Bekijk volle/desktop versie : Straks afrijden. Tips aub!!!!!



Pagina's : [1] 2 3

05-02-2015, 09:17
Salam alaikoem,

Ik moet straks afrijden inshaAllah. Kan iemand mij tips geven? Vooral met het sneeuw ben ik bang fouten te maken.

05-02-2015, 09:18


Opletten rustig rijden op zen twee en bij snelweg bij invoegen je best doen want daar zakken de meeste mensen.. Allah i3awn insha Allah zal je hem halen..

05-02-2015, 09:19
Vertrouw op Allah soubhana wa ta3ala. Maak doua en Allah zal je helpen.

Moge Allah soubhana wa ta3ala je doen slagen.

05-02-2015, 09:20
Reciteer ayat koersi voordat je begint.

05-02-2015, 09:21


Wat spannend meid,

geloof in jezelf! Probeer niet zenuwachtig te zijn, doe een doe3a voor je examen.

Inshallah haal je je rijbewijs!!

05-02-2015, 09:22
Niet te lang gaan twijfelen bij invoegen bijvoorbeeld. Goed zelfverzekerd rijden en uiteindelijk veel dua doen bij Allah subhana wata3ala want alleen Hij kan je laten slagen of zakken. Moge Allah subhana wata3ala je laten slagen....Ameen!

05-02-2015, 09:22
Als het fout gaat kun je de sneeuw de schuld geven

Goodluck!! Gewoon rustig blijven babbeltje maken met die man/vrouw.Tip:Goed kijken.. maar dan overdreven goed kijken.. Insha Allah haal je het....

05-02-2015, 09:30
In plaats van hard remmen met dit weer beter je koppeling gebruiken om snelheid te minderen. En dan rustig / consequent remmen. Niet remmen in bochten etc of gladde binnen wegen. Speel met je koppeling i.p.v. gas geven.

05-02-2015, 09:31

Citaat door Memories1985:
In plaats van hard remmen met dit weer beter je koppeling gebruiken om snelheid te minderen. En dan rustig / consequent remmen. Niet remmen in bochten etc of gladde binnen wegen. Speel met je koppeling i.p.v. gas geven.
Stel je glijdt uit helpt handrem omhoog trekken?

05-02-2015, 09:34
Je kan het! komt helemaal goed incha allah!
Probeer jezelf rustig te krijgen tijden het rijden met dikr. Vooral istighfaar
Voordeel met sneeuw is dat je heel langzaam rijdt, dus alle tijd om te laten zien dat je goed kijkt, maak er gebruik van. En tip van koppeling remmen

05-02-2015, 09:34
Autorijden is 99% kijken kijken kijken. Dus vaak kijken in binnenspiegel buitenspiegels. Natuurlijk niet in de bochten!! Dan focus je je op de weg.
En als instapt alle spiegels checken of ze goed staan. Na examen motor afzetten en voordat je uitstapt ook overdreven binnenspiegel buitenspiegel en over je schouders!!

Heel veel succes en focus!!

05-02-2015, 09:36

Citaat door Xaviera:
Stel je glijdt uit helpt handrem omhoog trekken?
Nee juist nooit remmen.
Gas loslaten en proberen terug te schakelen. Als je de handrem gebruikt maakt de auto een pirouette (rondje)

05-02-2015, 09:38



Citaat door Lifestyle2014:
Nee juist nooit remmen.
Gas loslaten en proberen terug te schakelen. Als je de handrem gebruikt maakt de auto een pirouette (rondje)
Oké. Soms is het te laat om nog rustig terug te schakelen

05-02-2015, 09:39

Citaat door Xaviera:
Stel je glijdt uit helpt handrem omhoog trekken?
Nee nooit doen. Als je handrem gaat trekken ga je geheid 'spinnen' rondje draaien om je eigen as.

Als ik weg glij (heb geen winterbanden) en vanochtend nog mee gemaakt in een gladde bocht dan trap ik de koppeling gelijkmatig in. Dus niet in 1 x kei hard in trappen. Ondertussen terug schakelen.

Niet in eerste versnelling rijden of optrekken is te licht. Met dit weer altijd in tweede versnelling wegrijden na stil staan. En op die gladde binnenwegen in tweede / derde versnelling.

Koppeling in drukken en rustig ietsjes op laten komen in plaats van gas geven. Dan glij je zo over de weg. Als je gas gaat geven ga je weg glijden.

05-02-2015, 09:41
Gewoon weinig gas geven als het glad is. Met koppeling en de gladheid rol je al zo over de weg zonder gas. Zo houd je controle over het stuur. Heb het over gladde binnenwegen. Op snelweg kun je natuurlijk gas geven en altijd aanpassen aan de situatie.

Pagina's : [1] 2 3