Bekijk volle/desktop versie : Een amanaah (vertrouwen) voor de oummah



12-02-2015, 12:49
salaam aleykoum geliefde agawaat fi deen.

In shaa Allaah verkeer jullie allen in goede staat en hoge imaan.

Ik heb een dringende verzoek aan de oummah.

Het gaat namelijk om een zuster die dichtbij in me leven staat het is een rechtvaardige zuster die zich compleet heeft overgegeven aan de weg van Allaah azawadjaal.

Masha Allaah la qouta ilaa bilaah.

Alleen is er 1 probleem deze zuster zit met een hele kleine inkomen vanwege omstandigheden het is niet in haar vermogen om meer geld te verdienen. En ze zoekt een zuster die omwille van Allaah haar wilt bijstaan met een kamer in Rotterdam waarvan zei 100 euro elke maand kan betalen. Ik ben getuige van haar betrouwbaarheid en als ze meer zou kunnen missen had ze dat met haar hele hart gedaan.

Het is echt een verijking in je leven om zo een zuster als haar in je leven te hebben door haar deugdzame verheven karakter. Zouden de zusters die ghira en eer over deze zuster hebben over haar welzijn haar in kunnen steunen dat ze in amanaah (vertrouwen) terecht komt.

Wij zijn verantwoordlijk over haar als onze zuster in de deen. Allaah ta ala zal beproeven wie de waarachtige zijn en wie niet.

In shaa Allaah mogen we geslaagd zijn in deze beproeving. En voor de zusters die niks weten zouden je dan dit bericht zoveel mogelijk willen doorsturen als jullie steun omwille van Allaah.

Zoals de Profeet heeft gezegd: "Niemand gelooft totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
(al-Boekhaarie)

Profeet heeft gezegd in een overlevering van Aboe Hoerayrah:“Wie een moeilijkheid verwijdert van een gelovige ziel, voor hem zal Allah moeilijkheden verwijderen in het Hiernamaals. Wie een probleem oplost voor een ander, voor hem zal Allah het makkelijker maken in het Hiernamaals. Allah helpt zijn dienaar, zolang deze dienaar zijn broeder helpt.”

(Moeslim)

Asalaam Aleykoum Wa Rahmatulaah Wa Barakatou. Liefs jullie ougty fi deen.