19-02-2015, 11:39



Citaat door Gevoelsmens:
Citaat:

Geloofsafbrokkeling
Kennen jullie Allah alleen van horen zeggen of heeft iemand ooit iets meegemaakt waardoor hij of zij het met eigen ogen zag: "Allah bestaat"? Ik persoonlijk begin mijn geloof namelijk een beetje te verliezen. Zie teveel ellende in de wereld, oorlog, honger, criminaliteit, leugens en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Kom op mensen met die positieve verhalen en geef me weer wat terug van wat ik kwijt dreig te raken. Geen preken over een hellevuur of paradijs. Ik wil nu tastbaar resultaat.
Die ellende wordt door mensen veroorzaakt. Dat is dus een kwestie van oorzaak en gevolg. Ik denk niet dat Allah/God hier wat mee te maken heeft.

19-02-2015, 11:46

Citaat door Gevoelsmens:
Citaat:

Geloofsafbrokkeling
Kennen jullie Allah alleen van horen zeggen of heeft iemand ooit iets meegemaakt waardoor hij of zij het met eigen ogen zag: "Allah bestaat"? Ik persoonlijk begin mijn geloof namelijk een beetje te verliezen. Zie teveel ellende in de wereld, oorlog, honger, criminaliteit, leugens en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Kom op mensen met die positieve verhalen en geef me weer wat terug van wat ik kwijt dreig te raken. Geen preken over een hellevuur of paradijs. Ik wil nu tastbaar resultaat.
De staat van de wereld en met name de grote armoede is te danken aan goddeloosheid. Kijk maar naar het verbod op Riba en diefstal in de Islam.

Dat satanisten en atheisten de macht hebben en de wereld verpesten, waarbij Allah niet ingrijpt (tenminste niet zover jij kan zien), moet dat een reden zijn om zelf atheist te worden? Gekke redenering hoor. If you can't beat them join them, is het motto van de munafiq, dus pas daar voor op.

19-02-2015, 11:48
Citaat mensen citaat

19-02-2015, 11:49



Citaat door Gevoelsmens:
Citaat mensen citaat
Vertel de reacties maar aan de persoon van het citaat dan.

19-02-2015, 11:52

Citaat door AbdurAlWadud:
Vertel de reacties maar aan de persoon van het citaat dan.
Het was een topic uit 2002. Ik ben de reacties aan het peilen, reacties van 2002 en de reacties van nu. Daarnaast zou het weleens kunnen zijn dat er leden zijn met dezelfde vraagstelling als meneer van 2002. You never know