Bekijk volle/desktop versie : Familie...



Pagina's : [1] 2

07-01-2015, 18:23
[ Familie die je na een heftige anderhalf jaar in de steek gelaten heeft en allemaal nare dingen over je hebben verteld enz weer opeens normaal probeert te doen nu ...

Ik zit in een vervelende situatie samen met mijn broertje anderhalf jaar geleden hebben we onze ouders verloren allahi rhamhoe. 2 tantes van mij proberen een beetje normaal te doen tegen ons. Maar om ze te vergeven gaat moeilijk.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? ]

Graag advies, weet niet zo goed wat ik hier mee moet..

07-01-2015, 18:28


Je moet kijken welke toegevoegde waarde deze personen hebben jn je leven. En dan keuze maken. Allah yer7em jouw ouders

07-01-2015, 18:36
Hebben ze een toegevoegde waarde in jullie leven? Zo niet afkappen die handel!

07-01-2015, 18:40
Heftig en moeilijk. Allah ie r7amhoem je ouders. Is er een reden waarom ze zulk gedrag eerst vertoonden en nu weer 'normaal' proberen te doen?

07-01-2015, 18:52


Familiebanden mag je nooit verbreken. Wel zou ik gepaste afstand bewaren als je weet dat ze niets goeds met je voorhebben.

07-01-2015, 18:55
Heb me altijd afgevraagd hoe het verlopen is met je oom en jullie ouderlijk huis in Marokko. Ben je nooit vergeten meid. Allaah ikoen fel3wanek

07-01-2015, 19:01
Ik zou ze niet kunnen vergeven
Omdat ze mij in de steek hebben gelaten toen ik ze hard nodig had
Nu zou het voor mij niet meer nodig hebben.

En voor jou meid j moet zelf even voor je zelf beslissen
Of je ze een kans wilt geven

07-01-2015, 19:07
Gewoon het rustig aankijken. Nooit je familiebanden verbreken en als zij weer toenadering zoeken zou ik er wel op ingaan. Wel op je hoede zijn maar iig wel toelaten.

07-01-2015, 19:13

Citaat door snotdoekje:
Familiebanden mag je nooit verbreken. Wel zou ik gepaste afstand bewaren als je weet dat ze niets goeds met je voorhebben.
Dit.

07-01-2015, 19:53
Waarom doen ze ineens normaal? Valt er wat te halen? Wees erg op je hoede, mensen veranderen niet. Doe wat goed is voor jullie, niet voor hen.

Wa allahjer7emhoem wa wesse3 3liehoem.

07-01-2015, 20:19
jeetje wat heftig meid, moge Allaah jou ouders genadig zijn en hen een mooi eplek geven in het hiernamaals! Ameen.

ik zou afstand nemen familie of niet als ze niet in tijden van tegenspoed goed waren en voor jeklaar stonden weg ermee. alhoewel de islaam zegt dat je familiebanden dient teonderhouden.. moielijk maar toch zou ik dit doen.

07-01-2015, 20:25

Citaat door Apartmeisje.:
[ Familie die je na een heftige anderhalf jaar in de steek gelaten heeft en allemaal nare dingen over je hebben verteld enz weer opeens normaal probeert te doen nu ...

Ik zit in een vervelende situatie samen met mijn broertje anderhalf jaar geleden hebben we onze ouders verloren allahi rhamhoe. 2 tantes van mij proberen een beetje normaal te doen tegen ons. Maar om ze te vergeven gaat moeilijk.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? ]

Graag advies, weet niet zo goed wat ik hier mee moet..
Subhan Allah ik dacht vaak aan je na je topic wist niet meer wat je nick was.
Jammer je weer hier te zien.

Maar ik zal je advies geven:
Vergeven zal moeilijk gaan maar je goed met ze omgaan tot een bepaald afstand. Het is en blijft familie
Gooi een deur niet dicht schat. Het zal zeker moeilijk zijn maar familie is ook zeer belangrijk in ons geloof
In sha AlLah zul je gauw rust ervaren.

07-01-2015, 21:11


Voor mij hebben ze geen toegevoegde waarde meer in mijn leven. Ze hebben me in de steek gelaten in de periode dat ik ze het hardst nodig had. Ik ben de 2 meest dierbare personen in mijn leven verloren, dat in 2.5 maand. Het doet ongelooflijk veel pijn om er aan terug te denken. Ze hebben te erg geoordeeld over mij. Vergeven kan ik niet, als ik zeg dat ik ze vergeef doe ik dat niet oprecht.

Ik weet gewoon totaal niet wat ik hier nu mee moet. Me tantes die proberen nu al een paar keer praatje te maken met me broertje. Mij hebben ze ook al een aantal keer gegroet met de Salaam en gevraagd hoe het met me gaat en elke keer wanneer ik ze tegen komen wordt het meer. We wonen nog steeds in zelfde stad ben niet van plan om weg te gaan van hier om hun o.i.d maar het liefst probeer ik ze altijd te ontwijken.

07-01-2015, 21:33
Het is zoals jezelf zegt familie zijn mensen die
als je ze nodig hebt ze er ook zijn voor je anders hoeft nie nu willen ze gewoon hun gemoedsrust sussen
of gewoon nieuwschierig .
Wat ik je aanraad is wees op je hoede en doe waar
jij aleen goed bijvoelt en je moet je zeker niet schuldig
voelen hierover veel sterkte meid en dat Allah
je wat meer geluk mag brengen.

07-01-2015, 21:37
Gooi de deur niet dicht, maar zet m op een kier

Pagina's : [1] 2