Bekijk volle/desktop versie : Als je wilt afvallen mag je.....?



10-02-2015, 00:23
- heel de dag door groente/fruit eten?
- heel de dag door koffie/thee drinken (zonder suiker)?
- heel de dag door groente/fruit smoothies drinken?

Dit in combinatie met dagelijks bewegen. Het gaat me meer dat ik de knop wil omzetten en alleen maar gezond ga eten en leven. En als je daarbij ook afvalt is dit mooi meegenomen.

10-02-2015, 00:31


Ik denk niet dat je onbeperkt fruit mag eten aangezien dat ook vol suiker zit. Natuurlijke suikers weliswaar maar toch. Groente kan je wel gewoon eten wat je wil.

10-02-2015, 00:46
Afvallen of aankomen = caloriebehoefte - calorieinname. Ofwel minder calorieën eten dan je nodig hebt op een dag.

10-02-2015, 08:28
Ik vind het heel moeilijk om me te houden aan een strak dieet/schema en wilde zelf bepalen wat en wanneer ik eet maar het is natuurlijk niet zo dat ik non stop ga eten.

10-02-2015, 08:29


Groenten wel, fruit niet

10-02-2015, 08:31
Zou ook geen strak schema aanhouden maar wat bad habits afleren, wat meer bewegen.. Als t kan ietsje minderen met koolhydraten en.vnl goede koolhydraten nemen (havermout, zilvervliesrijst, volkoren pasta, linzen, zoete aardappel enz). Dan ben je al een heel eind

10-02-2015, 09:15
- Eerste stap zou moeten zijn alles wat er in een verpakking zit met meer dan 1 ingrediënt vermijden.
- Veel water drinken.
- niet overstappen naar suikervervangers wat dat is gewoon gif en ook geen light producten nemen dat zijn vooral leugens.
- en bewegen ja.
- meten is weten.

- focus je gewoon op het gezond worden ipv van het afvallen, dan zit je wel goed.

10-02-2015, 09:19

Citaat door Bidsprinkhaan:
Afvallen of aankomen = caloriebehoefte - calorieinname. Ofwel minder calorieën eten dan je nodig hebt op een dag.


Hoeft niet zo te zijn.
Ik weeg zelf weinig en dit komt echt niet omdat ik te weinig calorieën eet, ik kom alleen maar aan als ik gezond eet en dit bij houdt.

15-02-2015, 20:59
Ik zeg weightwatchers! Ben nu in totaal 20 kg ermee kwijt alhamdulilaah (en een kind tussendoor gekregen)!

Gevarieerd, gezond en met mate eten. Maar je kan zeker zo nu en dan genieten van een lekkere snack!

15-02-2015, 22:42

Citaat door BintuBernardus:
Ik zeg weightwatchers! Ben nu in totaal 20 kg ermee kwijt alhamdulilaah (en een kind tussendoor gekregen)!

Gevarieerd, gezond en met mate eten. Maar je kan zeker zo nu en dan genieten van een lekkere snack!
In hoeveel tijd ben je 20 kilo kwijt