Bekijk volle/desktop versie : Shab imam malik kijk is wat ik heb!



Pagina's : [1] 2

11-02-2015, 16:03
http://https://www.youtube.com/watch?v=Ta8s2AGGRRA
luister vanaf min 5.20

Dit is toch prachtig!!!!

11-02-2015, 16:24



Citaat door Alhamdullillah:
Ik vind de hele recitatie van dit ingenieuze fiqh gedicht prachtig ma sha Allah. Het maakt de fiqh zaken in onze madhab gemakkelijker te begrijpen en memoriseren.
box zuster!
dacht even dat ik weer sen bid'a zou lezen of weet ik veel.
Maar zo als jij zegt het maakt het echt heel duidelijk en op goeie manier ook!

11-02-2015, 18:27

Citaat door Alhamdullillah:
Haha virtual box back broer
Die opmerking zal je hier wel te zien krijgen denk ik door 1 van onze fanatieke 'alles is haram totdat het tegendeel is bewezen' leden hier, so be prepared
haha zowizo alles wat zij zeggen bida'a best zij hoeven het niet te doen maar laat mijn me ding doen!

11-02-2015, 18:29

Citaat door Iqbal:
Indeed, prachtig.
ja man bro vroeger feshkel ashabi
alles manieren van vroeger vind ik goed om te leren wollah!

11-02-2015, 18:51



Citaat door Nexus:
Het gedicht over Soefisme en Ash3ariyyah. Imaam Maalik is vrij van die dwalingen al komt zijn fiqh er ook in voor en waar ze zich achter schuilen met de valsheid van de Soefisten en zo ook Imaam Al-Yunayd die een Imaam was van Ahlu Sunnah is vrij van die dwaling.
prima gast toppie dan luister jij het niet maar ikke wel hoii!!!!

11-02-2015, 18:53
Prachtig. Werkelijk waar prachtig.

11-02-2015, 18:57

Citaat door Nexus:
Het gedicht over Soefisme en Ash3ariyyah. Imaam Maalik is vrij van die dwalingen al komt zijn fiqh er ook in voor en waar ze zich achter schuilen met de valsheid van de Soefisten en zo ook Imaam Al-Yunayd die een Imaam was van Ahlu Sunnah is vrij van die dwaling.
Moet je eens in Marokko zeggen met je grote bek. Dan ga je zien wat dwaling is.

11-02-2015, 19:05

Citaat door ysf:
Moet je eens in Marokko zeggen met je grote bek. Dan ga je zien wat dwaling is.
wollah illah dat is a3zizaq magrib! Iemand van hier uit nederland is naar marokko gegaan en zei over iets wat ze in marokko doen
bida is, nou volgende dag op het matje bij de arqaid!

11-02-2015, 19:05

Citaat door Abu_7aarith:
Wij Marokkanen zijn 'bofkonten' met de zee aan fiqh die we in Marokko hebben, iedereen denkt dat elke faqieh in Marokko op de aqeedah van de Ashaa3irah zit en dat is natuurlijk baatil. Onze sheihk al Allaamah Abdullaah al Madanie al faqieh wa 3alaamto l maghrib is een pure Malikie!!!
jij begrijpt het broer!

11-02-2015, 19:05

Citaat door Nexus:
Marokko, het land wat bezaaid is met graven die aanbeden worden en innovaties die in leven gehouden mede door jouw prachtige gedicht.
Dan zul jij vast hopen dat ISIS dat land aanvalt, de graven vernielt en die "mushrikeen" onthoofd of in brand steekt. Dat is jouw prachtige manhadj, de manhadj van takfier op moslims en ze vervolgens onthoofden, precies zoals ISIS doet.

11-02-2015, 19:09
Wat mijn betreft zit IS goed waar ze nu zitten als ze maar van marokko afblijven:P

11-02-2015, 19:17

Citaat door Nexus:
Ik zie de oplossing niet in de honden van het hellevuur. Die zullen de mensen niet de Tawheed onderwijzen, maar ze zullen hun onthoofden. Leuk geprobeerd.
Dat zijn praatjes, in essentie verschil jij en de andere selefies weinig van ISIS. ISIS brengt slechts datgene wat jij en jouw soortgenoten prediken in praktijk. Ik begrijp dan ook niet waarom jullie conferenties organiseren tegen radicalisering. Jouw manhadj is de bron van al het radicalisme. Jij verklaart hier een groot deel van een land als Marokko tot een land van shirk. Het is bekend dat selefies massatakfier doen op hele landen. Als je takfier doet en een groot deel van de moslims in Marokko als mushrikeen ziet, dan maak je daarmee hun bloed gewoon halal. Dus houd op met het zogenaamd verwerpen van de ideologie van ISIS. ISIS doet niks anders dan jouw ideologie in praktijk brengen, zoals Mohammed ibn Abdilwahhaab en zijn eerste volgelingen ook hebben gedaan. Ik heb een paar boeken voor je over de geschiedenis van jouw ideologie en hoe de eerste volgelingen van ibn abdilwahhaab aan het moorden en verkrachten sloegen, zoals ISIS nu doet.

11-02-2015, 19:35



Citaat door Nexus:
Als dat zo was geweest hadden we geen conferentie gehouden over de criminelen van ISIS. Alleen een blinde ontkent dat Marokko bezaaid is met Shirk. Shaykh Mohammed Ibn Abdel Wahhaab begon niet met het zwaard, maar met de pen en het woord om de mensen terug te brengen naar het alleen aanbidden van Allaah. Tot op de dag van vandaag is Saudie Arabië vrij van Shirk en Bida3 wat ik helaas niet over Marokko kan zeggen waarover ik vrees dat op een dag de woede van Allaah op zal neerdalen. De magiërs en de shayateen doen gerust hun werk en de kwakzalvers hebben het druk met de mensen. De tombes worden druk bezocht en de liederen met Shirk worden luidkeels gezongen in huizen en moskeeën.
Die conferentie is dan ook 1 grote grap. Saudi Arabië is vrij van shirk en bida3? hahaha grapjas. In Saudi Arabië wonen meer dan anderhalve miljoen shi'ieten.

Zal ik je daarnaast een paar mooie beelden laten zien van hoe de nationale dag onder toeziend oog van de koning wordt gevierd?
Ga eens de geschiedenis lezen. De eerste volgelingen van ibn abdilwahhaab hebben exact hetzelfde gedaan met moslims als wat ISIS nu doet.

27-02-2015, 18:13

Citaat door ysf:
Dan zul jij vast hopen dat ISIS dat land aanvalt, de graven vernielt en die "mushrikeen" onthoofd of in brand steekt. Dat is jouw prachtige manhadj, de manhadj van takfier op moslims en ze vervolgens onthoofden, precies zoals ISIS doet.

Zijn grafaanbidders moslims dan? Takfir op mushrikeen is verplicht, anders verval je zelf in kufr.

Je hebt het verder wel goed wat betreft de huichelachtige nep telefi taghut hielenlikkers honden van obama.

Zij onderwijzen de juiste manhadj en aqeedah, behalve als het om de heersers gaat, dan zijn ze murji. Ze praten alleen en praktiseren bijna niks van wat ze onderwijzen. Dit zijn de werkelijke khawarij waarover de profeet saws zei: ze reciteren de quran maar het gaat niet verder dan hun keel, m.a.w het heeft geen verdere betekenis in hun leven ze praktiseren het niet.

IS ikhwaan, de echte salafi strijders, praktiseren wat ze onderwijzen, alhamdulillah, geen huichelaarij en geen verschil tussen leider en burger, dit is ook de reden dat ze niet klein te krijgen zijn. Als je de sharia 100% toepast is het alleen maar afwachten tot de nasr en fath van Allah komt.

Qareeban qareeba is wat ik tegen jullie te zeggen heb ya munafiqeen murtaddeen en mushrikeen.

http://m.youtube.com/watch?v=t4AEm06ECNc

03-03-2015, 01:19

Citaat door Walieoel3ahd:
nou volgende dag op het matje bij de arqaid!
Dus die fictieve persoon die op het matje wordt geroepen betekend dat hij afgedwaald is? SubhaanAllaah.


Citaat door ysf:
Moet je eens in Marokko zeggen met je grote bek. Dan ga je zien wat dwaling is.


Dit werd al eerder gedaan en wordt nu nog gedaan.

Er gebeurdt heus niks genzij je echt fitna gaat veroorzaken.

Bvb op de volgende link is er een (onbegrijpelijke) videootje van ''walieoel3ahd" en daarin werd de broeder geadviseerd door broeders van Fes of in de masdjid ivm bid3a. Er is heus niets met ze gebeurd...

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5221143


Citaat door Abu_7aarith:
iedereen denkt dat elke faqieh in Marokko


Weet je wel wat een faqeeh is en hoeveel fuqahaa telt marokko denk je.

We hebben inderdaad een overvloed aan fuqahaa zolang het plebs niet kritisch kan denken. Wij noemen elke imaam een faqeeh. Terwijl we hem te veel rechten toekennen en hem als een paus neerzetten: heilig en zolang hij maar fataawaa uitvaardigt die hemzelf laat dwalen en ons laat dwalen.

WAllaahu a3lem

Pagina's : [1] 2