Bekijk volle/desktop versie : Al-Allaamah shaykh AbdelMohsin al-‘Abbaad m.b.t Jordaanse piloot.



Pagina's : [1] 2

10-02-2015, 19:39
Al-Allaamah shaykh AbdelMohsin al-‘Abbaad

Vraag:Wat zegt u over de daad die door daa’ish (IS) is uitgevoerd, in het verbranden van de [Jordaanse] piloot? [Dit rechtvaardigen zij door] de uitspraak van shaykhoel-Islaam ibn Taymiyyah als bewijs aan te halen. [Daarnaast] zeggen zij dat het toegestaan is om te vergelden door de vijand te bestraffen [met het soortgelijke], vanwege Zijn uitspraak:


وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُوا بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ
En als jullie [jullie vijand] bestraffen [o, gelovigen], bestraf dan in overeenstemming met wat jullie aangedaan is [Soerah an-Nahl(16): 126]



Wat is uw advies [hieromtrent]? Moge Allaah u behouden.


Antwoord: Deze mensen zijn misdadigers, hun daden zijn afgrijselijk. Hiervoor vermoordden zij moslims door hen af te slachten [met een mes] op de manier waarop een schaap geslacht wordt. Dit allemaal is overschrijding van de grenzen van vergelding. Het overschrijdt de grenzen met betrekking tot onderdrukking; het uitvoeren van een gruwelijke moord.

Wij zeggen: dit is niet toegestaan. Het is voor niemand toegestaan om door middel van vuur te bestraffen behalve de Heer van het vuur.[1]

Wat betreft het doden -van degenen die dit verdienen[2]- dit moet uitgevoerd worden op een niet-zondige wijze en zonder verboden zaken. Er mag ook geen bezwaar zijn hiertegen.
Deze mensen (IS) bevinden zich niet op het rechte pad. Zij hebben walgelijke manieren die de religie van Islaam tegengaan. Hun oorsprong is dat zij (IS) zich op hetzelfde pad als de Khawaaridj bevinden; degenen die gelovigen tot ongelovigen verklaren en [zeggen] dat de moslims met grote zonden eeuwig in het Vuur verblijven.
Dit behoort tot hun daden en hun manier van doen. Vergelding vindt niet plaats door het begaan van verboden handelingen.

[1] Voetnoot vertaler: De profeet -sallallaaho ‘alayhi wa sallam- heeft gezegd: 'Niemand bestraft met vuur behalve de Heer van het Vuur.’ [sahieh abie Dawoed van al-Albanie]
[2] Voetnoot vertaler: Hier wordt gedoeld op rechtmatige straffen die opgelegd worden in een islamitisch land onder een islamitische regeringsleider door een rechter na een rechtsgang, en dus niet individuen die het recht in eigen hand nemen.



Bron: http://www.4shared.com/mp3/j5uHmGjZce/shabdelmohsin_jordaanse_piloot.html

10-02-2015, 20:26


enkel Allah swt straft met vuur . Imam Ali <as> heeft ons hier voor gewaarschuwd.

10-02-2015, 23:20

Citaat door Rahma14:
enkel Allah swt straft met vuur . Imam Ali <as> heeft ons hier voor gewaarschuwd.
Waarom as achter de naam van Ali radia Allah 3anho?

10-02-2015, 23:24

Citaat door semsem83:
Waarom as achter de naam van Ali radia Allah 3anho?
omdat ze denkt dat Ali radiyAllâhu anhu een profeet was, maar dat wist je al

10-02-2015, 23:33



Citaat door Muslimah1987:
omdat ze denkt dat Ali radiyAllâhu anhu een profeet was, maar dat wist je al
Hmmm dacht al.

11-02-2015, 00:23

Citaat door Abu_7aarith:
Probleem is niet eens die AS.... Deze mushriek heeft hier een vlag hangen met 'Ya Hussein" waarin de taqdier ervan is dat er staat "O Hussein help ons/Sta ons bij." En dat is shirk.
Subhaana Allaho die was me niet eens opgevallen.

11-02-2015, 00:26

Citaat door Muslimah1987:
omdat ze denkt dat Ali radiyAllâhu anhu een profeet was, maar dat wist je al
Nee, omdat ze zelf shi'et is. Ik had ooit haar reacties gelezen waarin ze dit zelf zei.

11-02-2015, 01:24
niet alleen 1 sjeikh aanhalen 1 fatwa en het is duidelijk dat deze sjeikh zowiezo al subjectief is in zijn oordeel dus dat hij al isis niet mag

11-02-2015, 01:25
en anders moge Allaah ze vergeven! Plaats dit ze buiten islam? ze hebben nog steeds meer al walaa al baraa dan saudische taghouthuis

11-02-2015, 01:26

Citaat door Abu_7aarith:
Probleem is niet eens die AS.... Deze mushriek heeft hier een vlag hangen met 'Ya Hussein" waarin de taqdier ervan is dat er staat "O Hussein help ons/Sta ons bij." En dat is shirk.
volgens wie ? Shirk .... salafi !

11-02-2015, 01:32

Citaat door Rahma14:
volgens wie ? Shirk .... salafi !
Volgens Allah.


(12) يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُّسَمًّى ۚ ذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ ۚ وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِن قِطْمِيرٍ (13) إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ ۖ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ ۚ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ (14


11-02-2015, 01:35
Of Hussein behoort tot degene waarover Allah zegt: "En degenen die jullie aanroepen buiten Hem (Allah)....
Dus buiten Allah.....met andere woorden ANDEREN dan Allah, in Absolute vorm.
Als je daarmee in stemt dan is het shirk.

Of je zegt (zoals jullie voorvader ibn sebe zei over 'Ali radiallahu 3anhu): Hij is Allah (Verheven is Allah boven deze leugen)
Dat is ook shirk.

Hoe dan ook is degene die dit zegt mushrik.

11-02-2015, 01:35



Citaat door sheikhalalbani:
Volgens Allah.


(12) يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُّسَمًّى ۚ ذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ ۚ وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِن قِطْمِيرٍ (13) إِن تَدْعُوهُمْ لَا يَسْمَعُوا دُعَاءَكُمْ وَلَوْ سَمِعُوا مَا اسْتَجَابُوا لَكُمْ ۖ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يَكْفُرُونَ بِشِرْكِكُمْ ۚ وَلَا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ (14

Hussein behoort tot mij en ik behoor tot Hussein. Allah heeft degene lief die Hussein lief heeft.”

“Hassan en Hussein zijn de twee heren van de jongeren van het paradijs”


Ikra mazjen .

11-02-2015, 01:37

Citaat door Rahma14:
Hussein behoort tot mij en ik behoor tot Hussein. Allah heeft degene lief die Hussein lief heeft.”

“Hassan en Hussein zijn de twee heren van de jongeren van het paradijs”


Ikra mazjen .
Lees jij maar goed.

Is Hussein Allah of is hij iemand anders dan Allah?

11-02-2015, 01:42

Citaat door sheikhalalbani:
Lees jij maar goed.

Is Hussein Allah of is hij iemand anders dan Allah?
hij is iemand anders.

waarom Hussein <as> ?


“Wat maakt Imam Hussein (a) zo bijzonder, dat hij zoveel aandacht verdient van de moslims?”Allereerst is Imam Hussein (a) één van de rechtgeleide Imams, die de moslims leiden op het pad van Allah en de Profeet Mohammed (s). Zijn leven is een voorbeeld voor iedereen, want de weg van de Ahl al-Bait, is de weg van de heilige Koran.Met het herdenken van Hussein, willen zijn volgelingen dus als het ware de weg van de Islam voortzetten.Ten tweede is het liefhebben van de Ahl al-Bait, een plicht van elke moslim. Door het in ere houden van Hussein (a), uiten moslims hun liefde voor hem en vervullen hiermee de plicht die van hen wordt geëist:“Zeg: ‘Ik vraag u geen loon voor (mijn prediking), behalve liefde voor verwanten.’” - (al-Shura, 23)“Hassan en Hussein zijn mijn kinderen; wie hen lief heeft, heeft mij lief; En Allah heeft degene lief, die mij lief heeft. En Allah brengt degene die Hij lief heeft, het paradijs binnen. En wie een afkeer heeft van hen, heeft een afkeer van mij; En Allah heeft een afkeer van degene, die een afkeer heeft van mij. En Allah brengt degene van wie Hij een afkeer heeft, het vuur binnen. (De Profeet Mohammed -s-)14Ten derde heeft Imam Hussein (a.s) met zijn opstand, de Islam en zo de moslims van de ondergang gered. Met een leider als Yazid zou de Islam niet lang voortbestaan. De Imam (a) offerde zijn leven op, zodat het geloof van zijn grootvader in leven bleef. Door het in ere houden van Hussein (a), proberen moslims dus hun religie in stand te houden en te voorkomen dat zij afwijken van het rechte pad.Ten vierde is de tragedie van Karbala, een gebeurtenis waar men veel van kan leren. Het in leven houden van de herdenking van de tragedie draagt bij aan het verrijken van de kennis van de moslims over de Islam en het overbrengen van de Islamitische waarden aan de volgende generaties. Een andere reden waarom Imam Hussein (a) nog steeds met zoveel emotie en in volle bewustheid wordt herdacht, is de inspiratie die geput wordt uit de manier waarop hij in opstand kwam en zich verzette. Imam Hussein (a) weigerde een tiran als Yazid te erkennen als de leider van de moslims. Met een klein groepje van rond de 100 man, kwam hij in verzet tegen een groot dictatoriaal regime. Het gehoorzamen van een onderdrukker was in zijn ogen niet acceptabel. Daarom zei hij ook dat eervol sterven, beter is dan het leven in vernedering.

Pagina's : [1] 2