Bekijk volle/desktop versie : 16- jarige was een bewonderaar van Hitler



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

24-03-2005, 08:19
Hier de Bron + link

AMSTERDAM - De zestienjarige jongen uit een indianenreservaat in Minnesota die negen mensen doodschoot voordat hij de hand aan zichzelf sloeg, behoorde tot een groep neonazi's.

De jongen, Jeff Weiss, was een indiaan van de Chippewa-stam, maar voelde zich niet thuis in het Red Lake-reservaat waar hij opgroeide. Nadat zijn vader vier jaar geleden zelfmoord pleegde en zijn moeder door een verkeersongeluk in een verpleeghuis terechtkwam, was de puber, die bij zijn grootmoeder woonde, op zoek naar een groep die hem zou verwelkomen.

Blijkbaar vond hij onder leeftijdgenoten van zijn stam geen aansluiting, en bracht dat hem ertoe zijn heil te zoeken bij 'verdedigers van het Arische ras'.

Volgens berichten in de Amerikaanse media was hij zo opgetogen dat hij als indiaan door de neonazi's was geaccepteerd, dat hij onbekommerd onder eigen naam blijk gaf van zijn sympathieën. Op een extremistische website liet hij weten 'altijd bewondering te hebben gehad voor Adolf Hitler'.

Hij afficheerde zichzelf als 'Todesengel', klaagde over de rap-muziek van zijn klasgenoten, en beschuldigde hen ervan 'zwart' te willen zijn. Door rassenvermenging was er bijna geen volbloed indiaan meer over, schreef hij.

De jongen was volgens klasgenoten geobsedeerd door geweld. Bij tekeningen van skeletten fantaseerde hij over 'dodenmarsen met laarzen vol bloed'. Vorig jaar werd hij ervan verdacht, zo meldde hij zelf, zijn school te willen opblazen op 20 april, de geboortedag van Hitler.
De FBI zegt de nazistische connecties van Jeff Weiss deel uitmaken van het onderzoek. Weiss vermoordde zijn grootvader, diens vriendin en zeven leerlingen van zijn school.

24-03-2005, 09:19


zo zie je maar weer eens, dat labiele jongeren onder invloed van "volmaakte wereld" ideologieen en "onze god is de beste" overtuigingen tot de meest abjekte daden in staat blijken te zijn.

En niemand, dat is het ergste, nam deze jongen serieus, of verwittigde instanties!

24-03-2005, 10:11
wanneer je als samenleving mensen een hoek in schopt, maak je ze extra gevoelig voor figuren die je wijs komen maken dat je op een of andere wijze tot een superieure elite behoort...

hitler was succesvol in een berooid, onteerd duitsland...werkloze jongeren uit het oosten van duitsland trekken heden ten dage ook graag ten strijde tegen de 'minderwaardige' turkse immigranten...

24-03-2005, 10:15
Jaah, die jongen had waarschijnlijk een zwakke geestestoestand en leefde in zijn eigen illusie. Hij schijnt altijd zwarte kleding te dragen, een schreeuw om aandacht!

24-03-2005, 10:23


Een indiaan die opkomt voor de arische ras, weet hij dan niet dat de arische ras zijn voorouders voor 98% hebben uitgeroeid hun land hebben geplunderd en in bezit hebben genomen.

Nu is weer een indiaan dood door het toe doen van ariërs.

24-03-2005, 11:14
Ik vind het wel kenmerkend dat de neonazi's open staan voor een multiculturele samenstelling. Dat bevestigd mijn vermoeden dat veel van die jongeren niet achter die ideologie staan ( als ze al weten wat het is ) maar dat het een laars is om overal tegen aan te trappen .

Ik vind dan ook dat dergelijke jongeren verplicht moeten worden opgenomen voor een psygische behandeling.

24-03-2005, 11:51

Citaat door The Masochist:
Dit bericht is volslagen irrelevant en komt van een onevenwichtig persoon
Doe jij maar lekker weer een masker op een douw een zweep in andermans kont.

24-03-2005, 14:14
altijd rond deze maand: april, maart gebeurd zoiets








i smoke a blunt to take the pain out, and if I wasn't high probably try to blow my brains out

24-03-2005, 14:15

Citaat door atropos:
wanneer je als samenleving mensen een hoek in schopt, maak je ze extra gevoelig voor figuren die je wijs komen maken dat je op een of andere wijze tot een superieure elite behoort...

hitler was succesvol in een berooid, onteerd duitsland...werkloze jongeren uit het oosten van duitsland trekken heden ten dage ook graag ten strijde tegen de 'minderwaardige' turkse immigranten...
Dat is ook het gevaarlijke aan slechte media:
ze schilderen alle allochtonen af als staatsgevaarlijke terroristen => mensen gaan meer discrimineren => sommige van de mensen die gediscrimineerd worden zoeken een uitweg en vinden sneller een gevoel van eenheid en samenhorigheid in een radicale groepering die maar al te graag mensen binnenhaalt => verdere radicalisering leidt tot nog meer negatieve media aandacht etc. etc. etc.

24-03-2005, 15:28

Citaat door sjelha_hafida:
Jaah, die jongen had waarschijnlijk een zwakke geestestoestand en leefde in zijn eigen illusie. Hij schijnt altijd zwarte kleding te dragen, een schreeuw om aandacht!
Ik draag ook altijd zwart....

24-03-2005, 15:52

Citaat door no_brains:
Ik draag ook altijd zwart....
Dat is ook een schreeuw om aandacht

24-03-2005, 15:57

Citaat door no_brains:
Ik draag ook altijd zwart....
ik ook...kleedt mooi af!



(atropos moet nog altijd een beetje aan de lijn gaan doen...maar is erg moeilijk, nu, met die lekkere paaseitjes en zo...:likje

24-03-2005, 15:57



Citaat door trans:
Dat is ook een schreeuw om aandacht
nee, het is om slanker te lijken..... waarschijnlijk was het gewoon
een hele dikke jongen.

24-03-2005, 16:03

Citaat door no_brains:
nee, het is om slanker te lijken..... waarschijnlijk was het gewoon
een hele dikke jongen.
Dus jij bent een rolmopsje

24-03-2005, 16:05

Citaat door trans:
Dus jij bent een rolmopsje
nee, ik weeg 50kg. Maar heb een minderwaardigheidscomplex

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11