Bekijk volle/desktop versie : Hadith : Wie de profeet beledigd, dood hem. *is verzonnen*



Pagina's : [1] 2

15-02-2015, 19:03




15-02-2015, 19:32


Je titel is verkeerd

15-02-2015, 19:43
Dhaif is zwak, en buiten dit volgen niet alle moslims al-Albani en zijn er nog andere ahadith zoals over dat er sayf staat op dit en tazir op uitschelden van Sahaba , in een Khilafah.

15-02-2015, 20:07
Fabricated betekent verzonnen zoek het op

15-02-2015, 20:08


ad-Dha’eefah

15-02-2015, 20:11

Citaat door Hamza_T:
ad-Dha’eefah
zo heet het boek, het is da'eef omdat het verzonnen is

15-02-2015, 20:19
Maar betekend dhaif zwak of niet?

15-02-2015, 20:29
Je titel is misleidend de hadith die je aanhaalt staat een profeet en niet de profeet. verwijder de topic PIPO

15-02-2015, 20:52

Citaat door Iqbal:
Da'ief betekent in de taal zwak, ja. Het boek van al-Albani heet ook "de reeks van zwakke en verzonnen Hadiths".

In de taal en qua Shari betekenis.

15-02-2015, 20:59

Citaat door Iqbal:
???
Meerdere punten:

Veel moslims waaronder veel Hanafi en Shafi soennieten adopteren de classificatie van al-Albani niet en hanteren alsnog de klassieke van Bukhari/Muslim/Tirmidhi etcetera.

Dan zijn er ahadith die duidelijk spreken over een straf qua het attaqueren van profeten en de Sahaba .

15-02-2015, 21:12
Hamza_T ga ergens anders muggenziften. De hadith is fabricated wat verzonnen betekent en daarom dus da'eef. Pff

15-02-2015, 21:26

Citaat door Iqbal:
Klopt, maar die man is een echte expert in zijn studiegebied, de Korangeleerdheid. Ik ken de kritiek op zijn werken al te goed. Maar dat is niet wat ik bedoelde met mijn vraagtekens. In een "Khilafah", volgens jou, zou er doodstraf zijn voor "belediging" van Profeet. Klopt dit, zo ja, waarom ?

Er staat geen vers in de Koran hierover. Ook geen Hadith die een bepaalde passage uit de Koran specificeert. En ook al zou het in de Koran staan, dan begrijp ik echt niet waarom dat vers tijdsloos moet zijn. Er is ook geen vers in de Koran dat iets anders beweert. Integendeel, er zijn veel historische verzen, die qua toepassing voor bepaalde context bestemd waren, en qua principes algemeen zijn.

Dus, doodstraf in het algemeen is niet iets inherent aan de islam.
Zijn expertise was het herinneren van ahadith naar ik weet en dus geen sharh en tafsir.

Dan vervolgens begin je over een punt en ja dat kan Allahu alem, maar als je de sirah en de ahadith leest en in mijn geval uitleg van Hanafi maddhab pakt dan krijg je wel dat concept.

Hudud is geen hobby maar een uiterst middel als grenzen openlijk overschreden zijn.

15-02-2015, 21:34



Citaat door Muslimah1987:
Hamza_T ga ergens anders muggenziften. De hadith is fabricated wat verzonnen betekent en daarom dus da'eef. Pff
Weet je wat een verzonnen hadith is:
"Hub ul watan min al iman."

15-02-2015, 21:48

Citaat door Hamza_T:
Zijn expertise was het herinneren van ahadith naar ik weet en dus geen sharh en tafsir.

Dan vervolgens begin je over een punt en ja dat kan Allahu alem, maar als je de sirah en de ahadith leest en in mijn geval uitleg van Hanafi maddhab pakt dan krijg je wel dat concept.

Hudud is geen hobby maar een uiterst middel als grenzen openlijk overschreden zijn.
Grapjas. Sheikh Al Albaani rahimahullaah is de muhaddith van de eeuw.
Zijn werk is wereldwijd bekend, dus mond dicht over iets waar je geen kennis over hebt.

15-02-2015, 21:55
Ga je nog wat aan je misleidende titel doen?

Pagina's : [1] 2