Bekijk volle/desktop versie : AD Duitse Nürnberg-speler bekeert zich tot de islam



Pagina's : [1] 2 3 4 5

28-01-2015, 12:44
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10444/Offside/article/detail/3837874/2015/01/26/Duitse-Nurnberg-speler-bekeert-zich-tot-de-islam.dhtml

Danny Blum was vorige week met 1. FC Nürnberg op trainingskamp in Belek. Het eerste dat de 24-jarige middenvelder deed, is een moskee bezoeken. Sinds de zomer van vorig jaar, vlak voor zijn transfer naar Nürnberg, bekeerde de Duitser zich tot de islam. Een opvallende stap in de blitse voetbalwereld. Een move die Oranje-international Bruno Martins Indi vorig jaar al zette.

Blum kwam vlak voordat hij een zware knieblessure opliep tot die opvallende stap. De artsen gaven hem 50 procent kans dat hij nog ooit profvoetbal zou kunnen spelen. ,,Ik had me verdiept in enkele religies en daaruit bleek dat de islam het beste bij mij past. Ik was opvliegend, voelde me nergens thuis. Sinds mijn bekering voel ik me meer op mijn gemak, kan weer positief vooruit kijken. Ondanks die zware blessure,'' zegt Blum, die bijna zijn rentree kan maken, tegen Bild. x

Zijn ploeggenoten bij Nürnberg, de voormalige club van trainer Gertjan Verbeek die uitkomt in de tweede Bundesliga, gaan er volgens Blum goed mee om. ,,Iedereen gaat zijn eigen weg.'' Al was hij in het begin bang dat hij bij een avondje uit met zijn teamgenoten alcohol te verleidelijk zou zijn. x

Meer moeite hadden zijn aan het christendom toegewijde ouders. ,,Maar al snel zeiden ze dat ik de weg moet nemen die ik als de juiste ervaar.'' Zijn vriendin is geen moslim. ,,En dat hoeft ook niet. De islam is een vreedzaam geloof. Mijn geloof zegt dat je niemand daartoe kan dwingen.''

28-01-2015, 12:46



Citaat:
Ik had me verdiept in enkele religies en daaruit bleek dat de islam het beste bij mij past. Ik was opvliegend, voelde me nergens thuis.
Well, join the club...

28-01-2015, 12:49

Citaat door Hoessein28:
Well, join the club...
Hij zegt dat hij opvliegend WAS en dankzij de islam staat hij weer positief in het leven


Citaat:
Sinds mijn bekering voel ik me meer op mijn gemak, kan weer positief vooruit kijken.

28-01-2015, 12:54

Citaat door -Al-Maroc:
Hij zegt dat hij opvliegend WAS en dankzij de islam staat hij weer positief in het leven
Hij kan zoveel zeggen.

28-01-2015, 12:58



Citaat door Reallover:
[url]' Zijn vriendin is geen moslim. ,,En dat hoeft ook niet. De islam is een vreedzaam geloof. Mijn geloof zegt dat je niemand daartoe kan dwingen.''
Dat hij volgens de Islam helemaal geen vriendin mag hebben vergeet ie voor het gemak maar even En als ie wil trouwen, kan ie er maar beter voor zorgen dat zn vriendin wel moslim wordt.

28-01-2015, 12:58

Citaat door Hoessein28:
Hij kan zoveel zeggen.
Dus nu het positief is
"Hij kan zoveel zeggen"
Krom..

28-01-2015, 13:01
Heb je de Koran gelezen?
Dus niet via internet of zo.
Filmpjes ofzo
Als je hierop een eerlijk antwoord geeft dan zal ik tijd nemen om je paar dingen duidelijk te maken
Citaat door Baxi:
Dat hij volgens de Islam helemaal geen vriendin mag hebben vergeet ie voor het gemak maar even En als ie wil trouwen, kan ie er maar beter voor zorgen dat zn vriendin wel moslim wordt.

28-01-2015, 13:01

Citaat door Hoessein28:
Hij kan zoveel zeggen.
Jij ook maar dat verandert niets aan jouw reputatie van moslimhater snap je , zulke uitspraken geven dus alleen maar aan hoe gefrustreerd jij wel niet kan worden als mensen zich bekeren naar de islam

28-01-2015, 13:01
zulke bekeerlingen neem ik eens niet serieus
selectief bekeren noem ik dit

28-01-2015, 13:08

Citaat door Reallover:
Heb je de Koran gelezen?
Dus niet via internet of zo.
Filmpjes ofzo
Als je hierop een eerlijk antwoord geeft dan zal ik tijd nemen om je paar dingen duidelijk te maken
Ga je mij uitleggen dat het gewoon toegestaan is binnen de islam om een vriendin te hebben? En te trouwen met een niet-moslima, zonder dat zij zich bekeert tot de islam?

Cool, ik ben benieuwd.

28-01-2015, 13:11
Nogmaals
Heb je de Koran gelezen?
Citaat door Baxi:
Ga je mij uitleggen dat het gewoon toegestaan is binnen de islam om een vriendin te hebben? En te trouwen met een niet-moslima, zonder dat zij zich bekeert tot de islam?

Cool, ik ben benieuwd.

28-01-2015, 13:11

Citaat door -Al-Maroc:
Jij ook maar dat verandert niets aan jouw reputatie van moslimhater snap je , zulke uitspraken geven dus alleen maar aan hoe gefrustreerd jij wel niet kan worden als mensen zich bekeren naar de islam
Voetballertje kan maar moeilijk zijn woede handelen, wordt moslim en al maroc is blij...
Wie is hier nou gefrustreerd.


Denk goddomme eens na man.

28-01-2015, 13:12


Jij
Zie "goddomne "
Citaat door Hoessein28:
Voetballertje kan maar moeilijk zijn woede handelen, wordt moslim en al maroc is blij...
Wie is hier nou gefrustreerd.


Denk goddomme eens na man.

28-01-2015, 13:15

Citaat door Reallover:
Nogmaals
Heb je de Koran gelezen?
Heb jij de koran begrepen?

28-01-2015, 13:16
Nogmaals(tjonge jonge)
Heb jij de Koran gelezen?simpele vraag is het toch?
Citaat door Baxi:
Heb jij de koran begrepen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5