Bekijk volle/desktop versie : perfecte Marokkaanse thee en koffie



Pagina's : [1] 2 3

01-02-2015, 12:34
Wie is daar heel goed in en wil het mij leren?

01-02-2015, 12:35


Zullen we beginnen met koffie?

Ik bewaar mijn koffie in de koelkast, dan kan ik langer genieten van d snaak en geur
Ik meng mijn koffie met andere kruiden, het geeft een speciale geur.
Koffie met kruiden gebruik ik voor koffie in de pan of espresso kan.

01-02-2015, 12:37
ja, ik wil indruk maken op mijn gasten

01-02-2015, 12:38

Citaat door MamaVanM:
Zullen we beginnen met koffie?

Ik bewaar mijn koffie in de koelkast, dan kan ik langer genieten van d snaak en geur
Ik meng mijn koffie met andere kruiden, het geeft een speciale geur.
Koffie met kruiden gebruik ik voor koffie in de pan of espresso kan.
Echt waar, koffie in de koelkast? Dat wist ik niet.. Misschien voortaan ook doen

01-02-2015, 12:40



Citaat door MamaVanM:
Zullen we beginnen met koffie?

Ik bewaar mijn koffie in de koelkast, dan kan ik langer genieten van d snaak en geur
Ik meng mijn koffie met andere kruiden, het geeft een speciale geur.
Koffie met kruiden gebruik ik voor koffie in de pan of espresso kan.



Eeeh dit gaat me te snel. poeder of bonen?en welje koffie precies?

Ik heb alleen pan lukt dat ook?

01-02-2015, 12:41

Citaat door cheriemaa:
Echt waar, koffie in de koelkast? Dat wist ik niet.. Misschien voortaan ook doen
Ja blijft langer lekker smaken en ruiken. In een blikje bewaren in de koelkast

01-02-2015, 12:43

Citaat door Jokerrrr:
Eeeh dit gaat me te snel. poeder of bonen?en welje koffie precies?

Ik heb alleen pan lukt dat ook?
Het beste zijn bonen, die bewaar je in de koelkast en vlak voor gebruik malen...
Pan kan ook. Gebruik een goeie zeef, zodat je niet veel koffie prut mee zeeft.

01-02-2015, 12:55

Citaat door MamaVanM:
Het beste zijn bonen, die bewaar je in de koelkast en vlak voor gebruik malen...
Pan kan ook. Gebruik een goeie zeef, zodat je niet veel koffie prut mee zeeft.
wat heb ik precies nodig?

Pan - zeef..

01-02-2015, 12:56
Ga ook maar eens ontbijten en een bakkie zetten met veeeeel melkschuim

01-02-2015, 13:11
Hoe maak je schuim?

01-02-2015, 13:46
3 koffielepels koffie, suiker, 1 theelepel kaneel en 1 theelepeltje peper.

Dit doe ik in een pot/pannetje samen, kokend water erover en kort laten borrelen en laten rusten. Je kan steeds met je lepel roeren en kijken hoe de sterkte is. (Zie je aan kleur)

Melk apart opwarmen in een pannetje.

01-02-2015, 13:56
Thee grote berrad.

Eerst water koken, dan 1 eetlepel theekorrels in de berrad doen, klein laagje gekookte water erin en laat dat voor enkele sec staan. Na enkele sec draai ik met de lbered en giet de viezigheid weg. Soms doe ik het nog keer. Dan 6 lepels suiker, (klinkt veel maar is echt lekker in grote berrad) dan water erin tot dat theepot vol is., berrad op het vuur, wachten tot korrels omhoog zijn, dan ne3ne3 wassen en erin doen.!. Ne3ne3 moet je niet mee koken. Word de thee bitter van en geef een betere smaak als je niet doet.

Dan in een glas schenken en het weer terug doen in de berred. Klaar. Je krijgt zo heerlijke thee.

01-02-2015, 13:58


Koffie, suiker, kaneel, gember. Zelf hoeveelheden bepalen en laten koken tot het schuimt. Dan vuur zacht en rustig even door laten borrelen. Vuur uit en koffie laten zakken.

Thee laagje bodem van theepot mee te bedekken. Thee wassen met heet/gekookt water, afgieten. Suiker bij doen en gekookt water bij gieten...roeren met eetlepel. Dan op vuur zetten en even laten koken tot het borrelt, dan na3na3 bij doen.

01-02-2015, 14:03
Kaneel en gember zijn inderdaad lekker met koffie. Koffie in combinatie met peper ken ik niet.

01-02-2015, 14:08
Wij gebruiken altijd peper. Smaakt echt goed. Ik ken het niet met gember! In principe heeft het beide een scherpe smaakje wat de koffie juist lekker maakt.

Pagina's : [1] 2 3