Bekijk volle/desktop versie : Vader weigert zoontje met downsyndroom af te staan, vrouw vraagt scheiding aan



Pagina's : [1] 2

06-02-2015, 07:45
Samuel Forrest werd op 21 januari de trotse papa van Leo, maar slechts enkele uren na de geboorte verdween zijn gezinsgeluk als sneeuw voor de zon: de man - oorspronkelijk afkomstig uit Nieuw-Zeeland - kreeg een onverwacht ultimatum van zijn Armeense vrouw en haar familie. Zo moest hij kiezen tussen zijn huwelijk of zijn zoontje dat met het syndroom van Down geboren was.


Leo's moeder en haar familie hadden het kind meteen na de bevalling verstoten. Ze weigerde zelfs maar naar haar kind te kijken of hem aan te raken omdat dit, zo zegt Samuel, volgens haar cultuur als een schande voor de familie wordt gezien.


http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/2208618/2015/02/06/Vader-weigert-zoontje-met-downsyndroom-af-te-staan-vrouw-vraagt-scheiding-aan.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&u tm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws

06-02-2015, 08:33


La hawla wa la quwata illa billah.

06-02-2015, 08:34
Allah oe akbar. Ziek wat een gestoorde mensen. Je eigen vlees en bloed. Zielig voor het kind.

06-02-2015, 08:35
.
Maar tegenwoordig kunnen ze heel vroeg in de zwangerschap zien of het kind downsyndroom.heeft. Apart dat zij pas na de geboorte erachter kwamen. Alhamdoelillah ik weet dat heel veel moslimkoppels die d.s onderzoeken overslaan, omdat ze het kind accepteren zoals het is. Ni3ma

06-02-2015, 08:39



Citaat door MamaVanM:
.
Maar tegenwoordig kunnen ze heel vroeg in de zwangerschap zien of het kind downsyndroom.heeft. Apart dat zij pas na de geboorte erachter kwamen. Alhamdoelillah ik weet dat heel veel moslimkoppels die d.s onderzoeken overslaan, omdat ze het kind accepteren zoals het is. Ni3ma
Née hoor dat zien ze echt pas na de bevalling. Tenzij je zo'n flokkentest zou doen, maar dat doet niet iedereen. Kindjes met down worden aan hun oogjes herkend vlak na de geboorte.

06-02-2015, 08:41

Citaat door Rouwayda:
Née hoor dat zien ze echt pas na de bevalling. Tenzij je zo'n flokkentest zou doen, maar dat doet niet iedereen. Kindjes met down worden aan hun oogjes herkend vlak na de geboorte.
Ik bedoel mensen die dat belangrijk vinden kunnen die test laten doen

06-02-2015, 08:45

Citaat door MamaVanM:
Ik bedoel mensen die dat belangrijk vinden kunnen die test laten doen
Ow zo ja daar ga je natuurlijk niet van uit. En als er geen reden is om die het te doen, doen de meeste mensen m niet denk ik. Mohim vind het zielig voor haar kindje.

06-02-2015, 08:48

Citaat door Rouwayda:
Ow zo ja daar ga je natuurlijk niet van uit. En als er geen reden is om die het te doen, doen de meeste mensen m niet denk ik. Mohim vind het zielig voor haar kindje.


Of het kost geld. Maar ja idd, vreselijk. Lijkt op de tijd van aljahiliya.

06-02-2015, 08:50
Als Armenie een moslimland was geweest hadden we dit allang gehoord.

06-02-2015, 08:54

Citaat door MamaVanM:
Of het kost geld. Maar ja idd, vreselijk. Lijkt op de tijd van aljahiliya.
Ja dat kan ook. Ach dit is dan een voorbeeld maar ik weet dat heel veel mensen anders kijken naar minder validen. Onze marokkanen kunnen er ook wat van helaas. En dan zijn t nog wel moslims en zouden ze beter moeten weten maar helaas.


Ik hoop dat de vader van dit kindje alle verantwoordelijkheid op zich neemt en moge Allah hem daar rijkelijk voor belonen.

06-02-2015, 08:56
Betreurenswaardig
Zo een schat van een baby
Macha Allah dat de vader voor zijn kind koos.
Wal HAmdoullilah.

Dom wicht moest ze nou maar eens weten hoe lief en gevoelig kinderen met een downsyndroom zijn.
De liefde die je van hen ervaart is zo uniek.

06-02-2015, 08:57

Citaat door Rouwayda:
Ja dat kan ook. Ach dit is dan een voorbeeld maar ik weet dat heel veel mensen anders kijken naar minder validen. Onze marokkanen kunnen er ook wat van helaas. En dan zijn t nog wel moslims en zouden ze beter moeten weten maar helaas.


Ik hoop dat de vader van dit kindje alle verantwoordelijkheid op zich neemt en moge Allah hem daar rijkelijk voor belonen.
Maar natuurlijk Marokko of Marokkanen kunnen natuurlijk niet uitblijven. maar vertel eens mevrouw, wat doen Marokkanen?

06-02-2015, 09:05


Subhana Allah. Ik heb hier echt geen woorden voor. Je moet als moeder zijnde echt ziek in je hoofd zijn wil je zoiets doen. Die baby ziet er zo ongelooflijk schattig en mooi uit macha Allah.

Als je dit al erg vindt, laat staan dat nieuws uit Amerika. Ouders brengen hun kinderen en zichzelf om, omdat ze bang zijn voor de apocalyps. http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3839492/2015/01/28/Ouders-doden-kinderen-en-zichzelf-om-apocalyps.dhtml

06-02-2015, 10:59
Zo zie je maar , Waar onze deen voor staat! Welke waarden ze het geeft aan een mens, aan een kind.

Deze gooien ze bij het vuilnis alsof het een stuk vuil is terwijl je die hebt gedragen en gebaard.

Moge Allah swt ze vervloeken en hun laten boeten hiervoor.. IEdereen die een kind/baby kwaad doet!

06-02-2015, 11:01
Hoe kun je nou zon lief klein onschuldig mensje afwijzen? Een pas geboren kind. Je eigen kind nota bene!

Hulde voor die man in dit geval

Pagina's : [1] 2