Bekijk volle/desktop versie : Hoe oud zijn die gasten van soenna-dokter en spreken ze arabisch?



14-02-2015, 10:08
Hoorde van horen zeggen dat ze beide nog jong zijn (22/23) en dat ze geen Arabisch spreken. Klopt dit?

Dien je geen Arabisch te spreken als je roqia wilt verrichten?

Wil ze niet zwartmaken ofzo, maar doe dit omdat een goede kennis bij hem roqia wil doen maar als ze zo jong zijn, dan houdt het op. Liever een wat ouder, ervaren persoon.

14-02-2015, 10:17


Beetje omslachtig om mensen hierover te vragen. Je kunt ze die vragen ook zelf stellen. Genoeg mensen die kwaad over ze spreken zonder bewijzen. Ik spreek ook geen Arabisch, maar kan het uit de Koran reciteren. En daar doe je roqya mee. De asl is niet dat je Arabisch moet kunnen om roqya te doen bij de mensen of jezelf. Leeftijd doet er tevens niet toe. Het hebben van kennis is niet gelinkd aan leeftijd.

14-02-2015, 10:21

Citaat door Oumoumayra:
Beetje omslachtig om mensen hierover te vragen. Je kunt ze die vragen ook zelf stellen. Genoeg mensen die kwaad over ze spreken zonder bewijzen. Ik spreek ook geen Arabisch, maar kan het uit de Koran reciteren. En daar doe je roqya mee. De asl is niet dat je Arabisch moet kunnen om roqya te doen bij de mensen of jezelf. Leeftijd doet er tevens niet toe. Het hebben van kennis is niet gelinkd aan leeftijd.
Ze willen niet antwoorden, dus wil het graag weten ja vooral omdat ik iemand naar hen doorverwees.

Nou voor diegene is dat wel belangrijk. Hij heeft liever een wat ouder persoon, omdat hij zelf ook ouder is. Misschien voelt dat prettig voor hem aan, ik weet het niet.

Maar wat als de djinn dan arabisch spreekt? Hoe gaat hij met hem communiceren dan?

14-02-2015, 10:25
Ik denk dat het belangrijkste is dat iemand het volgens de Koran en de Sunnah doet. Ikzelf weet de leeftijd niet, Allahoe a3lam. Alles wat een djinn zegt moeten we verwerpen, want zij spreken nooit de waarheid. Dus in gesprek gaan is niet nodig. Zolang hij maar eruit gaat.

14-02-2015, 18:31


Heb je het ze zelf gevraagd?