Bekijk volle/desktop versie : Ik weet het gewoon niet meer..(low imaan)



Pagina's : [1] 2

14-02-2015, 01:02
Bismillaah!

Assalaamoe 'alaikoem,

Ik zit al lange tijd vast, mijn imaan is gewoon 0!! als ik bid dan zijn het slecht bewegingen voelt het. Taqwa voel ik ook niet meer. ik weet waar dit mee te maken heeft, ik kan mezelf niet vergeven in iets. en dat is 1 van de zoveel redenen dat ik zo ben geworden.
dit is zo zwaar. ik heb altijd alles binnen gelaten qua mijn imaan ik betrap mezelf op zoveel dingen dat ik echt denk. hoe laag kun je zinken?
Ik weet me geen raad, ik beluister lezingen maar welou.. Ik heb een ZIEK HART!!

wat zouden jullie mij adviseren?

moge Allaah onze harten vullen met imaan rust en taqwa! Ameen.

14-02-2015, 01:05


Dit gaat je helpen klik ook op de link beneden om verder te lezen




Citaat:

[COLOR="Blue"][B][SIZE="3"]
Auteur: Iemaam El-Uthaymien ( rahimahu Allaah)
[/SIZE].
[SIZE="2"]
Voorwaar, Taqwah zorgt ervoor dat een gelovige Allaah's liefde verkrijgt, en deze liefde,
Die Allaah aan de gelovigen Is voor dit leven en het hiernamaals
[/SIZE]
_________________________________________

Allaah de allerhoogste zegt :

"...En Mijn Barmhartigheid Omvat alle dingen. Ik zal haar voorschrijven aan degenen die mij
Vrezen, die de zakaat geven, en die in mijn tekenen geloven."[ Al-A'raaf ( 7:156)

En hij zegt hier de allerhoogste :

"O jullie die geloven, Vreest Allah vol ware godsvrees voor hem,
en sterft niet anders dan als moslims".[Aal-Imraan (3):102)
______________________________________

En hier zegt hij de verhevene:

"O jullie die geloven,Vreest Allah en spreekt het ware woord. Hij (Allah)
Zal jullie goede daden Aanvaarden en jullie je zonden vergeven. En wie Allah en zijn boodschapper gehoorzaamt:
Waarlijk die heeft een Geweldige triomf Behaald." [ Al-Azhaab (30-70:71)

Allah de allerhoogste zegt:

"....En hij is met jullie, Waar jullie ook zijn..."[ Al-Hadied (57:4)
__________________________________________________ ___________________________________
[20]
Allah zegt hier :

"Weet; Voorwaar, Er zal geen vrees over de geliefden van Allaah komen En zijn zullen niet treuren.
Degen die geloofden en voortdurend (Allaah) vreesden. Voor hen is er de verheugende tijding
in het wereldse leven en het hiernamaals." [Joenoes] (10) 62:64
[SIZE="3"]
Ibn kethier zegt: "Dit is wat Allaah, de Allerhoogste,
zegt betreffende de verheugende tijdingen In het hiernamaals,
[/SIZE].
Het grootste terreur bedroeft hen niet en de engelen zullen hen ontvangen (en zeggen)'Dit is jullie dag, die jullie beloofd was'.
[ Al-Anbiya] (21)103

Lees verder hier over taqwa (Godsvrees) En hoe eraan te werken in shaa Allah
http://www.sincerehearts.nl/boeken/pdf/De+Vruchten+van+Taqwah.pdf
[/COLOR][/B]

14-02-2015, 01:09
Wa aleykoum salaam lieve sis, aawh je bent altijd zo sweet hier
Je kan jezelf over iets niet vergeven, werk daar aan en laat het los. Het verleden kan je niet meer veranderen
wat gebeurd is gebeurd, probeer nu een beter persoon te zijn.
lees veel over het hiernamaals en zet je in om je bewuster te voelen tijdens het gebed.
vermijdt zondes, muziek, slechte films, rodddelen en het gezelschap houden van bedorven mensen.
Succes meid en als je wil praten ben ik er xxx

14-02-2015, 01:10
baraakAllaahoefiek!! zal zeker goed doorlezen incha'Allaah!!

14-02-2015, 01:12



Citaat door Muslimah1987:
Wa aleykoum salaam lieve sis, aawh je bent altijd zo sweet hier
Je kan jezelf over iets niet vergeven, werk daar aan en laat het los. Het verleden kan je niet meer veranderen
wat gebeurd is gebeurd, probeer nu een beter persoon te zijn.
lees veel over het hiernamaals en zet je in om je bewuster te voelen tijdens het gebed.
vermijdt zondes, muziek, slechte films, rodddelen en het gezelschap houden van bedorven mensen.
Succes meid en als je wil praten ben ik er xxx
djazaakAllaahoe gairen!! heeel lieef van je maar ook ik ben vanbinnen zwaar bedorven.. zo voelt het ook. voel me schijnheilig als weet ik wat.. GAIR INCHA'ALLAAH! ik hoop echt veel gair.. het is zo zwaar. mijn hart is ziek dat weet ik en voel ik.
bedankt voor je adviezen lieverd! ik kijk veeeel tv moet daasr maar wat aan gaan veranderen. ik geloof echt dat mijn zonden dit hebben aangericht..
moge Allaah van jou houden en jou leiden naar datgene wat jou zal doen slagen! Ameen!

14-02-2015, 01:13
Een dikke knuf voor jou
Inscha Allah alles komt wel weer goed
Ik zal dus doen voor je en luister quran en blijf lezen en probeer sterk te blijven tegen Shaitan die in je oor fluistert
En als je echt slecht was dan zou je je nu niet ziek voelen in je hart
Be positive
Xxx

14-02-2015, 01:15
We moeten onszelf en anderen kunnen vergeven.. hoe moeilijk soms ook.
Bedenk dat als Allah swt vergeeft wie zijn wij als mensen om niet te vergeven?
Moge Allah swt jouw imaan versterken en jou alles geven wat je wenst in jouw hart.

14-02-2015, 01:17

Citaat door veel_meer:
Een dikke knuf voor jou
Inscha Allah alles komt wel weer goed
Ik zal dus doen voor je en luister quran en blijf lezen en probeer sterk te blijven tegen Shaitan die in je oor fluistert
Xxx
baraakAllaahoefikie!! moge Allaah van jou houden en tevreden met jou zijn! Ameen.

14-02-2015, 01:19

Citaat door Islam-Noor:
We moeten onszelf en anderen kunnen vergeven.. hoe moeilijk soms ook.
Bedenk dat als Allah swt vergeeft wie zijn wij als mensen om niet te vergeven?
Moge Allah swt jouw imaan versterken en jou alles geven wat je wenst in jouw hart.
Allaahoema Ameen.. ik ben van mezelf totaaaal niet vergevensgezind dat is erg slecht maar zo waar. ik heb zoveel geleden dat ik die mensen niet kan vergeven en ik heb soort van de bal terug gekaatst uit veel woede. ik kan mezelf ook niet vergeven.
ik wou dat ik naar Allaah kon gaan en Hem kon vragen wilt U mij vergeven aub..! rare gedachte I know..
moge Allaah jou Djennaah doen binnen treden met al jou dierbaren! Ameen

xxxjes

14-02-2015, 01:28
Boeken en koraan lezen helpt vaak wel

14-02-2015, 01:36

Citaat door Sely-b:
Boeken en koraan lezen helpt vaak wel
vraag me niet hoe maar al mijn boeken bijna zijn gewoon foetsie.. zeker uitgeleend en nooit meer terug gekregen.. moet meer over de dood gaan lezen meer vrees aanwakkeren!! djazaakAllaahoe gairen!

14-02-2015, 07:58

Citaat door Sara0:
vraag me niet hoe maar al mijn boeken bijna zijn gewoon foetsie.. zeker uitgeleend en nooit meer terug gekregen.. moet meer over de dood gaan lezen meer vrees aanwakkeren!! djazaakAllaahoe gairen!
Hahha ja me 2. Beste geen boeken meer uitlenen. Zo loop je ook geen kennis mis. Ja dat is een goeie maar ook over tahweed he. Dat geeft je namelijk ook een boost en het is ook heeel belangrijk om tahweed door te nemen.

Wa iyaaki sis. Moge Allaah jouw imaan doen toenemen en jou standvastig maken in je deen Ameen !

14-02-2015, 09:57



Citaat door Sara0:
djazaakAllaahoe gairen!! heeel lieef van je maar ook ik ben vanbinnen zwaar bedorven.. zo voelt het ook. voel me schijnheilig als weet ik wat.. GAIR INCHA'ALLAAH! ik hoop echt veel gair.. het is zo zwaar. mijn hart is ziek dat weet ik en voel ik.
bedankt voor je adviezen lieverd! ik kijk veeeel tv moet daasr maar wat aan gaan veranderen. ik geloof echt dat mijn zonden dit hebben aangericht..
moge Allaah van jou houden en jou leiden naar datgene wat jou zal doen slagen! Ameen!
Begin te accepteren dat je menselijk bent en er niemand is, die foutloos is. De ene maakt andere fouten, dan een ander. Het verschil zit hem in het accepteren van wat er geweest is, en hier afstand van neemt door oprecht tawbah te verrichten. Dit heeft niks te maken met schijnheilig zijn.

Ga met andere mensen om. Mensen die een positieve effect hebben op je. Mensen van wie je kunt leren en vanuit daar stap voor stap verder gaan

14-02-2015, 10:10

Citaat door gkkk:
Begin te accepteren dat je menselijk bent en er niemand is, die foutloos is. De ene maakt andere fouten, dan een ander. Het verschil zit hem in het accepteren van wat er geweest is, en hier afstand van neemt door oprecht tawbah te verrichten. Dit heeft niks te maken met schijnheilig zijn.

Ga met andere mensen om. Mensen die een positieve effect hebben op je. Mensen van wie je kunt leren en vanuit daar stap voor stap verder gaan
Ga met mensen
^^

15-02-2015, 02:52

Citaat door Sely-b:
Hahha ja me 2. Beste geen boeken meer uitlenen. Zo loop je ook geen kennis mis. Ja dat is een goeie maar ook over tahweed he. Dat geeft je namelijk ook een boost en het is ook heeel belangrijk om tahweed door te nemen.

Wa iyaaki sis. Moge Allaah jouw imaan doen toenemen en jou standvastig maken in je deen Ameen !
Ameen!! moge Allaah van jou houden en jou geven wat jij wenst! Ameen

Pagina's : [1] 2