Bekijk volle/desktop versie : De term selefie splitst de mensen op



14-02-2015, 19:39
DE TERM SELEFIE SPLITST DE MENSEN OP
Shaykh al-'Allaamah Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan

De vraagsteller zegt: "Sommige doe’aat (uitnodigers), moge Allaah hen leiden, zeggen: "De term Selefie splitst de mensen op. Dus zeg niet: 'Ik ben Selefie'."


Shaykh Saalih al-Fawzaan: Ja, ja, de term Selefie splitst de mensen op in Selefies (enerzijds), en innoveerders en mensen van dwaling (anderzijds). Alle lof is aan Allaah. Dit is een onderscheidend kenmerk waarmee een persoon zich bevindt op de weg van de Selef (Vrome Voorgangers).


وَٱتَّبَعْتُ مِلَّةَ آبَآئِـيۤ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ مَا كَانَ لَنَآ أَن نُّشْرِكَ بِٱللَّهِ مِن شَيْءٍ

“En ik volgde de godsdienst van mijn vaderen; Ibrahiem, Ishaaq en Ya’qoeb. Het past ons niet om iets als deelgenoot aan Allaah toe te kennen.” [Youssef:38]

Het volgen van de Selef in Tawhied en ‘Aqiedah (geloofsovertuiging) is een eer en prijzenswaardig.

Wij zijn hier trots op en wij vragen Allaah om ons te doen behoren tot degenen die zich bevinden op de weg van de Selef. En om ons standvastig te maken hierop. Ja.

Ook al splitsen zij zich af van ons. Wij zijn niet degenen die de mensen verenigen. Wij nodigen de mensen slechts uit tot de weg van de Selef en de juiste ‘Aqiedah. Indien zij gehoor geven (aan deze uitnodiging), dan is alle lof aan Allaah. En als zij afsplitsing wensen, dan hebben zij dit voor zichzelf gekozen. Ja.

14-02-2015, 19:54


Hhhhh die avatar

15-02-2015, 13:58
Allah zegt in de heilige quraan dat wij ons moslims moeten noemen, ik noem mijzelf daarom ook een moslim ( gelijk aan een wereld mens) want de islam is voor iedereen.. En Allah zegt verdeel jullie niet.. Dat wij de weg van se salafia volgen is uiteraard zo maar om ons nou salafia te noemen is gewoon niet nodig lijkt mij..