Bekijk volle/desktop versie : De VS gebruiken de Oorlog tegen Terreur om 's werelds oliereserves in bezit te krijge



Pagina's : [1] 2

24-03-2005, 19:11
De VS gebruiken de Oorlog tegen Terreur om 's werelds oliereserves in bezit te krijgen



23 maart 2005

Onder het excuus van bestrijding van terreur proberen de Verenigde Staten controle te vergaren over 's werelds rijkste oliereserves, zo stelt Leonid Shebarshin, voormalig hoofd van de geheime dienst van de Sovjet Unie en nu hoofd van Economische Veiligheid Consulting, in een interview met Vremya Novostei.

Onder de vlag van de oorlog tegen terreur hebben de Verenigde Staten Afghanistan bezet, Irak, en zal het spoedig hun "democratische orde" opleggen aan het Grote Midden Oosten, zei Shebarshin. "De VS hebben zich het recht genomen ieder deel van de wereld aan te mogen vallen onder voorwendsel van een terroristische dreiging" zei Shebarshin.

Verwijzend naar een ontmoeting tussen hem een niet nader genoemde expert over Al Qaeda van de Rand Corporation, een nonprofit denktank in de VS, zei Shebarshin: "We kwamen overeen dat Al Qaeda niet een groepering is, maar een idee."

"Het gevecht tegen die almachtige, ongedefinieerde mythe met opzet gelinked aan Islam, is van groot voordeel voor de Verenigde Staten omdat het zich ermee kan richten op de gebieden van de moslims", benadrukte Shebarshin.

Met militaire basissen in Afghanistan, Oezbekistan en Kirgizie, zo zei Shebarshin, hebben de VS reeds effectief de controle over het Kaspische Zee gebied - een van de grootste olievoorraden in de wereld.

http://www.mosnews.com (eigen vertaling)
21/03/2005



http://www.expliciet.nl/content/view/830/108/

24-03-2005, 19:13








24-03-2005, 19:17
Hoe voelt dat, zo'n plank voor je kop?

Anyway, de VS maakt een run op olie, dat ben ik wel van mening. Maar het olietijdperk zelf loopt ten einde. Die grote olievoorraden zijn alleen maar groot voor olievoorraden, maar vergeleken met het olieverbruik is het aardig letterlijk maar een druppeltje wat er nodig is de komende 10 jaar. Olie is afgelopen, finito, passé, over en uit. Je kunt de olie er wel laten zitten, maar over 10 jaar is hij totaal waardeloos. Nu kun je hem voor woekerprijzen verkopen voor de zaak in stort.

Maar ach, wie had dat geld gekregen als de VS het niet krijgt? Juist, wat vage oliesjeiks waar je nooit meer wat van terug ziet omdat het op gaat aan auto's, vrouwen en palijsjes.

24-03-2005, 19:41

Citaat door Blade20:
Hoe voelt dat, zo'n plank voor je kop?

Anyway, de VS maakt een run op olie, dat ben ik wel van mening. Maar het olietijdperk zelf loopt ten einde. Die grote olievoorraden zijn alleen maar groot voor olievoorraden, maar vergeleken met het olieverbruik is het aardig letterlijk maar een druppeltje wat er nodig is de komende 10 jaar. Olie is afgelopen, finito, passé, over en uit. Je kunt de olie er wel laten zitten, maar over 10 jaar is hij totaal waardeloos. Nu kun je hem voor woekerprijzen verkopen voor de zaak in stort.

Maar ach, wie had dat geld gekregen als de VS het niet krijgt? Juist, wat vage oliesjeiks waar je nooit meer wat van terug ziet omdat het op gaat aan auto's, vrouwen en palijsjes.
Daarom pompt de VS zoveel geld in haar bloederige Oorlogsmachine, zodat de olie voorraden in handen van de Amerikanen blijven. Onder de dekmantel “war on terrosime” wat in feite een “war for oli” is, rechtvaardigen de Amerikanen hun kolonisaties van landen met Olie reserves en in de tussen tijd houden zij dictaturen in stand die de belangen van de egoïstische Amerikaanse regering behartigen.

24-03-2005, 20:09


Amerika is een terroristisch land.

Dus wat bedoelen ze eigenlijk met "war on terrorism", gaan ze zichzelf bestoken met bommen of gaan ze Israel aanvallen

Owwww, ze gaan landen bevrijden. Now I get it

24-03-2005, 20:58

Citaat door saladin 2de:
Daarom pompt de VS zoveel geld in haar bloederige Oorlogsmachine, zodat de olie voorraden in handen van de Amerikanen blijven. Onder de dekmantel “war on terrosime” wat in feite een “war for oli” is, rechtvaardigen de Amerikanen hun kolonisaties van landen met Olie reserves en in de tussen tijd houden zij dictaturen in stand die de belangen van de egoïstische Amerikaanse regering behartigen.
Wees blij, dat zou betekenen dat over 10 jaar de VS zijn interesse in het gebied nul is. Ach, wel een positief puntje, dankzij de aanslagen en onstabiliteit zal het MO wel grotendeels met rust worden gelaten omdat er niets meer te halen valt wat belangrijk is. Kunnen ze (het MO) lekker onderuit zakken in hun sociale isolament.

24-03-2005, 21:17

Citaat door Blade20:
Wees blij, dat zou betekenen dat over 10 jaar de VS zijn interesse in het gebied nul is. Ach, wel een positief puntje, dankzij de aanslagen en onstabiliteit zal het MO wel grotendeels met rust worden gelaten omdat er niets meer te halen valt wat belangrijk is. Kunnen ze (het MO) lekker onderuit zakken in hun sociale isolament.
Ooit gehoord van wraak, jongetje???

De vijand zal zware klappen terug krijgen, helllllllllllll no dat de moslims vergeten wat die klote-Amerikanen hebben gedaan.

Nope wij zijn geen Japanners.

24-03-2005, 21:19

Citaat door saladin 2de:
De VS gebruiken de Oorlog tegen Terreur om 's werelds oliereserves in bezit te krijgen
Als dat waar is, dan mag Bush zijn hele economische adviesstaf ontslaan. Die Irak-oorlog heeft namelijk een grote bijdrage geleverd aan de stijging van de olieprijzen en is in economisch opzicht dus rampzalig.


Bron: http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2005/1646k.htm

De Irak-oorlog is begonnen op 20 maart 2003. Goed is de stijging te zien vanaf het 2e kwartaal in 2003 tot nu. Verder is interessant dat de blauwe dollarlijn en zwarte eurolijn verder uit elkaar gaan lopen in 2004. Dat heeft met de verzwakking van de dollar ten opzichte van de euro te maken. De oorlog in Irak kost het Amerikaanse bedrijfsleven dus indirect bakken met geld. En wij betalen mee aangezien olie in dollars moet worden afgerekend.

24-03-2005, 22:07

Citaat door Patrick.:
Als dat waar is, dan mag Bush zijn hele economische adviesstaf ontslaan. Die Irak-oorlog heeft namelijk een grote bijdrage geleverd aan de stijging van de olieprijzen en is in economisch opzicht dus rampzalig.


Bron: http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2005/1646k.htm

De Irak-oorlog is begonnen op 20 maart 2003. Goed is de stijging te zien vanaf het 2e kwartaal in 2003 tot nu. Verder is interessant dat de blauwe dollarlijn en zwarte eurolijn verder uit elkaar gaan lopen in 2004. Dat heeft met de verzwakking van de dollar ten opzichte van de euro te maken. De oorlog in Irak kost het Amerikaanse bedrijfsleven dus indirect bakken met geld. En wij betalen mee aangezien olie in dollars moet worden afgerekend.
Dat geld komt bij de oliemaatschappijen terecht, en deels ook bij regeringen die Bush cs steunen. Waaronder de Nederlandse. En zowel het M-O als (indirect wij) mogen de rekening betalen
Wat mij betreft mogen de verantwoordelijken hetzelfde lot krijgen als die ene in Roemenie een aantal jaar terug

Btw: ik bedoel dat laatste niet als bedreiging. Heeft overigens iemand misschien een foto?

groetjes,
Ned. Moslim

24-03-2005, 22:12

Citaat door Ned. Moslim:
Dat geld komt bij de oliemaatschappijen terecht, en deels ook bij regeringen die Bush cs steunen. Waaronder de Nederlandse. En zowel het M-O als (indirect wij) mogen de rekening betalen
Wat mij betreft mogen de verantwoordelijken hetzelfde lot krijgen als die ene in Roemenie een aantal jaar terug

Btw: ik bedoel dat laatste niet als bedreiging. Heeft overigens iemand misschien een foto?

groetjes,
Ned. Moslim
Ho ho, het is de OPEC die bepaalt hoeveel olie wordt opgepompt. Er zijn veel meer dollars nodig om olie te betalen en dat raakt ons allemaal inclusief overheden. De landen met oliereserves vangen net zo goed ook meer. Oliemaatschappijen profiteren alleen omdat de olieprijs stijgt. En dat komt puur en alleen omdat de druk op de oliemarkt hoog is. Dat heeft niets met de oliemaatschappijen zelf te maken.

24-03-2005, 22:28

Citaat door Mohammed L.:
Ooit gehoord van wraak, jongetje???

De vijand zal zware klappen terug krijgen, helllllllllllll no dat de moslims vergeten wat die klote-Amerikanen hebben gedaan.

Nope wij zijn geen Japanners.
Tja, dat moet je zelf weten. Wraak is een dom motief, je blijft errdoor stilstaan in de tijd en bovendien voel je je na afloop alleen maar slechter omdat je hetzelfde als je vijand bent geworden. Maar he, het is tenminste een eerlijk motief.

Nee, neem dan mij, ik zou iedereen uitroeien, daar doe ik de rest van de wereld een plezier mee, weer een parasitair ras minder.

24-03-2005, 23:12

Citaat door Patrick.:
Ho ho, het is de OPEC die bepaalt hoeveel olie wordt opgepompt. Er zijn veel meer dollars nodig om olie te betalen en dat raakt ons allemaal inclusief overheden. De landen met oliereserves vangen net zo goed ook meer. Oliemaatschappijen profiteren alleen omdat de olieprijs stijgt. En dat komt puur en alleen omdat de druk op de oliemarkt hoog is. Dat heeft niets met de oliemaatschappijen zelf te maken.
Ten eerste: de OPEC heeft allang geen monopoliepositie meer. En ten tweede stijgen de regeringsinkomsten door de BTW op benzine en hogere winst van bv Koninklijke/Shell (waarover ook belasting wordt betaald).

groetjes,
Ned. Moslim

24-03-2005, 23:14



Citaat door Blade20:
Tja, dat moet je zelf weten. Wraak is een dom motief, je blijft errdoor stilstaan in de tijd en bovendien voel je je na afloop alleen maar slechter omdat je hetzelfde als je vijand bent geworden. Maar he, het is tenminste een eerlijk initiatief.

Nee, neem dan mij, ik zou iedereen uitroeien, daar doe ik de rest van de wereld een plezier mee, weer een parasitair ras minder.
Wie is iedereen?

24-03-2005, 23:17

Citaat door Mohammed L.:
Wie is iedereen?
ow 6 miljard+

Ik discrimineer niet, maar das dan ook zo-ongeveer het enigste positieve. Voor het detail, ja ik ben een mens en dus betekend het dat ook ik eraan moet geloven(zei het als laatste)
Maar he, alleen parasiteren is ook maar saai.

24-03-2005, 23:18

Citaat door Patrick.:
Als dat waar is, dan mag Bush zijn hele economische adviesstaf ontslaan. Die Irak-oorlog heeft namelijk een grote bijdrage geleverd aan de stijging van de olieprijzen en is in economisch opzicht dus rampzalig.


Bron: http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2005/1646k.htm

De Irak-oorlog is begonnen op 20 maart 2003. Goed is de stijging te zien vanaf het 2e kwartaal in 2003 tot nu. Verder is interessant dat de blauwe dollarlijn en zwarte eurolijn verder uit elkaar gaan lopen in 2004. Dat heeft met de verzwakking van de dollar ten opzichte van de euro te maken. De oorlog in Irak kost het Amerikaanse bedrijfsleven dus indirect bakken met geld. En wij betalen mee aangezien olie in dollars moet worden afgerekend.
Hulde Patrick! Niet zomaar bakerpraatjes verkopen maar je eerst eens verdiepen in de FEITEN. Daar zouden heel wat mensen op dit forum wat van kunnen leren als ze er voor open stonden (niet dus).

Pagina's : [1] 2