Bekijk volle/desktop versie : Hoe tolerant is de islamitische wereld?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

04-01-2015, 16:06
Voor het eerst sinds 1923 staat Turkije de bouw van een kerk toe.
Hoeveel islamitische gebedshuizen zijn er sinds die tijd in het westen gebouwd/opgezet?

Door correspondent Bram Vermeulen in Istanbul

Als de bestuurders van Istanbul zich houden aan hun belofte, mag er weer een kerk gebouwd worden in deze miljoenenstad. Het zou voor het eerst zijn sinds de stichting van de Turkse republiek in 1923 dat er in de stad weer een kerk wordt gebouwd.



http://nos.nl/artikel/450452-istanbul-staat-bouw-kerk-toe.html

04-01-2015, 16:11


Jeuj, ik lees het verkeerd… het is nog niet eens zo ver…

misschien blijven we wel steken in het mooie ronde getal van 0





echt heel tolerant zal ik maar zegge…

04-01-2015, 16:16
Ik ben meer geïnteresseerd in tolerantie per individu.

04-01-2015, 16:18
Dat is dan een ander topic misschien.

Ik vind de verhouding best wel scheef, vindt jij ook niet?

Wat wil dat zeggen volgens jou?



Citaat door vredesduifje:
Ik ben meer geïnteresseerd in tolerantie per individu.

04-01-2015, 16:25



Citaat door jakko:
Dat is dan een ander topic misschien.

Ik vind de verhouding best wel scheef, vindt jij ook niet?

Wat wil dat zeggen volgens jou?
Zegt me niks. Lekker per individu bekijken.

04-01-2015, 16:28
Okay. Zal het proberen te vertalen dan naar een individueel perspectief: de talloze islamitische medeburgers in Europa en het westen worden niet door de staat gehinderd hun eigen gebedsruimtes op te zetten. Dit in tegenstelling tot die van het Midden-OOsten waar talloze individuele christenen het onmogelijk wordt gemaakt hun gebedshuizen te bouwen.


Zoiets?


Citaat door vredesduifje:
Zegt me niks. Lekker per individu bekijken.

04-01-2015, 16:33
Is toch mooi, weer wat tolerantie en een kerk erbij. moslims kunnen bij sommige niks goeds doen, altijd dat negatieve geouwehoer..

04-01-2015, 16:34
Dat komt omdat er nu een islamitische regering aan de macht is, voorheen was dat Ata Turk, een atheistische.
Die zijn indd niet zo heel tolerant.

04-01-2015, 16:39
Zinloze exercitie. Interesseert moslims geen lor. Die komen pas in beweging als een moskee-matje gekreukeld is geraakt.

04-01-2015, 16:43
[QUOTE=jakko;126432065]Voor het eerst sinds 1923 staat Turkije de bouw van een kerk toe.
Hoeveel islamitische gebedshuizen zijn er sinds die tijd in het westen gebouwd/opgezet?

Door correspondent Bram Vermeulen in Istanbul

Als de bestuurders van Istanbul zich houden aan hun belofte, mag er weer een kerk gebouwd worden in deze miljoenenstad. Het zou voor het eerst zijn sinds de stichting van de Turkse republiek in 1923 dat er in de stad weer een kerk wordt gebouwd.



[url]http://nos.nl/artikel/450452

nu is de topic titel

Istanbul staat bouw kerk toe

04-01-2015, 16:47

Citaat door Karima_X:
Dat komt omdat er nu een islamitische regering aan de macht is, voorheen was dat Ata Turk, een atheistische.
Die zijn indd niet zo heel tolerant.
Herken je nu zelf de drogreden in je eigen betoog?

Waarom zou een atheïst per definitie intolerant zijn? Er zijn vast intolerante atheïsten, maar zijn àlle atheïsten intolerant?

Zo zijn er ook intolerante moslims, maar dat maakt nog niet àlle moslims intolerant.

04-01-2015, 16:47
Na de val van het Ottomaanse Rijk mag er voor het eerst weer een kerk gebouwd worden in Turkije. Premier Davutoĝlu heeft tijdens de bijeenkomst de nadruk gelegd op gelijke rechten en wetten voor iedere burger. Voor minderheden in Turkije golden er namelijk andere wetten en rechten.....

04-01-2015, 16:47



Citaat door jakko:
Voor het eerst sinds 1923 staat Turkije de bouw van een kerk toe.
Hoeveel islamitische gebedshuizen zijn er sinds die tijd in het westen gebouwd/opgezet?

Door correspondent Bram Vermeulen in Istanbul

Als de bestuurders van Istanbul zich houden aan hun belofte, mag er weer een kerk gebouwd worden in deze miljoenenstad. Het zou voor het eerst zijn sinds de stichting van de Turkse republiek in 1923 dat er in de stad weer een kerk wordt gebouwd.



http://nos.nl/artikel/450452-istanbul-staat-bouw-kerk-toe.html
sinds wanneer vertegenwoordigt Turkije de islamitische wereld..

04-01-2015, 16:49

Citaat door jakko:
Jeuj, ik lees het verkeerd… het is nog niet eens zo ver…

misschien blijven we wel steken in het mooie ronde getal van 0

echt heel tolerant zal ik maar zegge…
De vraag of je er nieuwe kerken bij moet bouwen of niet, nieuwe Moskeeën bij moet bouwen of niet, moet afhangen van de toename (of afname) van de behoefte hieraan, ik vraag me dus af of de toename van het aantal Christenen in Turkije (die behoefte hebben aan een kerk met meer ruimte) evenredig is met de toename van het aantal Moslims in Europa.... als het antwoord hierop "Ja" is dan is Turkije dus niet tolerant maar ik vraag me dus af of het aantal Christenen die in Turkije wonen en regelmatig naar de kerk gaan echt zo enorm is toegenomen als het aantal Moslims in Europa. Wat denk jij ?

04-01-2015, 16:49
Bij wet worden nog steeds kerkgemeenschappen rechten onthouden die moskeegemeenschappen wel hebben.

Christenen mogen niet eens religieuze leiders opleiden in Turkije.

Deze discriminatie moet onder druk van de EU nog steeds ongedaan worden gemaakt.
Zo ook dat Turkije slechts een klein aantal kerkgemeenschappen erkent.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6