Bekijk volle/desktop versie : Reminder voor degene die aan Allah herinnert willen worden.



Pagina's : [1] 2

15-02-2015, 23:26
Als je kennis hebt vergaart en er niet naar handelt zal het tegen je gebruikt worden op de dag des oordeels. Allah zal zeggen en hebben mijn verzen/tekenen jou niet bereikt.

We hebben gehoord en gehoorzamen direct, dit was het antwoord van de metgezellen als hen iets werd opgedragen.

Omar moge Allah tevreden met hem zijn was bezig met het bedevaart en kwam bij de zwarte steen. En hij zei, ik weet dat je slechts een steen bent die mij nog kan schade of bate. Maar als ik de profeet vrede zijn met hem jou niet zag kussen dan had ik dat ook niet gedaan. En hij kuste de steen omdat hij de soenna van de profeet vrede zijn met hem volgt.

Ibn masouad moge Allah tevreden met hem zijn, die was op weg naar de moskee toen de profeet vrede zijn met hem op de minbar ging staan En zei tegen de metgezellen ga zitten en luister. En iedereen ging zitten en luisteren. Hij deed zijn zegje en ging weg en zag tot zijn grootste verbazing dat Abdoullah ibn masouad buiten was. Waarop de profeet hem vroeg wat hij daar deed en Hij zei ik stond hier toen ik u hoorde zeggen ga zitten en luister en toen ben ik meteen gaan zitten en luisteren.
De profeet vrede zei met hem zei moge Allah jou gehoorzaamheid voor jou heer vermeerderen.

Deze metgezellen gehoorzaamde direct wat de profeet vrede zijn met hem hen opdroeg, maakt niet uit in welke situatie zij zich bevonden.
En daarom behoren zij tot de beste der mensen. Zij waren opzoek naar de tevredenheid van Allah en werkte met volle overtuiging voor een plek in het paradijs.

Dit zijn slechts een paar voorbeelden die ik benoem. Wat ik jullie wil zeggen is dat velen onder ons Allah en de profeet alleen gehoorzamen wanneer het in hun rijtje past. Wij denken beter te weten dan Allah en onze geliefde profeet vrede zijn met hem.
Denk maar niet dat jij zult overwinnen als je alles op jou manier wilt. Wij mensen hebben tot een bepaalde niveau kennis en onze geheugen komt niet hoger dan dat niveau. Wij zijn wetend over bepaalde dingen maar Allah is alwetend over het geziene en ongeziene.
Wij kunnen van alles plannen en willen maar als Allah wil dat het niet op die manier gaat dan is hij alwetend en de beste planner.
En dan zijn er bepaalde mensen die buiten de regels treden en allah ongehoorzaam zijn omdat hun wil belangrijker is.

Ik snap best dat het niet altijd even makkelijk is met de keuzes die wij maken in het leven. Maar laten wij eerlijk zijn tegen ons zelf, hoe vaak heeft Allah ons gered van de fouten die wij hebben gemaakt in het leven.
Hoe vaak heeft Allah onze zondes bedekt zodat wij ons zelf niet te schande hebben gezet bij onze familieleden. Telkens geeft Allah ons een teken om aan hem te denken bij de keuzes die wij maken. En nog zijn er velen onder ons die hem vandaag de dag ongehoorzaam zijn.

Wallahi gelieve mensen je zult geen geluk in het leven vinden zonder Allah gehoorzaam te zijn. Hoeveel mensen hebben hun leven vergooit in haram en zijn uiteindelijk terug gekeerd. En sommigen van hem hebben geen terugkeer kunnen vinden want die zaten die in de put.
Elke keuze die jij vanaf vandaag gaat maken wil ik dat je Allah niet vergeet.
Ik wil voor jou het paradijs zoals ik dat ook voor mezelf wil. En dat kan alleen door Allah gehoorzaam te zijn.


Wassalaam walaikoem

Jullie broeder in geloof.

15-02-2015, 23:44


Mooi,ma shaa Allah.

Upp

15-02-2015, 23:53

Citaat door betuls:
Mooi,ma shaa Allah.

Upp

16-02-2015, 00:00
Macha Allah!

16-02-2015, 11:52


Met kennis komt verantwoordwlijkheid

16-02-2015, 18:51

Citaat door El_7nina:
Met kennis komt verantwoordwlijkheid
Inderdaad

16-02-2015, 21:42
Goed van je dat je af en toe dit soort dingen hier plaatst.
Moge Allah swt jou belonen hiervoor.

16-02-2015, 21:50

Citaat door Islam-Noor:
Goed van je dat je af en toe dit soort dingen hier plaatst.
Moge Allah swt jou belonen hiervoor.
Barakallahoe fieki, ameen wa iyakoem voor de moeite die jullie nemen om het te lezen.

16-02-2015, 22:32
Moge Allah swt je hier voor belonen. Reminders zijn altijd erg fijn en handig, vind ik.

16-02-2015, 22:36
Mooie reminder!

16-02-2015, 22:48
Moge Allah je belonen.
Shokran.

16-02-2015, 23:02

Citaat door bintKhalid:
Moge Allah swt je hier voor belonen. Reminders zijn altijd erg fijn en handig, vind ik.
Ameen wa iyakoem, het is altijd goed om aan Allah herinnert te worden.

16-02-2015, 23:03



Citaat door Decir:
Mooie reminder!
barakallahoe fieki

16-02-2015, 23:04

Citaat door LaVitaEBella:
Moge Allah je belonen.
Shokran.
Ameen wa iyakoem

Pagina's : [1] 2