Bekijk volle/desktop versie : Zijn er ook nog nuttige topics in islam hoek



Pagina's : [1] 2 3

10-02-2015, 23:06
Of zijn die classic geworden

10-02-2015, 23:07


Nee. jij opende altijd goeie!

10-02-2015, 23:08
Ja, ergens op pagina 30 I guess..
Niet classic, eerder old skool haha

10-02-2015, 23:08

Citaat door eshghamx:
Nee. jij opende altijd goeie!
Lol nee

Weet wat de aanleiding was van de openbaring van sura mudathir?

10-02-2015, 23:11



Citaat door Sawah:
Lol nee

Weet wat de aanleiding was van de openbaring van sura mudathir?
Nee, vertelll

10-02-2015, 23:15
Hh inderdaad oum oumayra

maar hey ik las het een keer, en dat stuk kwam uit de tafsir van ibn kathir. Maar ik raakte het kwijt en vandaag kwam ik het toevallig tegen op het innet.

Hele mooie sura is het, ik dacht altijd dat het om vrouwen ging omdat de sura begint met (ya aayou ha al mudathir - oh diegene die zich kleed)

Maar daar ging het helemaal niet om. Want:

Narrated Jabir bin ‘Abdullah Al-Ansari (while talking about the period of pause in revelation) reporting the speech of the Prophet:

"While I was walking, all of a sudden I heard a voice from the sky. I looked up and saw the same angel who had visited me at the cave of Hira’ sitting on a chair between the sky and the earth. I got afraid of him and came back home and said, ‘Wrap me (in blankets).’ And then Allah revealed the following Holy Verses (of Quran): ‘O you (i.e. Muhammad)! wrapped up in garments!’ Arise and warn (the people against Allah’s Punishment),… up to ‘and desert the idols.’ (74.1-5) After this the revelation started coming strongly, frequently and regularly."
Sahih Al-Bukhari, Book 1 (Book of Revelation), Hadith No. 0004

De profeet sallah wa aleihi wa sallam liep, en ineens hoorde hij een stem vanuit de hemel. Hij keek omhoog en zag daar diezelfde engel die hem had bezocht in de grot Hira (toen sura Iqra kwam u knw)

Hij zag jibreel daar dus zitten in een stoel tussen de hemel en de aarde. De profeet sallah wa aleihi wa sallam werd bang en ging naar huis. "Bedek me!" (in een deken) zei hij.

En toen kwam de openbarig van sura mudathir. Yaa ayouha al mudathir. Qoum fa nadhir. Hiermee word de profeet sallah wa aleihi wa sallam dus aangesproken door Hem.

wow mind blowing

10-02-2015, 23:21
Bedek mij zei hij saws naar Khadija ra niet? Wist niet dat die surah n connectie had met deze gebeurtenis..ik ga hem nu lezen sis ik hou vn jou!!! zie je nu wrm we jou nodig hebben hier
een lichtpuntje in de duistenis haha

10-02-2015, 23:28
Ma sha Allah. Barak Allaahoe fiek voor het delen met ons.

10-02-2015, 23:47

Citaat door Iqbal:
Niets behalve sektarische en onzinnige topics. Een serieus topic vergt mentale energie, en hier zijn ze slechts moslim-wannabees, acteurs, die toevallig niet goed zijn in andere zaken (drugs dealen of geen aantrekkelijke lichamen om uit te gaan).

Een klein minderheid is geobsedeerd door of het reactionaire salafisme of het barbaarse achterlijke jihadisme. Dit minderheid heeft de islam-forum gekaapt. Het probleem met salafistische topics is eigenlijk het feit dat ze in wezen copy-past zijn, men kopieert en plakt zaken waar ie geen verstand van heeft. Die onderwerpen an sich zijn interessant (Arab Bella ofzoiets, haar topics, bijvoorbeeld), maar kennis en juiste onderzoeksmethoden hebben de copy-pasters niet om discussies te starten daarover. En dan zijn er ook die salafisten à la jehova-getuigen met proclameer-en-denk-niet manieren.

Ik als één van de eerste tien gebruikers van deze forums heb ik véél ervaring opgedaan met moslim(a)-wannabe acteren. Ik had de site voor meer dan 10 jaar verlaten, omdat ik indertijd slechte dingen deed, en via deze forums, ... Ik moet wel zeggen dat het slechter gaat tegenover vroeger. Hier waren een paar leden met verstand, en die kennis hadden. Op dit moment zie ik hier Hamza, Bender, Durani en Arab Bella die rezenobele berichten plaatsen. De rest sont kroemmeneil zat!

Ikke'm a carrément de woeraait gezeit.
Salaam,

thx!!!

Salaam,
Bender

10-02-2015, 23:54
Subhana allah wist dat ook niet over surah al muddathir.. zijn die tafsirs ook in het nederlands te verkrijgen? mijn engels is namelijk bagger..
masha Allah en barek Allah oe feek voor het delen

11-02-2015, 00:06

Citaat door Sawah:
Hh inderdaad oum oumayra

maar hey ik las het een keer, en dat stuk kwam uit de tafsir van ibn kathir. Maar ik raakte het kwijt en vandaag kwam ik het toevallig tegen op het innet.

Hele mooie sura is het, ik dacht altijd dat het om vrouwen ging omdat de sura begint met (ya aayou ha al mudathir - oh diegene die zich kleed)

Maar daar ging het helemaal niet om. Want:

Narrated Jabir bin ‘Abdullah Al-Ansari (while talking about the period of pause in revelation) reporting the speech of the Prophet:

"While I was walking, all of a sudden I heard a voice from the sky. I looked up and saw the same angel who had visited me at the cave of Hira’ sitting on a chair between the sky and the earth. I got afraid of him and came back home and said, ‘Wrap me (in blankets).’ And then Allah revealed the following Holy Verses (of Quran): ‘O you (i.e. Muhammad)! wrapped up in garments!’ Arise and warn (the people against Allah’s Punishment),… up to ‘and desert the idols.’ (74.1-5) After this the revelation started coming strongly, frequently and regularly."
Sahih Al-Bukhari, Book 1 (Book of Revelation), Hadith No. 0004

De profeet sallah wa aleihi wa sallam liep, en ineens hoorde hij een stem vanuit de hemel. Hij keek omhoog en zag daar diezelfde engel die hem had bezocht in de grot Hira (toen sura Iqra kwam u knw)

Hij zag jibreel daar dus zitten in een stoel tussen de hemel en de aarde. De profeet sallah wa aleihi wa sallam werd bang en ging naar huis. "Bedek me!" (in een deken) zei hij.

En toen kwam de openbarig van sura mudathir. Yaa ayouha al mudathir. Qoum fa nadhir. Hiermee word de profeet sallah wa aleihi wa sallam dus aangesproken door Hem.

wow mind blowing
Salaam,

Met alle respect, zien jullie echt geen enkele tegenstrijdigheid in het verhaal zelf?

Salaam,
Bender

11-02-2015, 00:08

Citaat door Bender:
Salaam,

Met alle respect, zien jullie echt geen enkele tegenstrijdigheid in het verhaal zelf?

Salaam,
Bender
shalom bender

Nee

Shalom bender

11-02-2015, 00:13



Citaat door renault4:
shalom bender

Nee

Shalom bender
Salaam,

Het zou me inderdaad verbaast hebben als jij het wel zag.

Salaam,
Bender

11-02-2015, 00:16

Citaat door Bender:
Salaam,

Het zou me inderdaad verbaast hebben als jij het wel zag.

Salaam,
Bender
shalom bender

Ook hier heb je het fout
(Je hebt t altijd fout daar ni van)

Shalom bender

11-02-2015, 00:21

Citaat door renault4:
shalom bender

Ook hier heb je het fout
(Je hebt t altijd fout daar ni van)

Shalom bender
Salaam,

Het lijkt me verstandig dat jij niet meer op mijn posts reageert, het is duidelijk dat jij en ik niet op 1 lijn zitten. En uiteraard reageer ik ook niet meer op jou posts, tenzij je met een andere nick komt en ik nog niet in de gaten heb wie achter de nick schuilt.

Salaam,
Bender

Pagina's : [1] 2 3