Bekijk volle/desktop versie : Waar draait het leven om voor jou?



Pagina's : [1] 2 3

28-01-2015, 00:19
Gezondheid, liefde, geld, samen zijn/familie.

We staan op, maken er het beste van, altijd maar klagen, tis nooit goed, roddelt hier en daar, krijgt spijt, overlijd, ziektes komen en gaan, andere zijn ongeneeslijk, machteloos, nooit voorbereid kunnen zijn op het onverwachte, jezelf van alles verwijten, iedere dag weer, beter willen doen en streven naar perfectie zonder vermoeidheid wat niet jou lukt waardoor meer teleurstellingen, pijn, gemis, vraagtekens, woede en onbegrip, stank voor dank.

Soms denk je waarvoor doe ik allemaal mij best. Misschien kun je beter thuis blijven achter het fornuis wat jou toebehoort en gewoon mee met de flow gaan.

Misschien moeten we niet ons vertoeven in verdriet en meer accepteren. Neiging alles te blokkeren en niet aan denken.

Altijd goed zijn voor de ander, altijd. Zo komt er geen spijt. Jij wilt toch ook met respect en liefde behandeld worden?
Ook al mag je elkaar uit t diepste van je hart niet. Zet je erover heen en blijf vriendelijk, houd afstand maar roep geen kwalijke dingen en zeker niet reageren op wraakgevoelens.

28-01-2015, 00:24


http://m.ad.nl/ad/m/nl/4560/Gezond/article/detail/3574501/2014/01/09/Zoveel-schade-kan-slaaptekort-aanrichten.dhtml

28-01-2015, 00:29
Tevredenheid als je tevreden bent.. ben je gezegend.

28-01-2015, 00:36

Citaat door m0slimatje_1:
Tevredenheid als je tevreden bent.. ben je gezegend.
Ligt allemaal aan je instelling. Wat soms moeilijk is want het is geen robot die je kan sturen met een knopje.

28-01-2015, 00:38


Het leven draait -voor mij- om Allah, de Islaam.

dat is hetgeen mij gelukkig maakt, en alles gemakkelijk voor mij maakt, alhamdoelillah

als ik dat niet had zou ik me echt nutteloos voelen op deze wereld wallahi

28-01-2015, 00:43

Citaat door Tamimt:
Het leven draait -voor mij- om Allah, de Islaam.

dat is hetgeen mij gelukkig maakt, en alles gemakkelijk voor mij maakt, alhamdoelillah

als ik dat niet had zou ik me echt nutteloos voelen op deze wereld wallahi
Geloof en praktiseren ervan nemen je gevoelens niet weg waar je in het dagelijkse leven allemaal mee te maken krijgt.
Het verbetert wel veel en geeft je kracht door te gaan, kennis en moed best te doen voor de ander etc.

28-01-2015, 00:46

Citaat door Esperienza.:
Geloof en praktiseren ervan nemen je gevoelens niet weg waar je in het dagelijkse leven allemaal mee te maken krijgt.
Het verbetert wel veel en geeft je kracht door te gaan, kennis en moed best te doen voor de ander etc.
Tuurlijk elk mens krijgt te maken met gevoelens en emoties maar ik denk zeker dat ons geloof dat kan verhelpen en soms zelfs voorkomen.

28-01-2015, 00:49
het leven is in mijn ogen overleven. vechten voor een goed mens te blijven. tis soms moeilijk om niet in verleiding te komen om wraak te nemen. maar gelukkig dat ik in Allah geloof.
geloof is het belangrijkste en daarvoor leef ik en streef ik het goed te doen!

28-01-2015, 00:50

Citaat door Tamimt:
Tuurlijk elk mens krijgt te maken met gevoelens en emoties maar ik denk zeker dat ons geloof dat kan verhelpen en soms zelfs voorkomen.
Misschien heb je gelijk. Dan zul je dingen makkelijker accepteren, automatisch een andere instelling nemen etc etc.
Maar toch niet alles en altijd zo makkelijk.

28-01-2015, 00:51
het leven zou voor iedere moslim moeten draaien om het voorkomen dat je erdoor in de hel beland. Dat is t enige wat echt telt. Want ik heb geleerd dat je je geluk niet kunt maken. je kunt je gezondheid niet garanderen. Jouw veiligheid evenmin. Al deze zaken kunnen verstoord raken en soms jaaaaren lang. En zolang leven we nu ook weer niet. Dus ja proberen niet richting hel te gaan lijkt me t verstandigst. Allah y hdina

28-01-2015, 00:53

Citaat door Esperienza.:
Misschien heb je gelijk. Dan zul je dingen makkelijker accepteren, automatisch een andere instelling nemen etc etc.
Maar toch niet alles en altijd zo makkelijk.
uhuh, ben het ook eens met jou

het is niet zomaar iets wat je van de een op andere dag bereikt, heeft zeker beproevingen nodig enz. maar ik denk zeker wel dat het je uiteindelijk erg ver kan brengen.

en ben er ook zeker van overtuigd dat de Islaam ons het leven gemakkelijk(er) kan maken (en maakt)

28-01-2015, 00:56
Wel erg deprimerend, heb altijd een andere denkwijze gehad met te veel dromen en fantasie. En nu kijk ik naar de realiteit wat als een klap in me gezicht komt.

Maar leven met de gedachte gewoon goed doen om niet in de hel te geraken vind ik Te somber. Sorry.
Misschien een combinatie van geloof en leven waarbij je ook denkt aan wereldse zaken. Maar niet te veel en in doorslaan. Gaat denk ik wel moeilijk, maar kan ook niet van een uiterste gaan. Dussssss alles werkt uiteindelijk niet.

28-01-2015, 01:02



Citaat door Esperienza.:
Wel erg deprimerend, heb altijd een andere denkwijze gehad met te veel dromen en fantasie. En nu kijk ik naar de realiteit wat als een klap in me gezicht komt.

Maar leven met de gedachte gewoon goed doen om niet in de hel te geraken vind ik Te somber. Sorry.
Misschien een combinatie van geloof en leven waarbij je ook denkt aan wereldse zaken. Maar niet te veel en in doorslaan. Gaat denk ik wel moeilijk, maar kan ook niet van een uiterste gaan. Dussssss alles werkt uiteindelijk niet.
Ja je gaat ook niet dagelijks zo leven. Dat zou ook somber zijn. Je gaat vergeten en weer eens lachen. Maar echt serieus de realiteit is.. het leven is in principe zeer kort. En je gaat beproefd worden...ni ene keer maar vaker. En zo gaat er een heel deel van je leven aan je voorbij. Dus je mag dan eigenlijk heel blij zijn dat je moslim bent en dat acceptatie en sabr voor beloning zullen zorgen. Maar ook het feit dat er nog een leven komt dat eeuwig zal zijn en waar geen beproevingen zijn.
dus ook al geniet je van je leven je hebt t leuk . Vergeet de essentie niet. In tijden van beproevingen ga je die denk ik zoizo niet vergeten want dat is dan waar je je aan vast klampt

28-01-2015, 01:04
Als je ook gewoon Allahs woord volgt komt t goed. Namelijk..werk voor dit wereldse leven alsof je nog 100 jaar hebt en werk voor t hiernamaals alsof vandaag je laatste dag is .

Voor velen van ons zeer moeilijk om daarin de juiste balans te vinden

28-01-2015, 01:52
Eten bij de KFC.

Pagina's : [1] 2 3