Bekijk volle/desktop versie : Utrecht volgt 19 mogelijke jihadisten



03-02-2015, 22:07
Utrecht volgt op dit moment negentien inwoners van de stad die jihadganger zouden kunnen zijn.





Onder hen vijf mensen die jonger zijn dan 18 jaar. Deels zijn dat kinderen uit uitgereisde of weer teruggekeerde gezinnen. Dat schrijft burgemeester Jan van Zanen (VVD) dinsdag in een brief aan de raad. Van Zanen is zeer terughoudend met informatie over de aanpak van radicalisering in Utrecht om de vertrouwensrelatie met netwerken uit die kringen niet te beschadigen.

Ook wil hij niet dat cijfers terug te leiden zijn naar bepaalde inwoners van de stad. Maar nadat de politie op 20 januari de ouderlijke woning van een 18-jarige jihadverdachte in Utrecht was binnengevallen, vroegen bijna alle raadsfracties om meer informatie. Het paspoort van deze verdachte was gevonden bij de antiterreuractie in het Franse Verviers. Volgens de gemeente zijn twee Utrechters mogelijk gesneuveld in de strijd in Syrië.


Twee andere Utrechters zijn tegengehouden, toen bleek dat ze uitreisplannen hadden. Negen mensen, onder wie vier kinderen, zijn weggeweest maar weer teruggekeerd. Zes inwoners, onder wie een minderjarige, zijn vertrokken. Het staat volgens Van Zanen niet vast dat zij zich allemaal hebben aangesloten bij de strijd in Syrië. Ze kunnen ook op familiebezoek zijn, denkt hij.

03-02-2015, 22:15


Ik snap niet waarom ze dat soort mensen niet laten afreizen naar IS. Nationaliteit afpakken en de EU niet meer inlaten mochten ze het vechten beu zijn en weer terug willen komen en het probleem is opgelost.

Nu moet je ze in de gaten houden en ervoor zorgen dat ze niet afreizen. Weggegooid geld.

Vanaf 1:25

[video=youtube;ahJ3ubNNWko]http://www.youtube.com/watch?v=ahJ3ubNNWko[/video]

http://https://www.youtube.com/watch?v=ahJ3ubNNWko

03-02-2015, 23:03
En wat doen hun voor rasisme alles nederlandse moslims goede baan geven en niet zomaar op straat aan houden zomaar kijk in scheldsewijk in denhaag al jaren al jaren 80 was al tegen vooral marokkanen nederlandse rasisme ik heb zelfse mee gemaakt je word zomaar aangehouden boete geven ik geef goed reden ik rij met fiets was 2008 was met 7 6mensen waren nederlandse we geen door rode stoplicht politie heb me aangehouden ander 6 geen gewoon door fietsen ik zei waarom ik alleen hun zei ander heb we niet gezien ik was tusen hun hoe kan dat dat jullie hun niet zie is dit geen rasisme? ?????

04-02-2015, 07:49
Inderdaad, laat ze gewoon gaan. Ze kiezen er zelf toch voor. Dacht dat Nederland een land was om vrij te doen wat je voorkeur zijn

04-02-2015, 08:31



Citaat door rifiboy2500:
En wat doen hun voor rasisme alles nederlandse moslims goede baan geven en niet zomaar op straat aan houden zomaar kijk in scheldsewijk in denhaag al jaren al jaren 80 was al tegen vooral marokkanen nederlandse rasisme ik heb zelfse mee gemaakt je word zomaar aangehouden boete geven ik geef goed reden ik rij met fiets was 2008 was met 7 6mensen waren nederlandse we geen door rode stoplicht politie heb me aangehouden ander 6 geen gewoon door fietsen ik zei waarom ik alleen hun zei ander heb we niet gezien ik was tusen hun hoe kan dat dat jullie hun niet zie is dit geen rasisme? ?????
Wat ze er tegen doen? Ik hoop eerst eens betere Nederlandse taal lessen geven.

04-02-2015, 08:44
Ja maar hij is pas sinds de jaren 80 hier, is hem ook nooit een goeie baan aangeboden !

04-02-2015, 10:02
Uitleveren aan Jordanië, die weten er wel raad mee!

04-02-2015, 11:13

Citaat door Abjectief:
Uitleveren aan Jordanië, die weten er wel raad mee!
En Jij zelf? weet jij d'r ook raad mee? Angsthaasje.
Hoe vergaat jou de digitale strijd tegen de Islam btw? Heeft het je nog wat opgeleverd Neo NSBértje?