Bekijk volle/desktop versie : Dit is een wanhoopskreet!!



14-02-2015, 19:55
Salaam oe alaykoum lieve dames,

Ik wil hier graag mijn verhaal kwijt over mijn zieke nicht Jamina ook wel bekend als 'Yamina1984' op Marokko.nl. Ze ligt momenteel in het ziekenhuis aan de antibiotica en hevige koorts. Ze is al heel lang opzoek naar een nier,omdat allebei haar nieren niet werken en ze daarom nacht dialyseert 3 x per week en al 2jaar lang wat loodzwaar is voor haar. Ze is een sterk persoon, maar door de dialyseren gaat ze alleen maar achteruit. Het dialyseren maakt haar lichamelijk kapot! Ze heeft een oproep gemaakt voor een nieuwe nier. Een hartverscheurende oproep die ik graag met jullie wil delen.

Dit is een wanhoopskreet!!!
Wie geeft mij mijn leven terug?
Ik ben net 30 jaar en al ruim twee jaar aan de nierdialyse. Dit is loodzwaar. Drie keer in de week overnacht ik in het ziekenhuis aan de dialyse machine. Mijn bloed wordt dan gedurende acht uur lang gespoeld.
Het is geen leven meer maar overleven. Zonder nier word ik nooit meer beter. De dialyse sloopt me langzaam maar zeker. Help mij weer te kunnen genieten van het leven. Weer normaal te kunnen leven zonder de vochtbeperking. Weer normaal te kunnen leven zonder dialyses. Weer normaal te kunnen leven zonder de zoutbeperking. Weer normaal te kunnen leven zonder altijd moe te zijn. WIE WIL MIJ HELPEN DOOR EEN NIER AF TE STAAN???
Mijn dank zal groot zijn [emoji173]️.

Maar mijn lieve nicht heb ik de afgelopen jaren onder van alles moeten zien lijden. Diabetes patiënt, hartpatiënt (meerdere malen overvallen door een hartaanval), botontkalking, maagontledigingstoornis en ook nog eens haar nieren die het hebben begeven.
Het is met geen woord te beschrijven hoe hartverscheurend dit is. Nog erger, ik voel me enorm machteloos omdat ik zelf niets van dit hierboven bij haar kan wegnemen.
Voor deze jonge, prachtige meid is dit geen leven meer, maar overleven! Zonder een nier zal zij nooit kunnen herstellen. Het een heeft weer effect op het ander. En de nachtelijke bezoekjes aan het ziekenhuis die breken haar inmiddels op. Ik hoop dat JIJ of iemand in jouw omgeving haar kan helpen haar jonge jaren van geluk terug te geven, weer te kunnen genieten van het leven. Wat wij zien als iets normaals, zoals uit eten gaan of een bezoekje brengen aan de bioscoop, is iets waar zij al jaren naar uitkijkt. Maar waar zij nog meer naar uitkijkt is een leven zonder een vochtbeperking, een normaal leven zonder een zoutbeperking, een normaal leven zonder dialyses, zonder ziekenhuis bezoekjes, zonder altijd uitgeput te zijn en zonder elke dag de vraag te stellen hoe erg het morgen zal zijn.
Al mijn lieve vrienden, vriendinnen en kennissen, wie zou willen helpen door een nier af te staan? Of is er iemand binnen jouw kring die daartoe bereid is?

Ik hoop dat jullie mij hierbij willen helpen en mijn nicht zodat ze weer normaal kan leven als ieder ander. Want dat verdient ze!

Wahalaykoum Salaam