Bekijk volle/desktop versie : Shaykh uthaymeen zegt : de huidige leiders verdienen een opstand



Pagina's : [1] 2

12-02-2015, 17:35
Bewijs hier is het korte filmpje http://https://m.youtube.com/watch?v=H8saY1zNlSc is hij ook een djaahil khariji die trrug mort naar de kibar ulama

12-02-2015, 18:17


Beetje vaaglijk audiofragment uit 1995 of zo. Dus je kunt de actualiteit ervan deels betwisten. Wat ik me dan afvraag is waarom Uthaymeen en zijn groep van geestelijken dan niet in opstand zijn gekomen tegen de leiders van het Arabisch schiereiland.

En als jijzelf achter dit concept staat, waarom ga je dan zelf niet naar Marokko of Saoedi Arabië om in opstand te komen tegen de leiders van die landen? Of ben je slechts een moslim die graag fitna willen zien in de islamitische landen zodat de zionisten heerlijk kunnen genieten van het schouwspel zoals dat nu in veel islamitische landen gaande is?

Je kent daarnaast ongetwijfeld de ahadeeth waarin de boodschapper van Allaah duidelijk heeft gezegd dat je een leider dient te gehoorzamen. En er zijn inderdaad ook ahadeeth waarin het tegenovergestelde wordt beweerd. Wat dat zegt is dat je heel veel kennis van islam moet hebben om te weten hoe te handelen. Ik denk dat fitna veroorzaken niet de juiste manier is.

12-02-2015, 18:19
Wie gaat kennis aannemen van een man die als vrouw door deze forum gaat ff serieus, volgens mij ben je als baby op je hoofd gevallen

12-02-2015, 18:19
Shaykh Mohammed ibn Saalih al 'Othaymeen rahimahulah is tegen jullie takririyeen khawaarij. Plaats meteen ook wat shaykh Mohammed zei over KSA en hoe shaykh Mohammed is tegen de takfiriyeen khawaarij. Wat een zwakke wanhopige poging om deze grote Salafi geleerde te gebruiken om de takfiriyeen khawaarij te verdedigen.

Shafaakoem Allaah, ya masakeen. Keer terug naar de Haqq voordat je komt te liggen onder de grond. Je bent niets anders dan een fitnazaaier die ervan geniet dat moslims elkaar afslachten in de moslim landen.

12-02-2015, 18:20



Citaat door Omen:
Beetje vaaglijk audiofragment uit 1995 of zo. Dus je kunt de actualiteit ervan deels betwisten. Wat ik me dan afvraag is waarom Uthaymeen en zijn groep van geestelijken dan niet in opstand zijn gekomen tegen de leiders van het Arabisch schiereiland.

En als jijzelf achter dit concept staat, waarom ga je dan zelf niet naar Marokko of Saoedi Arabië om in opstand te komen tegen de leiders van die landen? Of ben je slechts een moslim die graag fitna willen zien in de islamitische landen zodat de zionisten heerlijk kunnen genieten van het schouwspel zoals dat nu in veel islamitische landen gaande is?

Je kent daarnaast ongetwijfeld de ahadeeth waarin de boodschapper van Allaah duidelijk heeft gezegd dat je een leider dient te gehoorzamen. En er zijn inderdaad ook ahadeeth waarin het tegenovergestelde wordt beweerd. Wat dat zegt is dat je heel veel kennis van islam moet hebben om te weten hoe te handelen. Ik denk dat fitna veroorzaken niet de juiste manier is.

12-02-2015, 18:25

Citaat door Omen:
Beetje vaaglijk audiofragment uit 1995 of zo. Dus je kunt de actualiteit ervan deels betwisten. Wat ik me dan afvraag is waarom Uthaymeen en zijn groep van geestelijken dan niet in opstand zijn gekomen tegen de leiders van het Arabisch schiereiland.

En als jijzelf achter dit concept staat, waarom ga je dan zelf niet naar Marokko of Saoedi Arabië om in opstand te komen tegen de leiders van die landen? Of ben je slechts een moslim die graag fitna willen zien in de islamitische landen zodat de zionisten heerlijk kunnen genieten van het schouwspel zoals dat nu in veel islamitische landen gaande is?

Je kent daarnaast ongetwijfeld de ahadeeth waarin de boodschapper van Allaah duidelijk heeft gezegd dat je een leider dient te gehoorzamen. En er zijn inderdaad ook ahadeeth waarin het tegenovergestelde wordt beweerd. Wat dat zegt is dat je heel veel kennis van islam moet hebben om te weten hoe te handelen. Ik denk dat fitna veroorzaken niet de juiste manier is.
Soennitische geleerden zijn dwalend . het is altijd een puinhoop .

12-02-2015, 18:32
Duidelijke fatwa toch en er is niet veel veranderd sinds 1995 je kan het perfect toepassen op de huidige tawagheet maarja als het niet gepaard gaat met jullie begeerten dan accepteren we de fatawa niet want dat betekent dat jij opofferingen moet maken terwijl je lekker zit te relaxen moge Allah ons leiden dit zijn niet mijn woorden maar van een aalim ya mentaal gestoorde en Abdars moge Allah je vergeven voor de beschuldiging dat ik geniet dat moslims worden vernederd de mujahideen zijn juist opgestaan om die vernedering te stoppen ya djaahil dat je dat niet inziet de kufar hebben alle moslimslanden tot voor kort bezet ya djaahil doe je ogen open degene die hrtgoed vind zo is juist degene die geniet zou ik eerder zeggen!

12-02-2015, 18:36
Shaykh uthaymeen was voorzichtig omdat hij weet hoe de tawagheet zijn! Als hij in algemene zin sprak was hij hard tegen de tawagheet walakin als het persoonlijk werd en bij naam werd genoemd lette hij op zijn woorden en klopt je kan niet ontkennen dat er ook goede dingen zijn in saudi Arabië zoals de kaba en bepaalde wetten van de sharia wss maar de heersers zijn kuffar ! In Nederland heb je ook goede zaken zoals de sociale stelsel uitkering etc? Maar Nederland is nog steeds dar al kufr

12-02-2015, 18:39
En trouwens als uthaymeen hard sprak over de khawarij ben ik het met hem eens ik ben ook tegen de khawarij

12-02-2015, 18:46

Citaat door Explained.:
Duidelijke fatwa toch en er is niet veel veranderd sinds 1995 je kan het perfect toepassen op de huidige tawagheet maarja als het niet gepaard gaat met jullie begeerten dan accepteren we de fatawa niet want dat betekent dat jij opofferingen moet maken terwijl je lekker zit te relaxen moge Allah ons leiden dit zijn niet mijn woorden maar van een aalim ya mentaal gestoorde en Abdars moge Allah je vergeven voor de beschuldiging dat ik geniet dat moslims worden vernederd de mujahideen zijn juist opgestaan om die vernedering te stoppen ya djaahil dat je dat niet inziet de kufar hebben alle moslimslanden tot voor kort bezet ya djaahil doe je ogen open degene die hrtgoed vind zo is juist degene die geniet zou ik eerder zeggen!
Het is helemaal geen fatwa, het is een antwoord op een vraag en zijn antwoord is deels onduidelijk.

Zodra een moslim zich begeeft op het pad waarop hij takfir doet op andere moslims en het woord taghut in de mond neemt dan weet je dat hij op een hellend vlak zit.

Over welke mujahidoen heb je het? De strijders die zonder toestemming van de ouders naar Syrië zijn vertrokken om land in te pikken en mensen te vermoorden? Ik denk dat jij niets snapt van de betekenis van jihad. En laten we die strijders eens onder de loep nemen. Jabhat al-Nusra doet takfir of IS en vermoordt mensen van IS, IS doet takfir op Jabhat al-Nusra en vermoordt leden van al-Nusra, IS doet takfir op de mufti van Fallujah en de mufti van Rammadi en slacht daarna beide geestelijken. 1 van hen zelfs op de minbar terwijl hij bezig was met een khutba. De mujahidoen van IS nemen de imam van Aleppo gevangen omdat hij een andere mening heeft, ze verklaren hem murtad en slachten hem af.

Het gaat lekker zo.

12-02-2015, 18:53

Citaat door Explained.:
En trouwens als uthaymeen hard sprak over de khawarij ben ik het met hem eens ik ben ook tegen de khawarij
[video=youtube;G3UVfC5YqZ0]http://www.youtube.com/watch?v=G3UVfC5YqZ0[/video]

http://https://www.youtube.com/watch?v=G3UVfC5YqZ0


Shaykh Salih Al-Suhaymi: Refer to the Senior Scholars

Thu 27 Feb, 2014 by Owais Al-Hashimi
Al-Madīnah, 8/4/1435 (Jan 2014)

During his class in the Prophet’s Mosque – Allāh’s peace and blessings be upon him – the Shaykh said in part of a response to an issue:

Brothers, refer back to the mashāʾikh (scholars), the senior scholars (al-mashāʾikh al-kibār), the senior scholars [like]:

Our shaykh, His Eminence the Mufti (ʿAbd Al-Azīz Āl Al-Shaykh)
Shaykh Ṣaliḥ Al-Fawzān
The Noble Shaykh Ṣāliḥ Al-Luḥaydān
The Noble Shaykh ʿAbd Al-Muḥsin Al-ʿAbbād Al-Badr
The Noble Shaykh Zayd b. Hādī Al-Madkhalī
The Noble Shaykh Rabīʿ b. Hādī Al-Madkhalī
The Noble Shaykh, our shaykh ʿAlī b. Nāṣir Faqīhī

These are noble scholars, they are to be referred to and their knowledge is to be benefitted from. Present to them these types [of issues], they will direct you. As for rivalry and fighting amongst yourselves, or allowing some naive foolish minor to come to your lands and split your ranks, no matter where he comes from.

Someone mentioned to me that a certain person came to their lands where they were upon the right path, totally united, but this person came to them and split them into groups and parties. Be careful, this is a very serious and dangerous issue.

Convey these words of mine to those who you have left behind (in your lands). And I ask Allāh tabāraka wa taʿālā to benefit us by what we say and know – and we have only a little knowledge, rather we are almost bankrupt of knowledge, but we hope that Allāh makes us of those who follow the way (manhaj) of our noble scholars, who defend the Book of Allāh ʿazza wa jall from the distortions of the extremists, the pretence of the falsifiers and the misinterpretations of the ignorant.

And Allāh knows best. And may His blessings and peace be upon our Prophet Muḥammad, and upon his Family and Companions.

12-02-2015, 19:19

Citaat door Omen:
Het is helemaal geen fatwa, het is een antwoord op een vraag en zijn antwoord is deels onduidelijk.

Zodra een moslim zich begeeft op het pad waarop hij takfir doet op andere moslims en het woord taghut in de mond neemt dan weet je dat hij op een hellend vlak zit.

Over welke mujahidoen heb je het? De strijders die zonder toestemming van de ouders naar Syrië zijn vertrokken om land in te pikken en mensen te vermoorden? Ik denk dat jij niets snapt van de betekenis van jihad. En laten we die strijders eens onder de loep nemen. Jabhat al-Nusra doet takfir of IS en vermoordt mensen van IS, IS doet takfir op Jabhat al-Nusra en vermoordt leden van al-Nusra, IS doet takfir op de mufti van Fallujah en de mufti van Rammadi en slacht daarna beide geestelijken. 1 van hen zelfs op de minbar terwijl hij bezig was met een khutba. De mujahidoen van IS nemen de imam van Aleppo gevangen omdat hij een andere mening heeft, ze verklaren hem murtad en slachten hem af.

Het gaat lekker zo.
het zijn hele duidelijke woorden en sls je een beetje kennis op deed dan zou je weten dat wanneer jihad fard ayn is en volgens de geleerden is het fard ayn momenteel dan is er geen toestemming nodig van de ouders sterker nog die vader dien zelf te gaan indien hij geen legitieme excuus heeft anders is hij een zware faasiq en dreigt Allah degene met een straf indien hij niet gaat verder over de gebeurtenissen die jij vermeld moeten we stuk voor stuk analyseren en in de context plaatsen om uitleg en verklaring hiervoor te geven Net zoals de onwetenden die het nieuws bekijken zeggen pff ene kant zegt Allahu akbar de andere kant zegt ook Allahu akbar wat is dit maa vervolgens houden de zich totaal niet mee bezig en drm snappen ze niet dat iemand afvallig kan zijn of een kaffir al schreeuwt hij Allahu akbar ze weten nie welke groep wat doet en welke imam met wie samenwerkt en drm begrijpen ze ook vele daden niet maar hebben hun oordeel wel al klaar staan terwijl ze niet weten waarom

12-02-2015, 19:22


Als je het niet nauwlettend volgt de jihad hou beter je mond zelfs ik volg het tot op een zekere hoogte en zeg dat ik niet weet en wie zich niet bekommert om de ummah behoort njet tot ons

12-02-2015, 20:59

Citaat door Explained.:
Als je het niet nauwlettend volgt de jihad hou beter je mond zelfs ik volg het tot op een zekere hoogte en zeg dat ik niet weet en wie zich niet bekommert om de ummah behoort njet tot ons
stop daar mee . hou je daar niet mee bezig .

12-02-2015, 21:16

Citaat door Rahma14:
stop daar mee . hou je daar niet mee bezig .
ali zijn leven bestond uit jihad wil je niet in zijn voetsporen treden

Pagina's : [1] 2