Bekijk volle/desktop versie : Weet je wat ook echt pijnlijk is



Pagina's : [1] 2

09-01-2015, 12:36
en waar Nederland geen aandacht aan schenkt.

Een jongen in Saudi Arabië krijgt twintig weken lang zweepslagen. Die jongen is een blogger en nu wordt hij gestraft omdat hij dingen schreef die in dat land niet mogen. Vandaag kreeg hij de eerste zweepslagen na het gebed voor de ingang van de moskee.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/openbare-geseling-voor-saoedische-blogger-badawi~a3825687/


09-01-2015, 12:37


Openbare geseling voor Saoedische blogger Badawi

De Saoedische blogger Raif Badawi, die vorig jaar is veroordeeld tot tien jaar cel en duizend zweepslagen voor het beledigen van de islam, wordt vrijdag voor het eerst publiekelijk gegeseld. Dit heeft Amnesty International vandaag gemeld.

Badawi krijgt vrijdag vijftig zweepslagen voor de al-Jafali moskee in Jeddah. Dat gebeurt na het vrijdaggebed en in het openbaar. De overige zweepslagen krijgt blogger binnen een periode van twintig weken. Badawi belde vanuit de gevangenis naar zijn familie om hen te laten weten wat er vrijdag gaat gebeuren, zei een bron die dicht bij de 30-jarige blogger staat.

Valentijnsdag
Badawi begon enkele jaren geleden de website 'Bevrijd Saudische liberalen', een online en kritisch forum voor politiek en sociaal debat in Saoedi-Arabië. Zo vroeg hij zich in een van zijn blogposts af waarom Valentijnsdag in Saoedi-Arabië verboden is. Hij werd in 2012 opgepakt en in mei 2014 veroordeeld tot tien jaar cel, omgerekend 226.000 euro boete en duizend zweepslagen. Dat gebeurde in hoger beroep, omdat de Saoedische aanklager een eerder vonnis van zeven jaar cel en 600 zweepslagen te mild vond.

Ongehoorzaamheid aan zijn vader

Badawi is schuldig bevonden aan onder meer cyber crime, ongehoorzaamheid aan zijn vader en afvalligheid. Ook zijn advocaat, Waleed Abu al-Khair, is vorig jaar juli veroordeeld. Hij kreeg vijftien jaar cel wegens het 'ondermijnen van het regime, opruiing en het beledigen van de rechterlijke macht'.

Diverse mensenrechtenorganisaties ageren tegen de zweepslagen voor Badawi. 'De Saoedische autoriteiten moeten onmiddellijk stoppen met de uitvoering van deze gruwelijke straf', reageert Philip Luther van Amnesty International op de openbare geseling van Badawi. 'Geseling en andere vormen van lijfstraffen zijn verboden volgens het internationaal recht. Bovendien deed Badawi niets meer dan vreedzaam zijn recht op vrije meningsuiting uitoefenen.'

09-01-2015, 12:44
Oke, dat land is naar de verdoemenis. Leiders die meer waarde hechten aan hun olie miljarden, dan aan de onderdrukte moslims wereldwijd.
Ik snap die Raif evenwel niet. HIj woont in een islam land. De wetten en regels aldaar zijn duidelijk. Waarom zou hij daaraan willen tornen?
Dan gaat hij toch naar een niet islam land????

09-01-2015, 12:49

Citaat door YSME:
Oke, dat land is naar de verdoemenis. Leiders die meer waarde hechten aan hun olie miljarden, dan aan de onderdrukte moslims wereldwijd.
Ik snap die Raif evenwel niet. HIj woont in een islam land. De wetten en regels aldaar zijn duidelijk. Waarom zou hij daaraan willen tornen?
Dan gaat hij toch naar een niet islam land????


De wijze waarop ze hem straffen is ontzettend cru. Eigenlijk geen woorden voor. Ze hadden hem beter de doodstraf moeten geven. 20 weken lang zweepslagen is moeilijk te overleven. En dan mannen die net het gebed deden lekker gaan kijken hoe iemand gezweept wordt. :-(

09-01-2015, 12:52


Volgens mij is zweepslagen een gepaste straf binnen de islam. Als hij weigert berouw te tonen dient hij te worden gestraft. Dus een zondaar krijgt altijd een kans en wordt niet zonder pardon gestraft. En immers is het beter dat hij hier zijn straf krijgt dan in het hiernamaals. Correct me if im wrong. De soort straf van 1000 en 20 weken zweepslagen heb ik nooit van gehoord. Zou wel erg zijn als deze vorm Door mensen zelf is bedacht

09-01-2015, 12:55
Hoe zou je reageren als iemands kop af wordt gehakt door een belediging te maken over de profeet?

09-01-2015, 12:56

Citaat door Xaviera:
Volgens mij is zweepslagen een gepaste straf binnen de islam. Als hij weigert berouw te tonen dient hij te worden gestraft. Dus een zondaar krijgt altijd een kans en wordt niet zonder pardon gestraft. Immers is het beter dat hij hier zijn straf krijgt dan in het hiernamaals. Correct me if im wrong. De soort straf van 1000 en 20 weken zweepslagen heb ik nooit van gehoord. Zou wel erg zijn als deze vorm Door mensen zelf is bedacht


Met zoveel toeschouwers? Nog wel na het gebed en voor een moskee...? Net nadat mensen knielden voor Allah swt., de meest barmhartige en genadevolle.

09-01-2015, 12:58

Citaat door Esperienza.:
Hoe zou je reageren als iemands kop af wordt gehakt door een belediging te maken over de profeet?


Ik zeg eerlijk elke moord op welke manier dan ook keur ik af. Iemand lichamelijk pijn doen is het zwakste wat mensen kunnen doen. Wij mensen maken fouten en kunnen verschrikkelijk dingen en zeggen, maar Allah swt. is degene die het beste een passende straf kan geven.

09-01-2015, 12:59
Xaviera. Hij is geen zondaar meer schat. Maar een afvallige, lees ik.

09-01-2015, 13:01
Vind het een beetje dom als je daar negatie kritiek hebt aan te merken over politiek en dan nog openbaar deelt aan iedereen.
Als je het mij vraagt speel je met vuur en had hij zoiets kunnen verwachten. Hij weet als het beste hoe et daar aan toe gaat en wat voor consequenties je meedraagt bij dergelijke opmerkingen. Hij had ook zoals ysme zei kunnen leaven naar een ander land waar je wel die vrijheid hebt.

09-01-2015, 13:03

Citaat door Esperienza.:
Vind het een beetje dom als je daar negatie kritiek hebt aan te merken pose politiek en dan nog openbaar deelt aan iedereen.
Als je het mij vraagt speel je met vuur een had hij zoiets kunnen verwachten. Hij weet als het beste hoe et daar aan toe gaat en wat consequenties je meedraagt bij dergelijke opmerkingen. Hij had ook zoals ysme zei kunnen leaven naar een ander land waar je wel die vrijheid hebt.


Ik vind het vooral pijnlijk en vraag me af waarom het op die manier moet. Ongeacht wat zijn fouten zijn.

09-01-2015, 13:04

Citaat door Milky_:
Xaviera. Hij is geen zondaar meer schat. Maar een afvallige, lees ik.
Ja, die fitna verspreidt. Als hij zijn provocaties bij zich hield had ie wellicht niets te vrezen.

09-01-2015, 13:04



Citaat door Xaviera:
Ik weet niet hoe de zweepslagen precies plaats moet vinden, kan idd zijn dat ze het verkeerd aanpakken. Wat ik wel weet is dat een zondaar die aangegeven wordt met bewijs, de kans krijgt om berouw te tonen doet hij dit niet, wordt ie pas gestraft. Ik ga even proberen uit te zoeken of de manier waarop correct is anders mag iemand anders dat ook doen. Let wel, de reden waarom zondaars die weigeren berouw te tonen aangepakt worden is omdat zij fitna verspreiden en dat is ten strengste verboden in de islam. Er mag niet heel laconiek en makkelijk gedacht worden over zonder zoals wij dat doen in het westen. Van, ach is tussen hem en Allah. Deze vent vormt Hoe dan ook een gevaar voor de moslimgemeenschap.


Ik ben erg benieuwd of hij de mogelijkheid heeft gekregen om berouw te tonen. Aan de andere kant hij is geen moslim meer.

09-01-2015, 13:06

Citaat door Solliciteer:
Ik ben erg benieuwd of hij de mogelijkheid heeft gekregen om berouw te tonen. Aan de andere kant hij is geen moslim meer.


klopte straf voor een afvallige die fitna zaait zal misschien anders zijn dan voor een zondaar, heb mijn reactie maar verwijderd.

09-01-2015, 13:51

Citaat door Solliciteer:
Ik zeg eerlijk elke moord op welke manier dan ook keur ik af. Iemand lichamelijk pijn doen is het zwakste wat mensen kunnen doen. Wij mensen maken fouten en kunnen verschrikkelijk dingen en zeggen, maar Allah swt. is degene die het beste een passende straf kan geven.
Ben ik ook mee eens maar jammer genoeg zijn daar al passende straffen voor gegeven om ook in het hedendaagse toe te passen indien onder al die voorwaarden valt natuurlijk. Maar je kan niet bij iedere zonde zeggen dat ze berouw kunnen tonen en straf wel later komt van Allah.

Pagina's : [1] 2