Bekijk volle/desktop versie : Kapster: morgen ga ik naar het front



Pagina's : [1] 2 3 4

30-01-2015, 12:48



Citaat:
"Ik leerde hoe te handelen in geval van nood. Hoe je met een geweer moet omgaan. Hoe je een geweer uit elkaar haalt, in elkaar zet, schoonmaken en richten."
De 25-jarige Shilan Hamid uit Almere gaat vrijdag naar het front om te vechten tegen IS.

De Almeerse kapster is van Koerdische origine. Zij heeft zich aangesloten bij de Peshmerga's in het noorden van Irak. Dat zijn militaire strijders die steun krijgen van het westen om tegen de Islamitische Staat te vechten.



De Almeerse is de afgelopen weken getraind door Amerikaanse soldaten. Volgens haar is een terugkeer naar Almere op dit moment niet aan de orde. Zij heeft een contract van vijf jaar getekend.


Bron: omroep flevoland


Citaat:
"Mijn vader heeft me geholpen omdat mijn Koerdisch gewoon heel slecht is."
Vanavond te gast bij Jinek:
Nederlands-Koerdische Peshmergastrijder
Vanavond Skypen we met de Nederlands-Koerdische Shilan Hamid die zich heeft aangesloten bij de strijders van Peshmerga. Ze heeft haar hoge hakken ingeruild voor een uniform en een wapen om de opmars van IS te bestrijden. Haar broer River Hamid, zus Silav Hamid en beste vriendin Raivin Adnan zijn te gast op de bank.

Bron

30-01-2015, 12:55


Dit is oud nieuws. Van zeker 3 maanden geleden al
Wat te doen met zulke 'jihadisten' ? Ook opsluiten en paspoort afpakken?

30-01-2015, 13:09
Deze mevrouw is van Koerdse origine. Toch heel wat anders dan al die rare Marokaanse, Nederlandse, Turkse jongens en meisjes die naar gebieden gaan waar ze echt HELEMAAL NIKS te zoeken hebben. Want komen zij uit Syrië of Irak? Wat doet in vredesnaam IS in het noorden van Irak? Daar hebben ze echt HELEMAAL NIKS te zoeken. Als jullie zo achter de Palestijnen staan, dat ze een eigen staat moeten hebben, dan moeten de Koerden dat zeker, want die hebben tenminste echt recht van spreken.

30-01-2015, 13:23

Citaat door Rolina:
Deze mevrouw is van Koerdse origine. Toch heel wat anders dan al die rare Marokaanse, Nederlandse, Turkse jongens en meisjes die naar gebieden gaan waar ze echt HELEMAAL NIKS te zoeken hebben. Want komen zij uit Syrië of Irak? Wat doet in vredesnaam IS in het noorden van Irak? Daar hebben ze echt HELEMAAL NIKS te zoeken. Als jullie zo achter de Palestijnen staan, dat ze een eigen staat moeten hebben, dan moeten de Koerden dat zeker, want die hebben tenminste echt recht van spreken.
Deze mevrouw is niet in Koerdistan geboren right!?
Zij heeft ook helemaal niets te zoeken in een land die ze niet kent.
Die Marokkanen, Nederlanders, Turken zijn allen moslim, naar ik aanneem, tuurlijk is dat dan een reden om hun moslim broeders en zuster te steunen. Alleen gaan ze om de verkeerde redenen daar naar toe. Ze zijn misleid.

30-01-2015, 13:38



Citaat door Rolina:
Wat bedoel je met steunen? Vechten in Irak om daar Koerden en Yezidi mensen te doden, verkrachten? Die hebben daar niets te zoeken. Dat is niet het steunen van moslims broeders en zusters. Of zijn Koerden opeens geen moslims meer? Volgende stap is zeker moslim broeders en zusters steunen op de Filipijnen? Of Mali? Of Nigeria? Allemaal gebieden waar moslims heb blijkbaar leuk vinden om gebieden te veroveren met mensen die dus geen moslim zijn. Geen probleem, gewoon vermoorden of ze gevangen nemen en verkrachten en dan zijn ze opeens moslim geworden.
Rolina; je bent een man he? Een oud lid in een nieuw jasje
Wanneer je weer normaal kunt reageren, ga ik graag weer met je in discussie. Tot die tijd: wegwezen racistje

30-01-2015, 13:38

Citaat door YSME:
Deze mevrouw is niet in Koerdistan geboren right!?
Zij heeft ook helemaal niets te zoeken in een land die ze niet kent.
Die Marokkanen, Nederlanders, Turken zijn allen moslim, naar ik aanneem, tuurlijk is dat dan een reden om hun moslim broeders en zuster te steunen. Alleen gaan ze om de verkeerde redenen daar naar toe. Ze zijn misleid.
Meeste Marokkanen hier zijn ook in Nederland geboren, waarom blijven jullie je dan "Marokkaan" noemen en jaarlijks een reisje naar Marokko? Nogal een beetje hypocriet he.

30-01-2015, 13:51

Citaat door Rolina:
Wat bedoel je met steunen? Vechten in Irak om daar Koerden en Yezidi mensen te doden, verkrachten? Die hebben daar niets te zoeken. Dat is niet het steunen van moslims broeders en zusters. Of zijn Koerden opeens geen moslims meer? Volgende stap is zeker moslim broeders en zusters steunen op de Filipijnen? Of Mali? Of Nigeria? Allemaal gebieden waar moslims heb blijkbaar leuk vinden om gebieden te veroveren met mensen die dus geen moslim zijn. Geen probleem, gewoon vermoorden of ze gevangen nemen en verkrachten en dan zijn ze opeens moslim geworden.
isis heeft helemaal niemand verkracht, ik heb daar vrienden zitten. Geen christen nog kerk die zij aangeraakt hadden. Isis vecht vooral tegen het Assad/irak regime en wie hen aanvalt. Het internet zit vol leugens de werkelijkheid is heel anders, maar mensen willen gewoon geloven in een isis boogieman; daar ligt het probleem

30-01-2015, 13:51
Ik bijt. Ben nieuw en heb twee kinderen gebaard, mijn man is moslim en praktiserend. Ben dus een vrouw.

30-01-2015, 13:53

Citaat door Dracula_:
isis heeft helemaal niemand verkracht, ik heb daar vrienden zitten. Geen christen nog kerk die zij aangeraakt hebben. Isis vecht vooral tegen het Assad/irak regime en wie hen aanvalt. Het internet zit vol leugens de werkelijkheid is heel anders, maar mensen willen gewoon geloven in een isis boogieman; daar ligt het probleem
Sorry, maar leef je onder een steen? Dat je daar vrienden hebt die dat voor je zeggen wil nog niet zeggen dat zij en jij gelijk hebben. Misschien is het, gewoon maar 1 voorbeeld terwijl er onnoemelijk zijn, goed om even de volgende reportage van Aart Zeeman te bekijken, http://www.npo.nl/brandpunt/27-01-2015/KN_1666836?start_at=330

En dat je het niet eens bent met een overheid, die democratisch is gekozen, dan wacht je maar op de volgende verkiezingen of ga je demonstreren. Maar omdat je soenniet bent en tijdens de dictatuur heer en meester was over de andere bevolkingsgroepen, en nu niet meer, betekend niet dat je dan maar die andere bevolkingsgroepen stelselmatig moet uitmoorden, want dat gebeurt nu. Door zogenaamde vrome moslims, de meesten helemaal niet eens afkomstig uit het gebied, lekker moordend, plunderend en stelend door het land. Of denk je dat die enorme wapens en andere voertuigen etc. gratis zijn gedoneerd?

Het gaat gewoon om ordinaire macht.

30-01-2015, 13:54

Citaat door Rolina:
Sorry, maar leef je onder een steen? Dat je daar vrienden hebt die dat voor je zeggen wil nog niet zeggen dat zij en jij gelijk hebben. Misschien is het, gewoon maar 1 voorbeeld terwijl er onnoemelijk zijn, goed om even de volgende reportage van Aart Zeeman te bekijken, http://www.npo.nl/brandpunt/27-01-2015/KN_1666836?start_at=330

mediaschaapje

30-01-2015, 14:01

Citaat door Izanovic.:
mediaschaapje
Ach, beter geïnformeerd dan jij, arme stakker.

30-01-2015, 14:02
Zelfs Amerikanen gaven toe dat ISIS het niet op de yezidis had gemund, lol. Ik ben gewoon objectief ik geef niet toe aan propaganda, zoals jullie manke schapen. ISIS had zelfs de plaatselijke kerk in raqqah geholpen bij renoveren(erg anti christen die isis!) hoe durven ze geld te geven voor renovatie's... open jullie ogen, zombie's. Amerika ziet isis gewoon als een politiek gevaar, en rekent dan met hen af. Net zoals hoe de katholieke IRA werd aangepakt toen zij een communistische agenda hadden!

30-01-2015, 14:04



Citaat door Rolina:
Ach, beter geïnformeerd dan jij, arme stakker.

kom met bewijzen ..

30-01-2015, 14:08
Koerden worden gewoon bespeeld door de Amerikanen, mustafa barzani(voorheen kgb slaafje) heeft gewoon een Amerikaanse agenda te vervullen en mag inruil voor zijn slaafse houding olie verkopen. Amerika zou zelfs boeddhisten uitmaken voor al qaeda als zij een gevaar zouden vormen voor hun... zo werkt het; bush:"either your with us, or against us!" en dan gaat de CIA en de media propaganda uren draaien. Normale protocol

30-01-2015, 14:10

Citaat door Rolina:
Wat bedoel je met steunen? Vechten in Irak om daar Koerden en Yezidi mensen te doden, verkrachten? Die hebben daar niets te zoeken. Dat is niet het steunen van moslims broeders en zusters. Of zijn Koerden opeens geen moslims meer? Volgende stap is zeker moslim broeders en zusters steunen op de Filipijnen? Of Mali? Of Nigeria? Allemaal gebieden waar moslims heb blijkbaar leuk vinden om gebieden te veroveren met mensen die dus geen moslim zijn. Geen probleem, gewoon vermoorden of ze gevangen nemen en verkrachten en dan zijn ze opeens moslim geworden.
VS EU Australië,wat zoeken die in het midden oosten

Pagina's : [1] 2 3 4