Bekijk volle/desktop versie : Karim Tarfi: "Mehdi verliest tijd bij Anderlecht"



03-01-2015, 21:34
Karim Tarfi: "Mehdi verliest tijd bij Anderlecht"
Karim Tarfi ruilde afgelopen zomer Anderlecht definitief voor De Graafschap. Zijn broer Mehdi zit wel nog in Brussel, maar dat vindt Karim maar niets. "Nog nooit heeft een trainer tegen mijn broer gezegd: Mehdi we geloven in jou."

"Tielemans, Dendoncker en Kawaya krijgen alle vertrouwen van de technische staf. Zie wat er van hen geworden is", zo vertelt Karim (foto) in Het Nieuwsblad. "Mijn broer verliest zijn tijd bij Anderlecht. Mehdi is 21 jaar. Hij moet trainen en spelen met volwassenen, toch niet met jongens van 18. Daar wordt hij niet beter van."

Mehdi is bezig aan zijn laatste contractjaar bij Anderlecht. Karim trok vorige zomer de deur van het Astridpark achter zich toe. Zou Mehdi zijn broer niet kunnen volgen naar De Graafschap? "De Graafschap polste al eens of Mehdi interesse had, maar ik vind dat hij hoger moet mikken."

"Ongelijk van Anderlecht bewijzen"

Karim zelf voelt zich erg goed bij de Nederlandse tweedeklasser. "Na enkele jaren vol blessureleed is het een verademing om weer elke week te kunnen voetballen. Maar het is niet de bedoeling om hier lang te blijven plakken. Ik wil het hoogst haalbare bereiken. Ooit wil ik bewijzen dat Anderlecht een verkeerde keuze nam door mij te laten vertrekken."