Bekijk volle/desktop versie : Marokko maakt sigaretten flink duurder



Pagina's : [1] 2

02-01-2015, 17:04
Marokko heeft vanaf 1 januari de accijnzen op sigaretten omhoog gegooid. De verhoging treft alle merken en ging gisteren in.





Dat meldt de Autoriteit voor Douane en Accijnzen in een statement waarin wijzigingen voor tabaksproducten werden gepubliceerd, aldus TelQuel. Volgens de nieuwsbron zal een pakje van Marokko's populairste sigarettenmerk, Marquise, een halve dirham duurder worden. De prijs voor een pakje Marlboro gaat maar liefst met een dirham omhoog.


Vreemd genoeg kwam de verhoging na een verzoek van de Marokkaanse onderneming voor Tabak (SMT), een tak van Imperial Tobacco. Het bedrijf verzocht het ministerie van Algemene Zaken de prijzen op te schroeven omdat zij op hun beurt worden getroffen door een nieuwe belasting op tabak. Op deze manier draait ook de consument op voor deze belasting.

02-01-2015, 17:29


Zo FLINK omhoog halve dh hmmm

02-01-2015, 17:38
Nog steeds betaalbaar voor de verslaafden... dus zo veel is het niet.

02-01-2015, 19:09
Gewoon stoppen met roken.

02-01-2015, 20:11


hhmmmm half dirham

02-01-2015, 20:29
Goed zo, alle beetjes helpen.

02-01-2015, 22:57
amper 5 euro cent en de ander amper 10 eurocent duurder en dat noemen ze dan flink.

03-01-2015, 00:11
Voor mij mogen tabak en alcohol onbetaalbaar worden. Want ik rook niet en drink niet

03-01-2015, 00:31

Citaat door Hasi:
Voor mij mogen tabak en alcohol onbetaalbaar worden. Want ik rook niet en drink niet
Want jij denkt dat de hele wereld om jou draait?

03-01-2015, 12:42

Citaat door hassan78:
Ik word echt moe van die klote levenloze Nederlanders die hier op Marokko.nl komen en ook nog eens interessant komen doen. Ze hebben NL al naar de klote geholpen, ze voelen zich altijd superieur zonder enig besef dat zij meer bloed aan hun handen hebben dan de Amerikanen voorbeelden: Palestina kwestie en Armoede in Zuid-Afrika en Indonesië Buiten kafferen die lafbekken wanneer ze onder/met elkaar zijn de Moslims en allochtonen af http://https://get.popcorntime.io/build/Popcorn-Time-0.1.0.apk wanneer die kansloze hypocrieten weer alleen thuis zijn en beseffen dat ze eigenlijk maar eenzaam zijn en geen vrienden hebben komen ze hier graag Marokkanen willen zijn en virtueel mee debatteren. Vreemde badgasten echt waar.
Heb ik bloed aan mijn handen?

03-01-2015, 14:15
Voor de mensen die nooit in marokko hebben geleefd een lesje 1 dirham moet je vergelijken met 1 euro in marokko is het minimum loon geen 1200€ maar 150€ dus als in marokko een pakje sigaretten een halve dirham omhoog gaat is het alsof in Nederland een pakje met 50 eurocent omhoog gaat. Maar er komt nog zat smokkel sigaretten binnen via ceuta en mellila dus voor de ketting rokers geen ramp

03-01-2015, 14:19
Hoe duurder de verslavende producten hoe leuker voor de criminelen......

03-01-2015, 21:13



Citaat door Tsiehta:
Want jij denkt dat de hele wereld om jou draait?

ikke ikke en de rest rokkers en drinkers kunnen stikke

03-01-2015, 21:21

Citaat door DJIBRIL:
Voor de mensen die nooit in marokko hebben geleefd een lesje 1 dirham moet je vergelijken met 1 euro in marokko is het minimum loon geen 1200€ maar 150€ dus als in marokko een pakje sigaretten een halve dirham omhoog gaat is het alsof in Nederland een pakje met 50 eurocent omhoog gaat. Maar er komt nog zat smokkel sigaretten binnen via ceuta en mellila dus voor de ketting rokers geen ramp


die smokkel peuken zijn van mindere kwaliteit

09-01-2015, 10:34
Dat is goed eten en brandstof goedkoop maken en die rommel duurder ! dat is pas echte handel!

Pagina's : [1] 2